Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-06-2009, 12:50   #41
Supermedlem

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 771
MP Rating: 0% (0)
Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.
Sv: Gå alene til og fra barnehagen..

Broren min gjorde det (på slutten av 80-tallet vel og merke). Han ville gå alene og da fikk han det.

Selv ville jeg ikke gjort det.
Gammel 04-06-2009, 13:21   #42
Veteranmedlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 4,994
maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.

Det kommer jo helt an på vei, trafikk og modenhet på barnet.
Her dro eldste av og til alene om morgenen, men da bodde vi rett ved, og jeg visste at han ville gå rett dit uten noe tull. Kommunikasjon tok vi pr tlf med barnehagen. Ringte når han dro, de ringte når han kom frem. Eneste vei han måtte krysse var den vi bodde i, og den krysset han jo 100 ganger ellers om dagen når han var ute å lekte, så ser ikke helt problemet med akkurat den.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2009, 14:03   #43
Supermedlem

Sølva sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 962
MP Rating: 100% (1)
Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.

Kan skje noe fort og uten forvarsel selv med telefonkontakt.
Sølva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2009, 14:40   #44
Supermedlem

Theamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,186
Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er helt uaktuelt uansett avstand, trafikk osv!! Mine kommer heller ikke til å gå alene til skolen de første årene!!
Gammel 04-06-2009, 16:42   #45
Veteranmedlem

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 3,111
Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde nok ikke sendt en 4-åring alene, men det siste året i bhg fikk den mellomste jenta mi gå alene hjem av og til fra bhg, da hun hadde så lyst til å gjøre det. Men jeg ringte på forhånd, slik at jeg visste når hun gikk derifra. Veien hjem tok 5 minutter, og den var i borettslaget.

Det første året på skolen har hun vært i følgegruppe til skolen , men i det siste har hun begynt å spørre om å få gå alene, og det er greit, når hun er så klar for det. Veien er så og si bilfri, og det tar ti minutter til skolen.
Hun går av og til hjem alene også, og noen ganger henter hun lillesøster (4 år) i bhg.

Jeg mener man må se an hvert barn i forhold til modenhet og motivasjon til å gå alene, men en 4-åring høres litt liten ut,- jeg er enig i det.

Hilsen Go\jenta og tre skjønne jenter, født 99, 02, og 05
Go\jenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2009, 17:24   #46
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Aldri i verden om jeg hadde sendt min 4-åring aleine til barnehagen, ikke om vi bodde vegg-i-vegg en gang.

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2009, 18:15   #47
Veteranmedlem

Bolette sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Utenfor Bergen
Meldinger: 3,269
Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nennemor Vis post
Aldri i verden om jeg hadde sendt min 4-åring aleine til barnehagen, ikke om vi bodde vegg-i-vegg en gang.

Jeg har latt min førsteklassing gå alene den siste måneden, og det var jammen tidlig og skummelt nok. Vi har en vei på ca. 5 minutter til skolen. To av gangene han skulle gå alene hjem fra skolen brukte han en halvtime fordi han stoppet og snakket med noen eller ble igjen i skolegården for å leke, og en annen gang gikk han liksågodt hjem til en kompis i stedet Og en fireåring er enda mer impulsiv enn en sjuåring ...

Bolette er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2009, 19:58   #48
Seniormedlem

Blenda sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,550
Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.

GALSKAP! hadde ALDRI sendt en 4åring alene!!!
synes det er ille nok å sende en 6åring alene til skolen etterhvert.... Tror ganske sikkert at vi kommer til å følge fram og tilbake første året ja!
Blenda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2009, 20:53   #49
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,289
husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.

jeg har en vennine som bor 2 minutter fra bhg, de ser faktisk porten fra stua si. Da er det kanskje ok, men jeg synes det er viktig at foreldrene er med på levering/henting pga kommunikasjon med bhg, hva som har skjedd i dag, om noen klær er bløt, om han trenger en ekstra gense, + alt det sosial som gjør at de andre barn kjenner meg og er trygge når de kommer til oss, og at jeg kjenner de andre barn og deres foreldre så jeg er trygg når poden skal til dem . Det er viktig for meg som mor å være involvert i mitt barns hverdag (han er forresten 4 han og'), jeg kunne ikke tenke meg å sitte hjem og aldri ha kontakt med barnehagen!!
så problemet for meg ligger mest der enn at barnet skal gå i 10 minutter på en trygg vei. Dette er faktisk OK for meg, hadde vi hatt en sånn vei mellom hjemmet og butikken hadde jeg ikke nålt å sende gutten dit en gang i blandt.

husnisse er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2009, 21:07   #50
Seniormedlem

Tuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 1,582
Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde ALDRI latt mine barn gå alene til bhg, og bhg der jeg jobber hadde nok aldri godtatt at et barn kom alene heller!
Jeg reagerer innimellom på at søsken leverer barna også jeg, da snakker vi om søsken som kun er noen år eldre enn bhg-barnet ja.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:05.