Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-06-2009, 11:50   #21
Veteranmedlem

Janis sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,987
MP Rating: 0% (0)
Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.
Sv: Gå alene til og fra barnehagen..

Hadde jeg aldri gjort. 10 min synes jeg er lenge jeg da

Gruer meg til min 6 åring evnt skal gå til skolen.

Janis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 17:55   #22
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 624
Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.

Synes det er merkelig at noen bhg tillater dette, jeg?
Her tar de alltid i mot oss om morgenen og ettermiddagen og vi slår av en liten prat. De forteller hva som har skjedd den dagen, f.eks soving, mat, leking osv.
Jeg leser også alltid på dataen som står i garderoben og vi pleier å se på bildene fra dagen sammen. De har bilder nesten hver dag, og da forteller min snart 4-åring om bildene.
Om morgenen pleier jeg å fortelle om hun har sovet godt, spist frokost eller ikke osv.
Bhg og foreldre mister jo en veldig viktig kommunikasjonsbit om de tillater at barn går alene...

Candice er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 17:55   #23
Æresmedlem

Lilith sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,504
Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.

Jeg syns 1. klassingene er små til å gå alene jeg, så aldri i verden om et barnehagebarn hadde fått lov. 10 min er jo lenge det.
Gammel 03-06-2009, 18:09   #24
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 4,310
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, å gå alene til barnehagen er fullstendig uaktuelt. Første klasse også, slik det ser ut nå.
Gammel 03-06-2009, 18:20   #25
Veteranmedlem

Hanne80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Utenfor Stavanger
Meldinger: 4,751
Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.

Uaktuelt for vår del. De er alt for små!
Gammel 03-06-2009, 18:30   #26
Seniormedlem

Tash sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,009
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg personlig hadde aldri latt mitt barn går til eller fra barnehagen alene. Her får de gå til skolen, sammen med venner, etter jul i 1. klasse - før det følger vi dem.

Som ansatt i barnehage hadde jeg heller ikke godtatt at en 4 åring gikk alene til barnehagen - jeg har gått med på at en 6 åring fikk gå fra barnehagen en gang innimellom, men da var det snakk om ca 300 meter, ikke hele 10 min å gå. Men da har jeg hatt avtaler om å ringe og det skjedde ikke så ofte at det gikk på bekostning av foreldresamarbeidet.

Det er ikke sikkert vi kjenner alle sider av saken her - det kan være barnehagen har laget en særavtale med denne familien.

93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 20:35   #27
Æresmedlem

Berta sin avatar

Meldinger: 16,868
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Merkelige greier...

Hos oss skal barnet følges inn og en skal sørge for at personalet møter ungene. Til nød avtalte jeg med barnehagen da bekkenløsningen min var på det verste at jeg parkerte bilen utenfor barnehagen mens jeg satt inne i bilen og så at ungene gikk til døra selv og ble der inne. Lenger enn det ville ikke jeg strekt meg.

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 20:35   #28
VIP-Medlem

snuppa sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 9,213
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

Hadde gutten gått i bhg rett bort i byggefeltet her hadde jeg glatt latt han gå alene det siste året, men IKKE som 4 åring. Selv gikk jeg selv til bhg det siste året. Jeg måtte også krysse trafikkert vei. Gikk helt fint det
Jeg er visst ferdig som babylager

snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 20:38   #29
Æresmedlem

Berta sin avatar

Meldinger: 16,868
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av snuppa Vis post
Selv gikk jeg selv til bhg det siste året. Jeg måtte også krysse trafikkert vei. Gikk helt fint det
Siste året i barnehage for deg tilsvarer vel første klasse i dag

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 21:20   #30
VIP-Medlem

Ninapia sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: utenfor tr.heim
Meldinger: 6,839
Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.

Alene til barnehagen om det ikke er for langt som 6 åring? Jepp.
Som 4 åring? Niks, ikke på tale

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:52.