Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-06-2009, 20:09   #91
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,866
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gå alene til og fra barnehagen..

Sitat:
Opprinnelig postet av Gus Vis post
Det spørs vel litt på hvordan 5 åringen er, min 5 åring kan være mye mer moden enn hva feks din 8 åring (når den tid kommer)
Selv om man er moden for alderen, er det allikevel nokså stor forskjell på hva en 5-åring klarer å oppfatte og forstå kontra en 8-åring. Det har blant annet med utviklingen av hjernen å gjøre - moden eller ei

Feks det å kunne lese et trafikkbilde, bedømme avstand til ting (feks biler), oppfatte hvor lyder kommer fra, ha tilstrekkelig sidesyn, oppfatte flere ting på en gang, sette dem sammen og forstå og se helheten i det.

...og Berta er atter igjen nybakt mamma

Sist endret av Berta; 13-06-2009 kl 20:11.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-06-2009, 21:00   #92
Seniormedlem

Tash sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,009
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gå alene til og fra barnehagen..

Har ikke lest hele tråden, men er helt enig i poenget til Berta her

Jeg personlig (med trykk på personlig for jeg komme antagelig til å få mye refs for dette ) - vil ikke at mine barn skal gå alene til barnehagen av den enkel grunn at en del av min omsorg ligger i å følge dem. Jeg tenker at jeg viser dem at jeg bryr meg, at jeg skjermer dem og at jeg prioriteter barnet mitt på denne måten.

Selv om barna mine er ute å leker når de er 5 og selv om de fint ville klart å gå alene - så har de ingen behov for å gå alene. De har behov for at jeg, som mamma, tar ansvar for slike ting en stund til. For å trekke det litt lenger så var det mye barna mine klarte da de var 5, som jeg allikevel gjorde for dem.

Nå har jeg kjørt de eldste barna mine pga avstanden - men jeg følger dem til skolen det første halve året (og ellers når jeg kan) - og vi har de viktigste og beste samtalene på vei til og fra barnehage/skole. Den tiden ville jeg aldri vært foruten.

Samtidig som jeg vil se og snakke med personalet i barnehage hver dag - det er noen jeg virkelig savnet da barna startet på skolen.

93, 96, 99 og 08

Sist endret av Tash; 13-06-2009 kl 21:03.
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:04.