Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-08-2008, 17:38   #91
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 830
MP Rating: 0% (0)
pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.
Sv: Min sveitserdrøm

Da er kjøkkenløsningen i boks! Vi hadde besøk av en genial kjøkkendesigner, som løste alle problemene våre, og klarte å finne noe som både mannen og jeg synes var fint. Hun så det viktige i å ta vare på huset sjel, og ikke ødelegge med for mye skap på alle vegger. Vi skal bygge inn høyskap på den ene veggen, slik at de går i flukt med veggen. Over blir det panelvegg/skap. Resten av kjøkkenet blir en stor øy Med både vask og kok og arbeidsplass. Det gjenstår noen små detaljer, for jeg skulle gjerne hatt øya enda bittelitt større..

Slik blir det:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Jeg har tatt bort dører og vinduer på to vegger for å se bedre. På den ene siden er det koketopp, oppvaskmaskin og vaskekum. På den andre siden kolonialskuffer, og kanskje et skap med løfting av kjøkkenmaskin. I høyskapene blir det frys til venstre og kjøl til høyre. De i midten skal romme stekeovn, micro, evt kaffemaskin...

Noen spørsmål diskuterer vi fortsatt...
- Skal vi ha benkeventilator eller tekhengt?
- Skal vi ta oss råd til innebygget kaffemaskin, eller ha en i høyskap med uttrekkshylle?
- Vi skal ha svart granittplate, skal vi ha hvit porselensvask, eller underlimt stål?
- Skal vi investere i nedfelt kjøkkenmaskin? (har ikke sett prisen, så det er sikkert egentlig uaktuellt..)
- Fryseskap med eller uten isbiter...
- skal vi ha en vinkel øverst på øya til sitteplass? (men, kan vi da ha skuffer under? )
- Og hvor i all verden skal jeg ha knivene? (Er vant til å ha magnetlist over komfyren...)
- Og hvor skal krydderet stå? (er vant til skuff ved siden av komfyren)
- Finnes det andre geniale ting vi ikke har tenkt på?

Vi leter og kikker og tenker ut den siste finpussen.

Kjøkkenet skal forresten lages av en møbelsnekker vi kjenner, i gammeldags panelstil. Han skal lage det til høsten, men vi blir nok ikke klare til å montere det før til våren.

Sist endret av pusemamma; 05-08-2008 kl 17:50. Begrunnelse: ble ikke ferdig...
pusemamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2008, 17:58   #92
Veteranmedlem

frk.X. sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 4,595
MP Rating: 100% (1)
frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.

dette ser jo kjempe fint ut!
gleder meg til me får se RL bilder
Gammel 05-08-2008, 19:12   #93
VIP-Medlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,134
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.

Så veldg bra ut det nye forslaget da

Februarmamsen er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2008, 20:16   #94
Veteranmedlem

Lailaras sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 3,498
Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.

Det blir helt sikkert flott! Heldig du som får håndlaget kjøkken.
Sitat:
Opprinnelig postet av pusemamma
- Skal vi ha benkeventilator eller tekhengt?
- Skal vi ta oss råd til innebygget kaffemaskin, eller ha en i høyskap med uttrekkshylle?
- Vi skal ha svart granittplate, skal vi ha hvit porselensvask, eller underlimt stål?
- Skal vi investere i nedfelt kjøkkenmaskin? (har ikke sett prisen, så det er sikkert egentlig uaktuellt..)
- Fryseskap med eller uten isbiter...
- skal vi ha en vinkel øverst på øya til sitteplass? (men, kan vi da ha skuffer under? )
- Og hvor i all verden skal jeg ha knivene? (Er vant til å ha magnetlist over komfyren...)
- Og hvor skal krydderet stå? (er vant til skuff ved siden av komfyren)
- Finnes det andre geniale ting vi ikke har tenkt på?
-Jeg ville hatt benkemontert ventilator dersom det er mulig.
-Jeg hadde personlig villet hatt innebygget kaffemaskin, dersom vi drakk mye kaffe. Vi drikker ikke kaffe, så her er det vanlig kaffetrakter som til daglig står inni et skap.Det kan sikkert bli litt mye damp av en sånn til å ha inni et skap, og hvis du er avhengig av at den skal være trukket ut for å brygge kaffe (og dere drikker en del kaffe) vil døren stå ganske mye åpen i det skapet...
-Jeg ville hatt stålvask.
-Nedfelt kjøkkenmaskin, hva er det?
-Jeg ville iallefall sikret meg om at dere får penger igjen på forsikringen, dersom det blir lekkasje.
-Vet ikke helt om jeg ville hatt barkrakker slik dere har tegnet inn iallefall, bedre med en overhengende plate slik at man får bena under. Men da bør skapene være til ting som ikke er i daglig bruk.
-Jeg ville nok prøvd å fått en skuffeseksjon til både kniver og krydder ved komfyren.
-I tillegg ville jeg nok passet på at det er minst 50 cm benkeplate på hver side av koketoppen. Det er greit å ha litt plass til avlastning når man kokkelerer. Jeg vet ikke hvor langt det er mellom vasken og koketoppen, men jeg ville hatt minst 80 cm. (norsk standard)
Gammel 08-08-2008, 17:11   #95
Supermedlem

pusemamma sin avatar

pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Takk for svar! Laila: jeg får ikke prikket deg. Så prikk-prikk

Benkeventilatoren koster fryktelig mye, så det spørs om det ikke bli tak, men har mest lyst på benk...
Vi drikker ikke så mye kaffe at det kan forsvares av en dyr maskin. Jeg drikker ikke vanlig kaffe, bare latte osv og mannen lager seg aldri kaffe alene, det ville jo bli enklere. Men, det finnes jo billigere løsninger...
Ser ut som det blir stålvask
Nedfelt kjøkkenmaskin: (integrert heter det visst)
Det er 80 cm mellom vask og kok. Mer tror jeg ikke vi klarer.
Resten tenker jeg videre på
Gammel 03-09-2008, 18:54   #96
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Nå går det framover med tilbygget Vi måtte vente litt på snekkerne pga ferie, men nå er de igang. Reisverket er oppe med papp på og taket er tett med lekter og sløyfer. Selvfølgelig mye som gjenstår enda....

Vi prøver å bli enige om fliser til badet og hallen. Tror det blir skifer til sistnevnte. Jeg kunne egentlig tenke meg noe litt mer spennende, men mannen har veldig lyst på det, og jeg synes jo det er ok.

Til badet har jeg forelsket meg i disse flisene : http://www.ascot.it/en/products/ascot_studio/pun

I hvitt, lagt i murstein. Har lyst på noen med ord, men ikke helt sikker på hva. De ordene som er på bildet stemmer ikke helt med de i katalogen. Men, hvis man kan få alle, så f.eks."You can relax here" over badekaret.
Vi vurderer sjakkruter i marmor på gulvet, hvis det ikke blir for dyrt. Vi har også lyst på et felt med denne:

Men, oooohhhh så dyr...

Badekar med løveføtter og bobler er forresten kjøpt inn
Gammel 24-10-2008, 21:13   #97
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Nå begynner tilbygget å ta form her Ting tar tid!!! Snekkerene har vært mye til og fra (slik er det når man bruker familie...), men nå ser vi fremgang. Taket la vi selv i september. Utvendig panel har vi malt, så da venter vi bare på vinduene som er spesialbestilt og bør komme snart. Denne uka har det kommet opp vegger innvendig. Morsomt å se hvordan rommene skal bli.

Bilder kommer.
Gammel 25-10-2008, 19:31   #98
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Her kommer noen bilder. Ikke så spennende enda, men....

Dette blir badet:

Og inn fra badet blir det en liten badstue der gubben står (i sine godt brukte snekkerklær)

Ut fra badet mot resten av huset:

Innerst her blir vaskerommet (under badet). Snekkeren har laget skyvedør av en gammel dør. Den skal males hvit...

Gangen utenfor vaskerommet (inngangen vår) blir ikke så stor, så her må jeg tenke ut en smal garderobeløsning...
Gammel 26-10-2008, 09:52   #99
VIP-Medlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,134
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.

Se her ja... nå skjer det ting her. Moro og se når det begynner å ta form

Februarmamsen er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-12-2008, 18:52   #100
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Nå skjer det ting her! Flisleggerene er igang, og jeg må bare vise dere en smakebit fra badet. Mangler fuger og mye annet, men en liten forsmak. Gleder meg til det blir ferdig...
veggen bak badekaret

Nærbilde:

Og endeveggen:
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:07.