Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-04-2008, 20:32   #71
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 692
MP Rating: 0% (0)
lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.
Sv: Min sveitserdrøm

Har full forståelse for at du ikke ønsker legge ut for mange bilder på internett, er litt pysete der selv.... Takker for svar på spørsmålene mine!
Vi tenkte vi skulle prøve oss på et budsjett på 1,5-2 mill til ombygging av huset og fiksing av tomt - håper vi kommer et stykke ihvertfall, nå har riktignok ikke vi et gammelt hus men alt koster....
Gammel 14-04-2008, 19:07   #72
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 830
pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Jaja, så blir det litt endringer igjen... Vi som slet så med å bestemme oss for hvordan hallen/gangen skulle se ut... Nå viste det seg at mureløsningen vi hadde fått tilbudt ikke kunne brukes pga grunnforholdene her. Så det ender med at vi må lage kjeller på tilbygget. Greit nok det, selv om vi har nok kjeller fra før. Men, hvis vi skal ha nedgang innenfra, noe vi helst vil, så må det bli der jeg hadde tenkt det lille søte toalettet vårt. Så spørsmålet er da hvor vi gjør av det. Vaskerommet er igrunn lite nok fra før... Jeg har tegnet en løsning hvor vi har toalett der vi skulle hatt skap. Gangen blir trangere og vi får et problem med lagring av ytterklær...Men, det hadde vært greit å ikke ha do på vaskerommet...

Her er siste forslag:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Gammel 04-05-2008, 13:40   #73
Supermedlem

pusemamma sin avatar

pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Ja, så er vi igang

Byggetilatelsen er innvilget!
Vi har revet garasjen, og rydder i boder og hus for å gjøre klar til riving av tilbygget.
Jeg tenker som vanlig interiør og farger... I går prøvde jeg atter en gang å få over på at vi skal ha hvitt hus. Det er nemlig gult, og vi har mange liter gulmaling i kjelleren vi må bruke opp. Når vi malte en vegg for to år siden sa han at det heller fikk blir hvit neste gang. Nå prøvde jeg meg med at det var dumt å male det nye panele gult, hvis det skal bli hvitt om noen år Men, jeg tapte igjen... Alle andre synes det er kjempefint med den fargen vi har... Ja, ja... Jeg fikk lov å prøve igjen om ti år...
Gammel 04-05-2008, 13:50   #74
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Vi har fått tilbud fra flere kjøkkenleverandører. Jeg vet jeg er tidlig ute, vi skal jo ikke lage kjøkken før til vinteren igjen, men det er godt å tenke litt fram og tilbake på løsninger. Rommet er fryktelig vanskelig å møblere pga vinduer og dører. Det er ingen av løsningene jeg umiddelbart falt for, så det må nok lirkes litt. Jeg har nok innsett at jeg ikke får spiskammerset mitt (døra øverst i hjørnet), det stjeler for mye plass. Noen mener også at jeg må gi fra meg spisehjørnet mitt... Jeg skjønner jo at det kan være praktisk, men har så lenge drømt om noe a la dette, med klaffebord trenger det ikke ta så mye plass:

Vi får spisestue i naborommet. Der blir det vitrineskap og spisplass til mange.

Her er løsningene vi har fått. Hvis noen har noen synspunkter er det fint

1. Vinduene til venstre er lavere enn på bildet, så benken ved vinduet må være lav.

2.samme her...

3. Døra øverst til høyre går nesten helt inn i hjørnet, så det blir ikke plass til både den og det siste høyskapet.

4.

5. Denne har bare plantegning. Og dropper spisehjørnet.

I høyre hjørne nederst kommer vedkomfyr, ikke peis e.l.

Sist endret av pusemamma; 30-06-2008 kl 19:28. Begrunnelse: fjernet bilder
pusemamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-05-2008, 19:51   #75
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Jeg har sikret meg et par "godbiter" i riveprosessen.

2 lokk fra den gamle utedoen
Fikk en fiks ide om at de kan bli fine på badet. Det ene skal bli lokk til skittentøyssjakta. Det andre til et eller annet. Kanskje jeg kan lage en benk med to hull, hvor det ene er til skittentøy, og det andre til oppbevaring av doruller eller noe

Og så tok jeg vare på et lite vindu som f.eks. kan henge på veggen et eller annet sted.
(Det er egentlig finere på baksiden, men hasper osv.)

Tilslutt den gamle kjøkkenbenken vi lurer på å bruke som servantskap på badet med to vasker. Tror den har potensiale bak all malingen, og med en annen plate. Vi må nok felle ned vaskene, for den er ganske høy.

Gleder meg til å begynne å pusse og male

Sist endret av pusemamma; 14-05-2008 kl 20:10.
pusemamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-05-2008, 19:57   #76
Seniormedlem

Lenemor sin avatar

Sted: Helgeland
Meldinger: 2,548
MP Rating: 100% (9)
Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Den do-løsningen hørtes ut til å bli kul ja.
Servantskapet blir sikkert også fint.
Gammel 15-05-2008, 06:59   #77
Veteranmedlem

Lailaras sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 3,498
Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.

De dolokkene var jo kjempesøte (hvis dolokk kan være søte...) Hvis du har dem på en benk, kan du jo skrive oppå hva som er nedi. Ingen som ellers finner på å lete etter doruller nedi en "do" mener jeg...
Skapet blir kjempefint!!!
Og sånne vinduer er fine, både med glass, uten glass og med speil.
Du kan jo evt lage et skap og bruke et vindu som dør.
Gammel 15-05-2008, 09:08   #78
Seniormedlem

sjura83 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: tromsø
Meldinger: 2,472
sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.

Spennende
Gammel 15-05-2008, 09:46   #79
Veteranmedlem

Lailaras sin avatar

Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har tenkt litt på kjøkkenet ditt. Jeg ser at du på noen tegninger har stengt døren til spiskammerset, og fundert litt på løsninger du kan bruke, som likevel ikke blir kronglete. Hva med å sette et spiskammers-skap (skafferi) i hjørnet, hvor du åpner den siden hvor døren inn til spiskammerset er. Ta døren helt vekk og sett inn hyller langs alle veggene. Jeg vet ikke hvordan spiskammerset er, så jeg har bare tegnet en skisse for å vise hvordan jeg mener med åpningen... Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Gammel 15-05-2008, 10:47   #80
Veteranmedlem

Lailaras sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av pusemamma Vis post
Jaja, så blir det litt endringer igjen... Vi som slet så med å bestemme oss for hvordan hallen/gangen skulle se ut... Nå viste det seg at mureløsningen vi hadde fått tilbudt ikke kunne brukes pga grunnforholdene her. Så det ender med at vi må lage kjeller på tilbygget. Greit nok det, selv om vi har nok kjeller fra før. Men, hvis vi skal ha nedgang innenfra, noe vi helst vil, så må det bli der jeg hadde tenkt det lille søte toalettet vårt. Så spørsmålet er da hvor vi gjør av det. Vaskerommet er igrunn lite nok fra før... Jeg har tegnet en løsning hvor vi har toalett der vi skulle hatt skap. Gangen blir trangere og vi får et problem med lagring av ytterklær...Men, det hadde vært greit å ikke ha do på vaskerommet...

Her er siste forslag:
Hva med å ha garderobeskap til venstre for trappen?
Du kan forresten ikke ha trappene slik du har tegnet. De må vel nesten ha opp samme vei for at det i det hele tatt skal være mulig? Men kanskje bare en av pilene er satt inn feil vei??
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:02.