Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-02-2008, 21:40   #21
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 830
MP Rating: 0% (0)
pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.
Sv: Min sveitserdrøm

Nå har vi fått tegninger fra arkitekt på den delen vi skal bygge om. Dvs hall, vaskerom, bad, trapp. Det var en spennende og flott løsning. Morsomt å se andres tanker rundt noe vi har "kjørt oss fast i". MEN, den innebærer at vi må bytte trapp. Og det var liksom det eneste jeg ville beholde der. Har en gammel, kjempefin trapp Jeg så for meg en flott hall med trappa ned på midten, men som arkitekten sier er det dumt at der man skal gå opp til soverom er samme sted man kommer inn med skitne sko... Vi tenker litt på dette... Løsningen innebar også at jeg mistet spiskammeret mitt. Gledet meg litt til det rommet... Så vi prøver å finne en løsning som gjør at vi kan beholde en gammel stil i hallen, kanskje bruke deler av den gamle trappa, og deler av spisskammeret

..og her skulle jeg lagt inn noen bilder og tegninger, men fikk ikke til å gjøre det om til jpg akkurat nå, så det kommer senere...
Gammel 19-02-2008, 23:33   #22
Veteranmedlem

Lailaras sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 3,498
Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.

Gleder meg til bilder. Og håper dere finner en løsning der dere kan beholde trapp og spiskammers. De fleste har jo trapp i gangen...
Gammel 19-02-2008, 23:51   #23
VIP-Medlem

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 6,094
anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.

Oh, dette høres spennende ut!!
Gammel 20-02-2008, 05:09   #24
VIP-Medlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,134
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.

forstod ikke helt det argumentet til arkitekten. Som lailaras sier, de fleste har jo trappa i ganger der de kommer inn.

Gleder meg til tegninger og bilder.

Februarmamsen er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 07:55   #25
Medlem

Ingerine sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 312
Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.

Jeg skjønte heller ikke arkitektens argument. De aller fleste (for ikke å skrive alle) tradisjonelle ferdighusene jeg har sett plantegninger av har trapp opp fra gangen. På bakgrunn av dette ville jeg ikke tro at det var et alt for stort problem.

Jeg ville tenkt nøye gjennom saken før jeg gikk for arkitektens løsning om jeg var deg. Det høres flott ut med gammel trapp og spisskammers.

Lykke til med funderingene!

Venter spendt på bilder!
s heldige mamma"

Ingerine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 09:20   #26
Medlem

Smørblomst sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 248
Smørblomst er et navn alle kjenner.Smørblomst er et navn alle kjenner.Smørblomst er et navn alle kjenner.Smørblomst er et navn alle kjenner.Smørblomst er et navn alle kjenner.Smørblomst er et navn alle kjenner.Smørblomst er et navn alle kjenner.Smørblomst er et navn alle kjenner.Smørblomst er et navn alle kjenner.Smørblomst er et navn alle kjenner.Smørblomst er et navn alle kjenner.

Spennende tråd!

Vi bygger et hus i sveitserstil nå, så her må jeg følge med. Vi kommer ikke til å holde oss til den autentiske sveitserstilen interiørmessig, men det er uansett gøy å se hvordan andre gjør ting
Gammel 20-02-2008, 09:26   #27
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 830
pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Ja, det har dere rett i! De fleste har jo trapp i gangen. Alle våre venner har trappen ca akkurat der de kommer inn...
Her er trappen slik den er i dag (ikke se på rot og skitt). Tenkte å male den hvit, tror jeg...Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Problemet er at det er ca 50 cm fra trappa til døra.

Her er drømmen min (bilde jeg fant på nett, har redigert bort personer i full fart, så ikke se så nøye...)Hos oss er det ikke så langt til veggen, så det vil ikke bli likt.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Her er arkitektens forslag, egentlig supert hvis ikke jeg ville ha den gamle stilen. Det er sett fra siden.

Arkitektens planløsning:

I går satt vi og funderte og kom fram til en mellomløsning. Vi lar trappa gå ned slik forslaget var, men åpner opp og fjerner skap. Da kan vi bruke de gamle stolpene og rekkverket, og kanskje noen av trinnene. Og så lager vi nye trinn og stolper likt som de gamle.

Kanskje...Vi funderer videre.
Gammel 20-02-2008, 09:38   #28
Supermedlem

Sambamama sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 656
Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.

Så spennende!
Gleder meg til å følge med

Sambamamas hus
Sambamama er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 09:48   #29
Seniormedlem

cecix sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Huset i skogen
Meldinger: 2,689
cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.

Skjønner godt at dere er i tvil. Arkitektens forslag virker å være veldig "praktisk", og dere får utnyttet plassen maksimalt. Men så var det denne nydelige trappa da....Jeg hadde heller ikke hatt lyst til å fjerne den, det er jo virkelig noe som setter preg og personlighet på huset!
Hmmm...ikke lett, men ut fra hva jeg kan forstå kunne jo den mellomløsningen dere har fundert på være et aktuellt alternativ. I pose og sekk - ja takk!
Gammel 20-02-2008, 09:58   #30
Supermedlem

Lille Blomst sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 842
Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.

Jeg hadde ikke gått for arkitektens forslag. Synes det ødelegger for mye av stilen du har tenkt deg..
Som mange andre sier, de fleste har trapp i gangen.

Lille Blomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:02.