Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-05-2008, 16:23   #81
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 830
MP Rating: 0% (0)
pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.
Sv: Min sveitserdrøm

Lailaras: Takk for mange tilbakemeldinger!

Når det gjelder kjøkkenet, så har jeg en egen kjøkkentips-tråd http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=578335 (Kjøkkentips?) hvor jeg har laget forskjellige løsninger. Tror jeg går for går for en litt enklere løsning med parallellt kjøkken med øy/halvøy. Og spiskammer Fin løsning du har tegnet, men døra går dessverre helt inn i hjørnet (jeg håpet den kunne flyttes litt, men mannen sier det ikke går), så da går det ikke med hyller slik du viser.

Når det gjelder hallen, så virker det som det ikke blir kjellertrapp alikevell, så da blir doen til venstre som først planlagt, og garderobeskap til høyre. Pilen går selvfølgelig feil vei Jeg bare kopierte den andre... Trappen i midten går opp til 2.etg, trappen til venstre går ned i kjelleren med inngang fra et annet rom. Mannen har ikke helt bestemt seg enda, men jeg tror altså det blir kjellernedgang et annet sted.

Kjempelurt å skrive på dolokkene hva de er til! Ikke så lurt å vite nei Også lure ideer til bruk av vinduet. Må tenke litt på det der.

Kjempefint med innspill! Det hjelper med noen som tenker litt annerledes...

Sist endret av pusemamma; 15-05-2008 kl 16:26.
pusemamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-05-2008, 16:34   #82
Veteranmedlem

Lailaras sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 3,498
Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.

dobbelt...

Sist endret av Lailaras; 15-05-2008 kl 16:38.
Lailaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-05-2008, 16:35   #83
Veteranmedlem

Lailaras sin avatar

Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.

Legger dette på kjøkkentipstråden heller...
Gammel 28-06-2008, 22:03   #84
Supermedlem

pusemamma sin avatar

pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Nå er vi igang med å bygge opp igjen tilbygget I hvert fall litt... Graveren har vært her og gravd hull til kjeller (det gamle sto jo bare på søyler). Så har laget forskaling, og på torsdag kom det en bil med betong. Så nå er første del av kjellermuren og sålen til garasjen støpt. Nå skal betongen tørke, samtidig skal den vannes Til uka kommer lecaelementene, så er det bare for mannen å kose seg med legoklossene Jeg skjønner egentlig veldig lite av grunnmursarbeid, men jeg har jo ikke prøvd å sette meg så veldig inn i det heller... Foreløpig står jeg i oppvasken , ved komfyren eller er "barnevakt". Og drømmer om interiør og hage....

Noen bilder:

Far og sønn nivelerer
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

forskaling kjeller

forskaling garasje

støp

Sist endret av pusemamma; 28-06-2008 kl 22:11.
pusemamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-06-2008, 22:04   #85
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Og hvis noen kjenner meg igjen er det fint om dere sier i fra Det er sikkert noen naboer her...
Gammel 28-06-2008, 22:09   #86
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Må legge ved noen romantiske bilder fra hagen vår også. Der får jeg stelle litt i fred mens gutta gjør unna grovarbeidet.

Louise Odier

peoner

Lavendel

clair renaissance
Gammel 28-06-2008, 23:17   #87
Supermedlem

Clide sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 778
Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.

Så flinke dere er! Flott hage
Clide er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-06-2008, 19:38   #88
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Og jeg tenker og tenker på dette kjøkkenet vårt. Selv om det er lenge til vi skal sette det opp enda... Jeg klarer liksom ikke å få det ut av hodet. Så fort jeg finner en løsning jeg liker dukker det opp et problem. Nå er det i hvert fall sikkert at det ikke blir noe spiskammer Og døra kan ikke flyttes noe særlig, så det kan ikke bli bred veggfast øy. Mannen vil helst ikke ha takhengt ventilator (altså kokeøy), men må man så må man. Siste løsning som jeg er ganske fornøyd med er denne:

Innebygget kjøl og frys til venstre.Veggfast (halv-)øy i 60/70 bredde. MEN lurer veldig på om det blir for trangt mellom vask og kokesone.... Slik det er tegnet her blir det 43 cm fra vask til steketopp, og 25 fra steketopp til skapet. Bortsett fra det så har jeg liksom fått til både mine ønsker om å ha det "enkelt", og mannens om å ikke ha kokeøy.

Andre jeg lurer på er denne:

Her fikk jeg tips av en venninne med å male baksiden av skapet med tavlemaling/magnettavle. Genialt! Skapet er forresten innebygd stekovn og micro...

Eller denne:

Eller denne som er mannens favoritt (han vil ha myyye skap)

Sist endret av pusemamma; 30-06-2008 kl 19:41.
Gammel 01-07-2008, 09:45   #89
Veteranmedlem

Lailaras sin avatar

Jeg likte den siste løsningen best. Du får et ryddigere uttrykk, og dessuten spiskammers i hjørnet. (Kan jeg spørre hvorfor du ikke kan la spiskammerset gå videre inn i det som i dag er spiskammers? Vet jeg tegnet en tegning til deg med dette, men det er kanskje ikke mulig av en eller annen grunn?)

Jeg er heller ikke noen stor fan av kokeøy, men denne er såpass stor at jeg liker det. Men jeg ville prøvd å få litt benkeplass på hver side av koketoppen.

På den øverste er det alt for lite plass mellom koketopp og vask, det bør (ifølge Norsk Standard) være minst 80 cm mellom.

Sist endret av Lailaras; 01-07-2008 kl 09:54.
Lailaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-07-2008, 10:16   #90
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Takk for svar igjen, Lailaras Godt noen holder ut med forvirringen min
Jeg leste nettopp på marbodal at det skal være 80-140 cm mellom vask og kok, så da blir nr en uaktulet, ja Regnet egentlig med det... Grunnen til at spiskammerset ikke blir noe av er at kjellertrappa skal gå ned der, så vi kommer til å rive veggen inn dit. Hvis ikke så hadde jo det vært en god løsning. Mulig vi evt kan beholde en snau meter, men mulig det bør bli kleskott, da vi ikke får så mye plass i gangen.

Mannen, som tidliger har ment at vi skal ha adskilte rom begynte i dag å snakke om at vi burde rive eller flytte vegger for å få mer veggplass på kjøkkenet... Typisk at han endrer forutsetningene når jeg har brukt mye tid på å tenke og venne meg til det eksisterende. I dag har vi åpen kjøkken/spisestue, og liker det godt. Så nå får vi tenke litt på om vi skal ha det, eller slik vi hadde tenkt...
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:51.