Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-03-2008, 10:32   #61
VIP-Medlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,134
MP Rating: 0% (0)
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Min sveitserdrøm

Likte også best det siste alternativet til bad. men bare en liten ting. Når du har kranen til badekaret der så er vel det der du skal ha hodet? Det er kanskje litt dumt...

Vaskerommet så også fint ut

Februarmamsen er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-03-2008, 12:02   #62
Medlem

Janka sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 74
Janka er fantastisk mot andre.Janka er fantastisk mot andre.Janka er fantastisk mot andre.Janka er fantastisk mot andre.Janka er fantastisk mot andre.Janka er fantastisk mot andre.Janka er fantastisk mot andre.Janka er fantastisk mot andre.Janka er fantastisk mot andre.Janka er fantastisk mot andre.Janka er fantastisk mot andre.

Jeg syns også det siste alternativet så best ut.Hva med å feste kranen til badekaret på veggen på siden? Da får man ikke det problemet at man stanger i kranen med hodet.
Gammel 25-03-2008, 12:54   #63
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 830
pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Takk for tilbakemeldinger! Det var lurt å flytte krana. Den var ikke særlig gjennomtenkt plassert. Har lurt litt på om badekaret skal stå litt "fritt" og ikke helt inntil veggen. Har sett slike kraner som stikker opp fra gulvet liksom, som vi kan ha på siden. Men, da må det jo rør i gulvet, så jeg vet ikke hvor praktisk det er.
Gammel 25-03-2008, 15:21   #64
Veteranmedlem

Lailaras sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 3,498
Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av pusemamma Vis post
Takk for tilbakemeldinger! Det var lurt å flytte krana. Den var ikke særlig gjennomtenkt plassert. Har lurt litt på om badekaret skal stå litt "fritt" og ikke helt inntil veggen. Har sett slike kraner som stikker opp fra gulvet liksom, som vi kan ha på siden. Men, da må det jo rør i gulvet, så jeg vet ikke hvor praktisk det er.
Vi har kraner som står på kanten av karet. Ville har rør i gulvet, men rørleggeren ville ikke montere det. Det er jeg glad for i dag, for det hadde blitt enda et kronglete sted å vaske. Så rørene kommer ut av veggen, og opp bak karet (det synes ikke selv om vi har karet 10 cm fra veggen, pga at karet er plassert slik at vi ikke ser den siden av det). Jeg synes det ble veldig fint.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Gammel 25-03-2008, 17:05   #65
Supermedlem

pusemamma sin avatar

pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Ja, sånn må vi nok gjøre det. Tenkte nok det ble litt plundrete å ha rør i fra gulvet.
Gammel 05-04-2008, 17:43   #66
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Her går det sakte framover. Vi skulle egentlig sendt byggesøknad 1.april, men det har blitt litt forsinket pga manglende grunnarbeidere. Da vi fikk pris fra graveren fikk vi litt bakoversveis og måtte ha litt flere tilbud. Dessuten må vi ha inn en geotekninker for å vurdere muremåte i forhold til grunnen her. Tilbygget skal jo henge sammen med det gamle huset og kan ikke røre for mye på seg. Men, vi håper å ha avgårde søknaden før 15.april, og at det tar 4 uker med behandlingen. Vi satser på at ALT av papirer er i orden når vi sender, så behandlingen går greit. Da er vi igang med riving og graving etter 17.mai.

Jeg tenker som vanlig bad... Kikker og lurer nå på hva slags materialer vi skal ha. Har lenge tenkt å ha endel panel, men usikker på hvor og hvor mye. Siden rommet har skratak i spiss, med panel i taket, tenkte jeg at panelvegger ville bli litt mye, rommet virker ofte litt mindre da. Men, nå skal vi jo senke gulvet litt, så da blir det litt annerledes.
Jeg har veldig lyst på fliser a la cecix sine: http://forum.nybaktmamma.com/showthr...342887&page=11 (Cecix`s husbygge-tråd!)

Men, usikker på om jeg skal kombinere det med panel (vi har perlepanel og perlefaspanel over hele resten av huset...). Og hvor kan det evt være? Det bør vel ikke være i våtsonen, men er det våtsone på alle kanter av badekaret f.eks.? Noen med synspunkter eller tips??

Her er nye bilder med endring av badearmaturet:

Gammel 05-04-2008, 18:11   #67
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 692
lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.lise1976 har en strålende fremtid.

Så flott det blir!! Håper du legger inn bilder av hele huset både før og etter oppussingen.... Må bare spør; hvor mye antar dere at oppussingen vil koste? Og hvor mye koster det å få huset omtegnet av arkitekt?
Gammel 05-04-2008, 18:12   #68
VIP-Medlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,134
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.

Blir kjempe fint

Februarmamsen er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-04-2008, 19:20   #69
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av lise1976 Vis post
Så flott det blir!! Håper du legger inn bilder av hele huset både før og etter oppussingen.... Må bare spør; hvor mye antar dere at oppussingen vil koste? Og hvor mye koster det å få huset omtegnet av arkitekt?
Takk

Jeg tror ikke det kommer så mange "før" bilder, for det er egentlig fint som det er også Kan jo lage litt før bilder fra leiligheten nede når vi ikke leier ut lenger. Det blir ingen utebilder heller, for mannen er skeptisk til alt jeg legger ut på nett (hvis noen bor i nærheten og skjønnere hvem jeg er, kan dere sende en pm?) Grunnen til at vi river og bygger opp er at grunnforholdene, kledning og tak er dårlig på den delen av huset. Dere ser jo førbilde av barnerommet, tilsvarende av der hvor badet kommer, og trappa. I annen etg hvor vi skal lage soverom har vi pusset opp masse de siste årene, så det blir mest å tette igjen noen vegger. I første etg er det utleie nå, og skal bli kjøkken spisestue og stue. Der blir det større forrandring. Bilder kommer, men det blir nok lenge til. Dette er et laaangt prosjekt. Første nå blir tilbygget med bad og vaskerom. Resten pusler vi med til vinteren, hvis vi får råd...

Angående budsjett, så blir det nok DYRT! Bare graving og muring (av tilbygg og ny garasje) kommer på nesten 200 000.. og så er det tømrer og materialer, og rørlegger og elektriker og bad... Etter det kommer vannbåren gulvvarme og kjøkken og...huff... Ser ut nå som bare tilbygg med innhold kommer på ca 700 000.

Sist endret av pusemamma; 05-04-2008 kl 19:23.
pusemamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-04-2008, 19:21   #70
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Glemte å svare på arkitekt: Vi betaler mellom 20-30 000 for befaring,tegning og søknad.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:07.