Sitat:
Opprinnelig postet av lise1976
Så flott det blir!! Håper du legger inn bilder av hele huset både før og etter oppussingen.... Må bare spør; hvor mye antar dere at oppussingen vil koste? Og hvor mye koster det å få huset omtegnet av arkitekt?
|
Takk
Jeg tror ikke det kommer så mange "før" bilder, for det er egentlig fint som det er også
Kan jo lage litt før bilder fra leiligheten nede når vi ikke leier ut lenger. Det blir ingen utebilder heller, for mannen er skeptisk til alt jeg legger ut på nett (hvis noen bor i nærheten og skjønnere hvem jeg er, kan dere sende en pm?)
Grunnen til at vi river og bygger opp er at grunnforholdene, kledning og tak er dårlig på den delen av huset. Dere ser jo førbilde av barnerommet, tilsvarende av der hvor badet kommer, og trappa. I annen etg hvor vi skal lage soverom har vi pusset opp masse de siste årene, så det blir mest å tette igjen noen vegger. I første etg er det utleie nå, og skal bli kjøkken spisestue og stue. Der blir det større forrandring. Bilder kommer, men det blir nok lenge til. Dette er et laaangt prosjekt. Første nå blir tilbygget med bad og vaskerom. Resten pusler vi med til vinteren, hvis vi får råd...
Angående budsjett, så blir det nok DYRT!
Bare graving og muring (av tilbygg og ny garasje) kommer på nesten 200 000..
og så er det tømrer og materialer, og rørlegger og elektriker og bad... Etter det kommer vannbåren gulvvarme og kjøkken og...huff... Ser ut nå som bare tilbygg med innhold kommer på ca 700 000.