Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-02-2008, 11:02   #31
Veteranmedlem

Lailaras sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 3,498
MP Rating: 0% (0)
Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Min sveitserdrøm

Vår trapp begynner 10 cm fra der dobbeltdøra slutter...
Jeg hadde beholdt den, den var nydelig!

Hadde forresten vært gøy å se resten av planløsningen på huset, og gjerne hvordan det er pr i dag.

Sist endret av Lailaras; 20-02-2008 kl 16:34.
Lailaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 12:36   #32
Medlem

Ingerine sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 312
Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.Ingerine har en strålende fremtid.

Hadde det vært meg så ville jeg helt klart beholdt trappa. Den var flott!!
s heldige mamma"

Ingerine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 09:53   #33
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 830
pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Her er den nye planløsningen. Soverommene i 2.etg er ikke helt plassert enda. De to store skal være sånn, og så skal vi få plassert et eller to til der jeg har satt "sov?". Før var det en tomannsbolig med to sov, kjøkken og stue i hver etg. "Tilbygget" består av boder nede, og gang/soverom oppe. Vi bygger bad på soverommet fordi det er greier å lage nytt bad i nytt hus.

Plan 1.etg
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Plan 2.etg

Her er barnerommet som skal bli bad

Sist endret av pusemamma; 30-06-2008 kl 19:24. Begrunnelse: fjernet et bilde
pusemamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 10:29   #34
VIP-Medlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,134
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.

hvis dere beholder trappen, hvordan ligger den da i plantegningen?

Planene ser veldig bra ut

Februarmamsen er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 11:19   #35
Supermedlem

pusemamma sin avatar

pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Jeg er ingen kløpper til å tegne, men har gjort et forsøk.
Vi kan beholde den gamle trappen, men forskyve den bort til ny vegg i hallen:

Eller vi kan beholde den der den er i dag, da kommer den midt i rommet når veggen flyttes:

Sist endret av pusemamma; 30-06-2008 kl 19:26. Begrunnelse: fjernet bilder
pusemamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 11:35   #36
VIP-Medlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,134
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.

Har du slått fra deg å bruke den gamle trappen siden du har lagt ut de nye plantegningene? eller er det bare fordi arkitekten har tegnet det sånn

Er størrelsen på påbygget fastsatt eller kan det endres litt?

Februarmamsen er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 12:26   #37
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Vi har vel ikke helt slått fra oss den gamle trappen, det var bare fordi tegningene var slik. Vi skal i hvert fall ikke ha den løsningen med adskilt trapp og gang. Mulig vi bruker trappen der arkitekten foreslo, men bruker mest mulig av den gamle (litt vanskelig siden det er speilvendt). Og har den åpen, med "sprinkler" og ikke vegg/skap foran.

Størrelsen på påbygget er fastsatt. Vi må bygge opp på samme måte, og størrelse som det gamle. Ellers hadde det jo vært enkelere å løse det...
Gammel 21-02-2008, 12:46   #38
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Hva synes dere forresten? Trappeløsning

1. som arkitekten (innlegg 27+plan1)
2. med trappa som arkitekt, men åpen (inlegg 27 nederst)
3. som i dag men flyttes til vegg (innlegg 35 øverst)
4. som i dag, midt i rommet (innlegg 35 nederst)
Gammel 22-02-2008, 12:12   #39
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Har forresten tilgang på et gammelt toalettskap (eller hva det nå heter). Har lyst til å få tak i et som ligner og montere rund vask på toppen. I stedet for moderne dobbelvask på badet. Men, er litt usikker på om høyden bli helt feil, og om det er praktisk mulig å montere vask. Vil jo ikke ødelegge det gamle skapet heller. Det ligner litt på dette, med marmorplate på toppen.

Gammel 22-02-2008, 12:19   #40
Supermedlem

Lille Blomst sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 842
Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.Lille Blomst er et navn alle kjenner.

Jeg hadde valgt som i dag. Trapp midt i rommet

Lille Blomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:02.