Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-02-2008, 15:25   #41
Veteranmedlem

Lailaras sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 3,498
MP Rating: 0% (0)
Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Min sveitserdrøm

Jeg hadde beholdt den gamle trappa, men flyttet den bort til den nye veggen. Hvis den skal stå midt i rommet, trenger du flere like spiler, håndløper og megler. Det blir også bedre plass der trappen kommer opp i 2. etasje dersom den blir flyttet. I tillegg slipper du å "gå på" trappen når du kommer inn ytterdøren. Under trappen kan du bygge inn skap, så da får du (nesten) like mye skapplass som arkitekten foreslår.
Gammel 22-02-2008, 15:36   #42
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 830
pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Ja, vi har vurdert det med skap under trappa. Det blir det hvis ikke det er plass til gjestetoalett under der. Hvis trappa blir midt i rommet har jeg tenkt å bygge opp slik som på det bildet jeg har av den hvite trappa over, så det blir ikke noen flere spiler. Gulvet oppe skal senkes litt, så vi vil også få et par trappetrinn mindre. Hvis den er midt på så kan vi gå inn til høyre med skoene, så blir det kanskje ikke så mye tråkk rett foran trappa. Men, det er jo sant at vi ikke går rett på trappa hvis den er langs veggen. Det blir bedre plass i 2.etg Eller så kan vi sette en liten sauna i forbindelse med badet der oppe hvis vi ikke flytter den... ååå så mange valg... Har ikke snakket med på et par dager siden vi er på feriebesøk og han jobber, men tror han ivrer mest for løsning 1 eller 2. Jeg for 3 eller 4...
Gammel 25-02-2008, 19:24   #43
Supermedlem

pusemamma sin avatar

pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Og fortsetter... Hadde ny samtale med arkitekten i dag. Vi vil ha tegnet noen flereløsninger på trappa for å få se det i riktig perspektiv. Arkitekten var veldig opptatt av det praktiske ved å dele av trappa og gangen. Mye skapplass, drar ikke med skitt opp osv. Dessuten det at trappa fra 2.etg da kommer ned i et koselig rom, og ikke i yttergangen. Det er jo et poeng, og mannen min er veldig enig. Jeg er litt mer usikker på å gi slipp på den gamle trappa. Men, jeg tror jeg må gi fra meg gamletrapp-løsningen... Det er jo ikke spesielt praktisk å komme rett inn på en trapp man ikke skal opp. Og orginalt har jo trappen vært bygget inn siden det var tomannsbolig og den bare gikk opp til 2.etg. Jeg prøver å vende meg til et nytt estetisk uttrykk. Har bare kjørt meg litt fast i det gamle Den siste løsningen til mannen min er åpen trapp i gammel stil, med sving, men der arkitekten hadde tegnet den. Vi skal bruke det vi kan av den gamle og kopiere resten. Litt pose og sekk...

Sist endret av pusemamma; 30-06-2008 kl 19:25. Begrunnelse: fjernet bilde
pusemamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-02-2008, 20:49   #44
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Jeg tror jeg vant! Mannen er enig i at vi bør beholde den gamle trappa, og vi fant en ny løsning for å få det bedre til. Vi flytter inngangen litt til høyre, så slipper man å komme rett inn på trappa. Vaskerommet blir litt mindre, men det trenger jo ikke være så romslig.

Her er siste tegningene fra arkitekten. Det ser litt smalere ut på bildet enn det føles i virkeligheten.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Gammel 29-02-2008, 07:08   #45
Veteranmedlem

Lailaras sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 3,498
Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.

Så flott at dere fant en løsning. Men jeg ville tenkt meg om før jeg laget mindre vaskerom. Jeg tegnet inn et vaskerom på 7 kvm i huset, og angrer på at jeg ikke laget det større. Du kan ikke slå sammen vaskerommet og boden, da? Hvorfor er det to dører ut fra boden forresten?
Gammel 29-02-2008, 07:30   #46
VIP-Medlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,134
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.

Så bra at dere fant en løsning ang trappa

Februarmamsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 15:13   #47
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Lailaras Vis post
Så flott at dere fant en løsning. Men jeg ville tenkt meg om før jeg laget mindre vaskerom. Jeg tegnet inn et vaskerom på 7 kvm i huset, og angrer på at jeg ikke laget det større. Du kan ikke slå sammen vaskerommet og boden, da? Hvorfor er det to dører ut fra boden forresten?
Uff da...og jeg som tenkte vaskerommet ble stort nok...
Ang boden, så trenger vi den som bod. Vet det ser rart ut med to dører Men, huset vårt har en lav vernegrad, og vi må søke om å få rive "tilbygget", og får bare lov hvis det bygges opp mest mulig likt slik det var. Derfor beholder vi en av de gamle boddørene, selv om den nok blir mest til pynt, hvis ikke vi lager en liten mini redskapsbod på enden.
Gammel 29-02-2008, 15:46   #48
Seniormedlem

cecix sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Huset i skogen
Meldinger: 2,689
cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.

Så spennende dette ser ut! Jeg angrer også på at ikke vaskerommet ble større, men noen ofre må man vel kanskje regne med?
Gammel 29-02-2008, 20:42   #49
VIP-Medlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,134
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes den nye løsningen var kjempe fin jeg.

Ang det med vaskerom... Du får godt med benkeplass der og om du da også har plan for tørkemuligheter så er det det viktigste.

Februarmamsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 20:53   #50
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Februarmamsen Vis post
Synes den nye løsningen var kjempe fin jeg.

Ang det med vaskerom... Du får godt med benkeplass der og om du da også har plan for tørkemuligheter så er det det viktigste.
Takk!
Jeg tenkte jeg skulle ha takhengte tørkestativ som man feller ned, eller vegghengte som man kan slå sammen. Så de kan jo være over benkene.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:32.