Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-05-2009, 13:00   #1
Seniormedlem

supermammasiv sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,782
MP Rating: 0% (0)
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.
hyper Trening og vekt motivasjonstråd

Regner med det er flere enn meg som gleder seg til å begynne treningen, og er ute etter å bli kvitt noen kg etterhvert... Så lager en tråd her hvor vi kan oppmuntre hverandre og fortelle om mål osv.

Mine første mål er:
Fra i morgen av ingen mer godteri i ukedagene, kun lørdagsgodteri eller kaker/dessert om vi er i selskap.
I tillegg skal jeg trille en tur på minst 1,5 timer 3 dager i uken.
Så får vi se om dette hjelper på vekten i første omgang. Ønsker å komme ned igjen på 60 kg, men sikter mot 65kg i første omgang, målet er innen 1.august.
Nå veier jeg 71kg Var oppe i 76kg rett før fødsel.

Utgangspunkt 71kg
Uke 1:
Uke 2:
Uke 3:
Uke 4:

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2009, 14:17   #2
Medlem

Kitty80 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 212
Kitty80 har mye å være stolt av.Kitty80 har mye å være stolt av.Kitty80 har mye å være stolt av.Kitty80 har mye å være stolt av.Kitty80 har mye å være stolt av.Kitty80 har mye å være stolt av.Kitty80 har mye å være stolt av.Kitty80 har mye å være stolt av.Kitty80 har mye å være stolt av.Kitty80 har mye å være stolt av.Kitty80 har mye å være stolt av.
Sv: Trening og vekt motivasjonstråd

---------

Bonusmamma til født 1998 og født 2001

Sist endret av Kitty80; 27-08-2009 kl 14:18.
Kitty80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2009, 16:37   #3
Medlem

BitteLille sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 391
BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kitty80 Vis post
For en super tråd SMS!!! Denne trenger vi, og jeg skulle gjerne sett at den ble klistret som viktig jeg da!
Enig med den!

Håper å komme meg ned 10 kilo, drømmer om ned 15... Har kuttet ut brus/juice og godteri, og drikker masse vann. Spiser ellers normal mat, men føler at jeg spiser ganske mye, altid sulten.
Ting må gå seg mer til her i heimen, så skal jeg begynne å se på mengden mat og om det er veldig usunn mat som går i gapet. Satser på å få trillet tur minst tre ganger i uka, men storesøster må være i bhg for å få det gjennomført.

Setter søndag som veiedag.
Utgangspunkt: 83 kg
Uke 1:
Uke 2:
Uke 3:
Uke 4:
Gammel 31-05-2009, 17:00   #4
Medlem

liza80 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 133
liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.

Slenger meg også med. Får ikke lov til å trene noe særlig eller gå lange turer enda, så det får jeg vente med. Har heller ikke veid meg siden siste sv.kontroll på sykehuset, men da var vekta 83 kg mot 55 kg før jeg ble gravid. Gikk opp 25 kg sist svangerskap og de raste av de to første månedene, men da hadde jeg heller ikke denne ekstreme hungeren og søtsuget som nå...

Så mitt mål er å komme ned til 60 kg til 1. august.

Utgangspunkt (før fødsel): 83 kg
4 uker etter fødsel: 65 kg

Sist endret av liza80; 10-06-2009 kl 08:47.
liza80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2009, 18:05   #5
Supermedlem

DamarisMamma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Lillesand
Meldinger: 1,198
DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.

Slenger meg med jeg og..
Har ikke vekt så jeg får ikke noen fast veie dag men skal se om jeg ikke får gjort det hos svigers litt gjevnt i allefall..
Har et mål om å gå ned 20 kg jeg da,men målet er å nå det innen neste sommer dvs 1 juni 2010.. Gir meg selv god tid men det er mye pga tidligere spiseforstyrrelse som jeg og slet med nå i svangerskapet,så hvis jeg setter for høyt mål er jeg redd jeg tipper helt over.. Om jeg når helt 20 kg innen da vet jeg jo heller ikke.. Men jeg skal prøve i allefall
Planen er å ta det med ro og gå turer nå de første ukene,blir ikke så lange biten ennå pga bekkenet,men håper det hjelper etterhvert..
Så når jeg har kommet forbi de første 6 ukene skal jeg opp på treningsstudio og få en ny treningsplan. Som skal styrke kroppen og få unna noen kg Skal og snakke med fysioterapauten og få noen øvelser som kan hjelpe for rygg og bekken så jeg kommer i form fortere trenger og virkelig å trene kondisjon vet jeg,for den er laber etter disse siste månedene av svangerskapet hvor jeg nesten ikke kom noen vei
DamarisMamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2009, 19:39   #6
Medlem

lillenurket sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 121
lillenurket er som en lysfontene.lillenurket er som en lysfontene.lillenurket er som en lysfontene.lillenurket er som en lysfontene.lillenurket er som en lysfontene.lillenurket er som en lysfontene.lillenurket er som en lysfontene.lillenurket er som en lysfontene.lillenurket er som en lysfontene.lillenurket er som en lysfontene.lillenurket er som en lysfontene.

Denne er jeg med på! Har allerede gått ned 13 kg siden fødselen og det er herlig! La på meg 17 kg så har noen igjen da. Pluss at jeg gjerne vil ned noen ekstra. Setter målet til 60 kg innen 1. august jeg og! Tror ikke jeg får tid til treningsstudio enda. Planen er å trille lange turer, begynne å jogge og trene pilates/styrketrening hjemme så får vi se hvor effektivt det er. Min erfaring fra forrige gang er at kiloene går ganske radig av når man ammer, selv om søtbehovet er der og jeg spiser maaaassse. Men kroppen er jo skikkelig slappfisk og magen bærer preg av 2 keisersnitt for å si det slik Oppstramming og styrke av kroppen er derfor like viktig som kg for min del.

Godt å ha denne tråden for å holde motivasjonen oppe!
Gammel 31-05-2009, 19:45   #7
Medlem

Animor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Tønsberg
Meldinger: 233
Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.

Dette var veldig lurt SMS, det er godt med motivasjonstråder
Så flott å se at alle har satt seg mål Vi får heie på hverandre, og møtes til beachparty neste år

Her har vekten egentlig bare gått radig nedover. Nå spiser jeg veldig lite om dagen da, men det gjorde jeg før jeg ble gravid også. Sluttet å veie med i uke 35, veide da 77kg og hadde bikket 20kg i vektoppgang. Så hva jeg egentlig veide da jeg fødte aner jeg ikke, men regner med at det var rundt 80kg.

Jeg veide 71 kg da jeg kom hjem fra sykehuset, og satte første mål ved idealvekten min som er 62kg. Bare 1kg igjen
Neste mål er å nå 57kg som var utgangspunktet mitt, og stramme opp det som må strammes opp da. Håper jeg har kommet dit innen utgangen av august.

Etter 3 uker og 1 dag kom jeg inn i jeansen min igjen, og er veldig fornøyd med det Føler at kroppen jeg var så glad i sakte men sikkert kommer på plass. Jeg vet jeg må holde meg selv godt i nakken, da jeg har slitt veldig med spiseforstyrrelser. Er redd for at dette med vekten nå skal gå til hodet på meg

Lykke til damer!
Gammel 01-06-2009, 21:08   #8
Medlem

monamor sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 139
monamor har en strålende fremtid.monamor har en strålende fremtid.monamor har en strålende fremtid.monamor har en strålende fremtid.monamor har en strålende fremtid.monamor har en strålende fremtid.monamor har en strålende fremtid.monamor har en strålende fremtid.monamor har en strålende fremtid.monamor har en strålende fremtid.monamor har en strålende fremtid.

Jeg er definitivt med!! Vil veldig gjerne inn i noen av de gamle klærne mine Gikk opp nesten 20 kg under svangerskapet. Til å begynne med rant kiloene av, men så stoppet jeg opp på 61 kg som jeg nå har veid i over en uke. Veide 54 - 55 før svangerskapet. Har vært veeldig godtesyk og spist mye is og annet godt i det siste, så kanskje ikke så rart at vekten stoppet opp... Men fra og med i dag er det slutt på dette!!

Utgangspunkt 61 kg.
Uke 1:
Uke 2:
Uke 3:
Uke 4:
monamor er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2009, 12:43   #9
Seniormedlem

supermammasiv sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,782
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.

I dag er veiedagen min, og jeg må si meg positivt overrasket!

Vekt før fødsel:76kg
(Uker etter fødsel)
Uke 1: 70kg
Uke 2: 68,5kg
Uke 3:
Uke 4:

Hadde første godterifrie dag i går, men var ikke akkurat en hard start siden vi var hos svigers og fikk rikelig med kake til dessert

Blir ikke trilletur i dag siden jeg har pådratt meg brystbetennelse, men satser på å være frisk og klar for tur i morgen

Sist endret av supermammasiv; 02-06-2009 kl 12:46.
supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 13:57   #10
Medlem

Surre sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Ullensaker
Meldinger: 214
Surre har en strålende fremtid.Surre har en strålende fremtid.Surre har en strålende fremtid.Surre har en strålende fremtid.Surre har en strålende fremtid.Surre har en strålende fremtid.Surre har en strålende fremtid.Surre har en strålende fremtid.Surre har en strålende fremtid.Surre har en strålende fremtid.Surre har en strålende fremtid.

Slenger meg på!

Går vanligvis ikke går på vekten pga. tidligere spiseforstyrrelser, men nå må jeg bare, så jeg klarer å motivere meg selv!

Vekt før og etter blir litt sånn så som så, siden jeg bare gikk på vekten på kontrollene, og aldri her hjemme, og jeg mistenker vekten vi har hjemme for å vise litt andre tall...Så det blir nok pluss/minus noen kilo.

Vekt før graviditet: ca. 60-63 kg. (siden jeg ikke går på vekten) Målet er å lande der om ikke så altfor lenge...
Vekt før fødsel: 83 kg...
Vekt etter 10 dager (i dag): 76 kg.

Og f.o.m. i morgen blir det på ny trilletur hver dag - etter to dager med avbrekk pga. den pokkers brystbetennelsen!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:12.