Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-07-2009, 11:21   #81
Seniormedlem

supermammasiv sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,768
MP Rating: 0% (0)
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.
Sv: Trening og vekt motivasjonstråd

Betty sg, du er jo rååågod! 1,5 mil? Du kommer nok til å målet ditt ja, det er jeg helt sikker på

Damarismamma mindre og oftere måltider funker kjempebra! Jeg har litt problemer med å få gjennomført det i kaoset her hjemme jeg. Lurer på om jeg skal sette på en alarm hver 3 time rett og slett. For nå tror jeg en del av problemet mitt er at jeg spiser for lite og for sjeldent, så kroppen tviholder på alt som kommer inn.

Ellie74 jeg skjønner deg godt. Hadde ikke det stått så "ille" til her så hadde jeg gjerne ventet til etter ferien jeg også. Så bare kos deg

mammaen til lillemann82 jeg sliter litt med det samme selv, er ikke så lett å få kommet seg på trening når man har to små. Og jeg har jo til og min samboer er jo ikke på sjøen en gang. Er nok en del trim med småbarn ja, og bare vent til du får en som løper du

Jeg har forresten ikke erfaring med å ha barn på barnepassen, jeg syns hun er for tidlig til det enda ja. Prøvde med storesøsteren når hun var rundt året, men syns ikke så mye om det heller jeg da Noen som sa hønemor? Tenkte jeg skulle prøve på igjen med henne da, så får pappsen bare en å passe på her hjemme

Forresten er det noen treningssenter (sats hvertfall) som vanligvis har timer hvor man kan ha med babyen og som er beregnet på nybakte mødre. Tenkte jeg skulle prøve en sånn time når de begynner på igjen med det. Antar det blir i august siden de har et noe snevert sommerprogram nå....

I dag har jeg veid meg igjen, og jeg skjønte ikke før jeg så listen her at resultatet var meget oppløftende

Vekt før fødsel:76kg
Etter ferien: 71kg
Uke 1: 70kg
Uke 2: 69,5kg (-0,5)
Uke 3: 69kg (-0,5)
Uke 4: 68kg (-1)

Har til og med "sprukket" på en is denne uken, og bare fått trent en gang enda. Så dette er jeg veldig veldig fornøyd med.

Sist endret av supermammasiv; 23-07-2009 kl 11:25.
supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-07-2009, 13:39   #82
Medlem

Kitty80 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 239
Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.

.......

Bonusmamma til født 1998 og født 2001

Sist endret av Kitty80; 27-08-2009 kl 15:26.
Kitty80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-07-2009, 18:20   #83
Medlem

Animor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Tønsberg
Meldinger: 236
Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.

Dere er så flinke, damer! Jeg er virkelig imponert!

Her nådde jeg utgangspunktet mitt igjen for et par dager siden, og ligger nå én kilo under. Har fått magesår etter det siste halve året, noe som gjør at jeg ikke klarer å spise noe særlig. I tillegg er jeg ute med bikkja 3 ganger om dagen, så kiloene renner av. Det kan nesten ikke fortsette så veldig mye lenger, var egentlig ganske fornøyd med 57kg
Gammel 23-07-2009, 20:27   #84
Medlem

liza80 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 133
liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.liza80 er et navn alle kjenner.

Så flinke dere er! Er imponert over dere som har overskudd og tid til å få trent, altså. Her har jeg hatt noen skikkelige smeller i det siste og spist altfor mye sjokolade. Må også passe på å spise regelmessig hvis ikke får jeg lavt blodsukker og et veldig søtbehov. Trøster meg med at det er ferie, og så snart hverdagen begynner (=5. august) er det ingen nåde lenger... Magen SKAL bort!!!
Gammel 27-07-2009, 20:14   #85
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Vestfold
Meldinger: 23
Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.

Nå kommer snart mannen hjem fra Nordsjøen, og da blir det lettere å komme seg på trening! Jippi! Jeg har bare fått trent 2 ganger på helsestudio de siste 14 dagene. I tillegg har jeg gått mange lange turer da.

Men på torsdag blir det spinning og styrke mest sannsynlig! Hittil har jeg trent egentrening, så skal bli godt å komme på gruppetime. Jeg blir ofte mye mer motivert av å trene sammen med andre jeg. I tillegg er bra musikk inspirerende.

Vekten min er nå 81-82 kg. Går jevnt og trutt nedover da. Gått ned 4-5 kg på 6 uker. Kanskje jeg ser 70-tallet til bryllupet jeg skal i om ca 14 dager. Hadde vært stas! Kan jo nevne at jeg er 1.80 høy, sånn at vekten som fortsatt sitter i er spredd greit utover kroppen . Thi, hi! Men vil ned til matchvekta likevel! Ca 8 kg igjen! Så da er det bare å stå på!
Mamma til lillemann82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-07-2009, 12:04   #86
Seniormedlem

supermammasiv sin avatar

supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.

Tid for ukens rapport...

Vekt før fødsel:76kg
Etter ferien: 71kg
Uke 1: 70kg
Uke 2: 69,5kg (-0,5)
Uke 3: 69kg (-0,5)
Uke 4: 68kg (-1)
Uke 5: 68kg (-0)

Litt skuffende, men egentlig greit. Jeg har ikke fått tid til å trene noe foregående uke. Flink til å holde meg unna godteri da Håper jeg skal få kommet meg på en time i morgen.

Syns det er så vanskelig å få det til å klaffe. Bør helst være en time når sambo er hjemme, og aller helst når størstejenta skal sove på formiddagen eller etter leggetid. Greit for han å slippe og passe begge to på en gang hvis det er mulig...
Nå som treningssenteret har sommertimeplan også så er det håpløst.

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-08-2009, 18:23   #87
Seniormedlem

Frosken sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Askøy
Meldinger: 1,698
Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.

Så nytt førstesiffer da jeg veide meg her en morgen rett før helgen.

(Ori på SM)
Frosken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-08-2009, 15:35   #88
Juniormedlem

Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.

Usj! Det går så treeeegt! Og jeg som føler at jeg gjør det meste riktig! Har gjennomsnittlig gått ned 0,5 kg i uka. Jeg er en utålmodig sjel....

Vel, skal på trening etterpå. Og trener jo 2-3 ganger i uka + turer. Kjenner jo at motivasjonen ikke er like god når vekta er så treg, men må ikke gi opp nå. Det går seg vel til!

Høypuls og styrke står på planen i kveld! Håper jeg får et lite boost av å komme på gruppetime. Har trent mye for meg selv, og det er på tide å bli motivert av en instruktør og god musikk! Krysser fingrene for at det blir en god opplevelse
Mamma til lillemann82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-08-2009, 11:27   #89
Seniormedlem

supermammasiv sin avatar

Høres ut som med det mamma til lillemann82 O,5kg ned i uken omtrent og trener like mye som deg. Høypuls og styrke er favorittimene mine, aller helst 55 min høypuls uten hopp
Men driver å tar en del stramopp for tiden også, kjenner kroppen har godt av det, selv om det er litt mer kjedelig da.

Hvordan gikk det på timen i går? Jeg syns det er kjempemotiverende med gruppetreningstimer

Gammel 07-08-2009, 12:49   #90
Juniormedlem

Vi er på rett vei da, supermammasiv! De sier jo at å gå ned 0.5 til 1 kg i uken er den sunne måten å gå ned på... For da er det fettet som forvinner og ikke musklene. Prøver å ha det i tankene!

Treningen i går gikk egentlig ganske bra! Klarte å henge overraskende godt med . Instruktøren er kjempe flink, og det har mye å si. Så nå er motivasjonen for videre trening litt bedre!

På Elixa her hvor jeg bor har sommertimeplanen vært elendig da. Om to uker begynner høst timeplanen, og det blir stas. Litt mer å velge mellom! Skulle nok vært litt på stramopp jeg og, men det har de ikke på Elixia. Men kominasjonen styrke og kondisjon er jo meget bra hvis man vil gå ned litt .
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:58.