Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-07-2009, 10:15   #61
Medlem

BitteLille sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 391
MP Rating: 0% (0)
BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.BitteLille har en strålende fremtid.
Sv: Trening og vekt motivasjonstråd

Uke 1-4: -3,5 kilo
Uke fem: -0,5

Arg! Dette går jo så treigt! Går tur hver dag, og kuttet alt søtt (nesten ). Merker kroppen krymper, men det vises jaggu ikke på vekta!
Gammel 09-07-2009, 12:43   #62
Juniormedlem

Mrs.K sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Sørlandet
Meldinger: 48
Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.

Med fare for å provosere så er jeg overrasket over hvor fort jeg går ned i vekt. Nå har jeg bare 1 kg igjen til jeg er nede på 60 kg.
Og jeg spiser ganske mye godteri for tida altså..

Men selv om vekta viser omtrent det samme som før jeg ble gravid, så har det åpenbart skjedd noen "omrokkeringer". Nesten ingen av buksene mine passer enda..
Så jeg må tydeligvis miste noen ekstra kg for å komme inn i dem. Har gitt meg selv lov til å kose meg ut denne uka, men neste uke er det seks uker siden snittet og da kan jeg begynne å trene igjen. Men frem til da er det fritt frem!
Gammel 13-07-2009, 10:16   #63
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Vestfold
Meldinger: 23
Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.Mamma til lillemann82 er bare skikkelig grei.

Denne tråden synes jeg er inspirerende å følge! Jeg har en liten jobb å gjøre jeg da... Gikk opp 32 kilo i svangerskapet mitt. Og dette til tross for sunt kosthold og trening frem til uke 39. Var rimelig stresset på slutten kan man si. Kunne ikke skjønne hva jeg gjorde feil! To uker etter fødselen var 20 kilo borte. Så mye vann her å gården. Hadde 3 på ødem etterhvert. I tillegg til stor baby. Men! Nå går det veldig sakte nedover. Har gått ned 1-2 kg på 4 uker. Fortsatt 10 kilo igjen til matchvekt. Prøver å være tålmodig. Trener nå 3 ganger i uken, pluss at jeg går turer. Har begynt rolig, så kommer jeg gradvis til å øke intensiteten. Hører med til historien at jeg er fryktelig gla i å trene! Var faktisk et stort savn de ukene jeg ikke kunne trene.
Mamma til lillemann82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2009, 21:45   #64
Seniormedlem

supermammasiv sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,768
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.

Så kjekt at du hiver deg med på tråden mammatillillemann82

Jeg trener 2 ganger i uken, 3 hvis jeg har muligheten til det. Digger å trene jeg også, så her er det bare snakk om å få mulighet til å få fri fra hjemmet

Har holdt godtestreiken min fint. Spiste godteri på lørdag, men ble egentlig bare kvalm av hele greia. Mine nye favoritter er nektariner, epler og ikke minst vannmelon Det som er litt kjipt er at Mali har vært mer urolig noen dager, så jeg frykter hun reagerer på et eller annet jeg spiser. Håper det ikke er en av de 3 tingene hvertfall...
Må ha med at jeg hadde en liten godterisprekk på søndag da. Fant en sjokolade jeg hadde slengt i frysa på lørdagen, og klart ikke å la være. Men jeg holdt meg med to ruter og har ikke spist noe annet. Så jeg vil faktisk si det ikke var så gærnt Det som pleier å skje med meg når jeg gjør sånt er at jeg trykker på med alt annet også, for da er jo den dagen allerede "ødelagt".

Er spent på veiingen på onsdag. Har ikke gått på vekten her hjemme siden sist onsdag, og jeg håper håper håper det snart begynner å gå skikkelig nedover.

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2009, 10:38   #65
Seniormedlem

supermammasiv sin avatar

supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.

I dag er veiedagen og jeg var jo så spent på hvordan det hadde gått siste uken, så glemte jeg det på morgenen Nå har jeg jo både spist og drukket masse + har på meg klær, så da blir jo det feil Jaja, nytt forsøk i morgen

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-07-2009, 15:36   #66
Seniormedlem

supermammasiv sin avatar

Er det bare jeg som oppdaterer? Hvordan går det med dere andre som har skrevet her før?

Vekt før fødsel:76kg
Etter ferien: 71kg
Uke 1: 70kg
Uke 2: 69,5kg
Uke 3: 69kg (saaakte, men sikkert?)

Gammel 16-07-2009, 15:54   #67
Seniormedlem

Frosken sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Askøy
Meldinger: 1,698
Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.

Du er så flink, Supermammasiv! Jeg må innrømme at jeg ikke er i gang enda. Så en på tv en dag som gjorde situps og tenkte jeg også burde prøve, men... Og helt utfortjent er vekten 0,5kg mindre enn da jeg ble gravid. Men jeg hadde jo litt ekstra så jeg burde tatt meg sammen nå når ammingen går greiere.

(Ori på SM)
Frosken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-07-2009, 17:04   #68
Juniormedlem

Mrs.K sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Sørlandet
Meldinger: 48
Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.Mrs.K er som en lysfontene.

Jeg prøver å unngå å se inn her, fordi jeg blir så flau av det..
Skulle jo egentlig begynne et nytt liv denne uka, men jeg blir helt besatt av godis når jeg har bestemt meg for å slutte.
Så jeg har neppe gått ned noe særlig mer. Kanskje heller det motsatte..

Huff! Jeg skal i tre bryllup denne sommeren, så jeg får prøve å ta meg sammen snart.
Du er jo kjempeflink SMS! Kommer deg på trening og greier.
Du fortjener en medalje!
Gammel 16-07-2009, 20:43   #69
Seniormedlem

supermammasiv sin avatar

Flink og flink, jeg ser ut som et takras så har ikke så mye valg.

Dessuten vet jeg av erfaring fra sist, at når jeg bare er kommet ut dørene så er den tiden jeg er borte en deilig avlastning fra barna. Godt å koble litt av å bare få være seg selv og i egne tanker. Men det går jo så sakte nedover!!! Mister helt motivasjonen av det jeg. Jeg er jo enda bare 7kg under det jeg var da jeg fødte. Sist gikk jeg jo ned mer før jeg dro fra sykehuset

Motivasjon kom til meg

Jeg burde kanskje ikke klage, jeg spiser jo all den maten jeg vil, bortsett fra godteri, is og kaker. Men dog... Jeg fullammer jo et barn, pumper å leverer til sykehuset, spiser ikke godteri OG trener. Det burde jo funke litt bedre

Syns dere som er ute å triller mye tur er flinke jeg, det er ikke jeg god nok til. Blir liksom et tiltak på en måte, er vel spesielt siden vi har to her. Men det er også en sånn ting som er så deilig, hadde jeg bare kommet meg avgårde. Trenger et spark bak tror jeg

Og dere som spiser godteri og ikke trener. Nyt det! Ingenting er jo bedre, og å gjøre det med dårlig samvittighet er jo bare dumt. Kos dere med det Så tar dere trening når dere har overskudd til det, det er jo sommerferie enda også

Gammel 16-07-2009, 20:46   #70
Medlem

Kitty80 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 239
Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.

......

Bonusmamma til født 1998 og født 2001

Sist endret av Kitty80; 27-08-2009 kl 15:25.
Kitty80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:26.