Men jeg må bare klage, bare bittelitt
Jeg vet ikke hvorfor jeg forteller. Kanskje for å få råd,hjelp eller noen trøstende ord.
Jeg har to nyyyyydelige sønner, jeg beundrer og er så glad i
Min største gutt fyller 4 år i desember.
Men har dårlig språk,veldig dårlig.
Det GJØR så vondt å se, at barna skyver han vekk.
De lar han ikke delta, eller når sant skal sies. Er det virkelig to flotte gutter i barnehagen som har lekt med han i det siste, men jeg tror de har begynt i første klasse nå..
Det at "ingen" vil leke med han. Gjør han han er VELDIG flink og selvstendig og leker "best" alene.
Vi føler at det ødelegger SÅ UTROLIG mye for han.Språket.
Barna skjønner han ikke,hvorfor leke med han da?
Vi har vært inne hos Ø-N-H, vann i mellomøra. Inn på ny kontroll snart.
Ble operert i fjor høst.
Logoped fikk vi hjelp av før sommern, men så gikk a ut i svangerskapsperm.
Ny fikk vi vite vi fikk til høst. Ny Ped.leder har startet på avdelinga. Virker som kanskje det er litt driv i hu. Vi skal på møte med hu & sjefen for barnehagen nå snart..
Vi har akkurat kommet hjem fra syden.Der ville han ikke danse med de andre barna. Men hjemme er han en EKTE danseløve. Han trekker seg unna. Blir "sjenert" Noe han ikke er med oss eller de han kjenner.
Vi fikk noen tips av logoped, vi øver & øver... Men vi ser ikke helt lyset.
Skjønner vi ikke hva gutten vår prøver å si, blir han lei seg, sint og frustrert. Hvor trist er det ikke å svare "jada el." når man ikke har skjønt bæret av det sin egen unge har sagt, fordi ungen er utrolig lei seg.
Syns det er rettogslett jævl** tøft det her.
Om 2 helger, er det NM treff i Bergen.
Men gutten min har blitt invitert til bursdagsfest.
Og siden han ikke har venner utenom barnehagen (eller bhg generelt)
Så takker jeg nei til turen. Bare for å dra i selskap¨.
Men...
Jeg gruer meg til selskapet. Gleder meg veldig til å se bursdagsgutten og moren osv.
Men jeg tenker IGJEN på gutten min. Han trekker seg unna når det blir flere barn og de barna har språk. Han står da heller inntil meg, eller gjemmer seg. Han har møtt bursdagsgutten før. Alene mener jeg hvertfall at de har det fint sammen. Men så er det når dere er flere barn.
Jeg bare håper sola kan skinne litt over gutten min og la han blomstre.
takk om du leste