Hi, hi - da var det min tur å starte bryllupstråd
Jeg er en superubestemmelig overperfeksjonist...og det kommer nok til å merkes i denne tråden
Jeg kan begynne med begynnelsen....
FRIERIET
Meg og min kjære hadde vært sammen siden 2. mars 1996. Vi gikk i parallellklasse på videregående og jeg hadde vært avstandsforelsket i ham i mange mnd før vi endelig ble sammen
I juni 2007 hadde vi ett barn sammen og ett på vei - Tobias var 2,5 år og lille Milla var i magen. 10. juni var min 30-års dag. Jeg fikk sove lenge den dagen, og det var godt med min kjempestore gravide-mage og vonde bekkenløsning. Samboer og Tobias kom opp på sengen til meg med frokost og levende lys. På frokostbrettet lå en liten eske....som jeg var sikker på var et par øredobber jeg hadde siklet på noen dager i forveien....men da jeg åpnet esken og fikk se ringen og samboer som gikk ned på kne skjønte jeg ingenting..."Hva er dette?" spurte jeg. "Vil du gifte deg med meg" sa han. Jeg ble så skjokkert at jeg bare utbrøt "Du tuller nå?" Han ble litt forfjamset da og måtte jo si at, nei - det gjorde han ikke. Da ble jeg så glad at jeg satte i å stor-tute
mens jeg svarte at det ville jeg jo selvfølgelig! Da måtte han også gråte en skvett, så vi satt der å klemte hverandre og gråt om en annen. Tobias, stakkar, skjønte ikke så mye og skulle trøste oss, he he.
Endelig - etter så mange år, over 5 år som samboere og nesten to barn - skulle vi bli mann og kone.
Ringen:
Flinke mannen, hadde plukket ut akkurat en sånn type ring jeg ville plukket ut selv - elsker den
Så skulle planleggingen begynne....
Vi visste vi ville gifte oss i utlandet, men ikke hvor. Vi ville ha nærmeste famile med oss og ha det som en ferie samtidig.
Tok oss et halvt år før vi klarte å bestemme oss for det.
Snek meg inn på disse sidene for å få noen tips - og da leste jeg om *Ariel*s bryllup og fant ut at
der hadde vi drømmebryllupet vårt
Så da blir det at vi gifter oss i
14 april 2009 i Walt Disney World, Orlando - Florida
kl 14.30
Vi luftet ideen til familien, og heldigvis syns de at det er en kjempeidè og har veldig lyst til å være med oss - så da blir vi totalt 17 stykker som reiser til USA i april 2009 - bryllupsdatoen blir 14.04.2009
LISTEN
*Bestemme oss for hvilken location vi vil ha sermonien.
Wedding Pavillion
*Lokale å ha middagen + booke + meny
Sanoma room på Californian Grill, menyen er klar og bestilt (se eget innlegg om hva den består av)
*Booke bryllupet (det kan ikke gjøres før 8 mnd før datoen - dvs 20.08.2008)
Bryllupet er booket - 14.04.09 kl 14.30
*Finne brudekjole, tilbehør (sko, undertøy, smykker, slør, evt tiara) + klær til mannen og ungene
Da er drømmekjole + slør i boks
Dress til Tobias er kjøpt
Kjole til Milla er kjøpt
Dress og tilbehør til mannen er kjøpt
*Bestemme meg for hårfrisyre og booke frisør
Booket Anna fra Makeovermajic.com
*Bestemme borddekorasjon og evt annen pynt i lokalet (og evt på vielsesstedet)
Dekorasjoner er bestemt og bestilt
*Fotograf og video
Booket Randy Chapman - www.chapmanphotography.com
*Blomster (brudebukett + knappehullsblomst til brudgom og forlover, evt andre blomster)
Blomster er bestemt og bestilt
*Betemme oss for og booke h*n som skal holde vielsen
Rev. Jack Day er booket og teksten til sermonien er klar
*Musikk Musikk er bestemt
*Kake (er kake + champagne med i bryllupspakken, men skal bestemme oss for hvilken type kake og hvilket fyll + kaketopp)
Kaken er bestemt
*Sminke og negler mm
Anna fra Makeovermajic skal sminke meg
*Transport - er Limousine med i bryllupspakken
*Ringer - Er i hus
*Morgengave til mannen - Tatt bilder av meg selv hos Studio1
*Booke reise og opphold - Booket hus i Tampa for tre uker
*Ordne alle papirer (Marriage License, navneendring, pass) - Navn er endret
~ har jeg glemt noe da? ~