Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-06-2005, 19:24   #31
Æresmedlem

Delfinus sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Some place in Norway
Meldinger: 15,662
MP Rating: 0% (0)
Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: En ung mors bekjennelser.

Vanvittig bra skrevet kjenner meg godt igjen da jeg var 19 år da eldste her ble født, og det er jo forholdsvis ungt idag... De dystre spådommene har jeg iallefall gjort til skamme for lengst
Gammel 22-06-2005, 19:39   #32
Seniormedlem

sisle sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 2,806
sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.

- hatten av for deg - du er ei tøff mor! (og ikke minst flink til å formulere deg!.

Jeg er liksom i andre enden jeg da - 10 år eldre enn de andre... Det er ikke alltid like kjekt det heller, men jeg tror nok andre er litt mindre forutintatt. (også er vi litt mer erfaring i å drite i hva andre måtte mene, si og tenke )
sisle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 19:47   #33
Medlem

Mumfie sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Midt i landet
Meldinger: 335
Mumfie er bare skikkelig grei.Mumfie er bare skikkelig grei.Mumfie er bare skikkelig grei.Mumfie er bare skikkelig grei.Mumfie er bare skikkelig grei.Mumfie er bare skikkelig grei.Mumfie er bare skikkelig grei.Mumfie er bare skikkelig grei.Mumfie er bare skikkelig grei.Mumfie er bare skikkelig grei.Mumfie er bare skikkelig grei.

Ja, man møter mange fordommer på veien som ung mor ... Jeg var selv 18 da jeg ble gravid, og mistet de fleste av mine venner. Heldigvis sto mine foreldre ved min side hele tiden...

I vinter da jeg fyllte 30 kom min sønn på hjem fra skolen helt oppgitt å sa: "mamma jeg synes det er så dumt jeg, alle i klassen har bestandig synes at du har vært så ung og kul og misunt meg for at jeg har så ung en mamma. Men nå fyller du 30!!!!!! du er jo kjempegammel jo!!!!" Hvorpå jeg svarer "Jammen kjære lille vennen min, du er jo 11, det er litt begrensninger for hvor ung jeg kan være da"

Sist endret av Mumfie; 22-06-2005 kl 19:54.
Mumfie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 19:50   #34
VIP-Medlem

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 6,016
mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.

for et vanvittig bra innlegg!!
Gammel 22-06-2005, 20:23   #35
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 1,203
Majala er fantastisk mot andre.Majala er fantastisk mot andre.Majala er fantastisk mot andre.Majala er fantastisk mot andre.Majala er fantastisk mot andre.Majala er fantastisk mot andre.Majala er fantastisk mot andre.Majala er fantastisk mot andre.Majala er fantastisk mot andre.Majala er fantastisk mot andre.Majala er fantastisk mot andre.

Kjempeflott innlegg! Veldig bra formulert.

Hos meg var det ikke så mye alderen folk reagerte på (var 21 da jeg fødte), men heller det faktum at jeg var enslig da jeg ble gravid.

Majala er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 20:32   #36
Seniormedlem

Mo9ca sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,724
Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.

bra skrevet
Jeg var selv 21 da førstemann ble født, så jeg kjenner meg litt igjen.

12.feb.02
|
12.jan.05

Mo9ca er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 21:08   #37
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Flott skrevet! Selv er jeg den gjennomsnittlige 30-åringen, og jeg må faktisk innrømme at jeg til tider har tenkt mitt om svært unge mødre, selv om det absolutt ikke er noen grunn til det. Gode mødre kommer i alle aldre og fasonger, og du virker som du helt klart er en av dem!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 21:13   #38
Supermedlem

pumama sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,153
pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Gabria
Veldig bra skrevet!! Jeg har ikke vært i den situasjonen selv, men nå forstår jeg unge mødre mye bedre... (Var "bare" 22 da jeg ble gravid, men det er jo ikke så ungt liksom..)
til deg!
Signerer...
Gammel 22-06-2005, 21:26   #39
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 31
Ole Brumm vil raskt nok bli berømt.Ole Brumm vil raskt nok bli berømt.Ole Brumm vil raskt nok bli berømt.Ole Brumm vil raskt nok bli berømt.Ole Brumm vil raskt nok bli berømt.Ole Brumm vil raskt nok bli berømt.Ole Brumm vil raskt nok bli berømt.Ole Brumm vil raskt nok bli berømt.Ole Brumm vil raskt nok bli berømt.Ole Brumm vil raskt nok bli berømt.Ole Brumm vil raskt nok bli berømt.

kjempebra skrevet hovedinnlegger... du er du!
Sitat:
Opprinnelig postet av Dani
som alle har sagt før meg: bra skrevet
var 19 år da plompen ble født, og føler enda at jeg må presisere myyye mer enn hva jeg egentlig behøver.
har alltid med mer ekstra-klær i bhg, kler på litt ekstra, merker ALT tøyet, frukt hver dag og ikke minst youhurt, kjøper mye nytt tøy så ingen skal tro plompen lider på noe vis, og prøver i det stor og hele å bevise at jeg kan oppdra og ta vare på et barn. føler jeg blir sett på som overhysterisk noen ganger, så det er jo ingen mellomting her..
Jeg og kjøper masse klær så han har godt og ingen skal komme å si at jeg ikke klær bra nok på han, men da ender jeg med kommentarer som. Hun som er så ung (selv om jeg nå er 23) bruker bare å shoppe hele tiden. Så uansett hva du gjør så er det ikke bra nok... Men jeg fortsetter å handle bare så det er sagt...
Ole Brumm er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 22:03   #40
Seniormedlem

*Trixie* sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,635
*Trixie* har mye å være stolt av.*Trixie* har mye å være stolt av.*Trixie* har mye å være stolt av.*Trixie* har mye å være stolt av.*Trixie* har mye å være stolt av.*Trixie* har mye å være stolt av.*Trixie* har mye å være stolt av.*Trixie* har mye å være stolt av.*Trixie* har mye å være stolt av.*Trixie* har mye å være stolt av.*Trixie* har mye å være stolt av.

Veldig bra skrevet. Var akkurat fylt 23 da Joakim ble født, og fikk jo endel kommentarer. Også nå som jeg fikk Hedda så ble pleierne(hun lå en stund på barneposten)overrasket over at jeg hadde ett barn fra før av. Fikk bl.a. spørsmål om jeg klarte å ta temmpen??? Hello, de aller fleste klarer vel det vel?

"Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var livet"...
*Trixie* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:26.