Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-07-2005, 19:05   #101
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: En ung mors bekjennelser.

Vet du hva Marry, det er det beste innlegget jeg har lest her på NM på LENGE, og jeg sitter her å stor tuter.
Jeg kjenner den følelsen, og de tankene du skriver ned så utrolig godt!!

Herregud..

fra ei som var 19 da, men kjenner til det lell
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-07-2005, 00:59   #102
Supermedlem

LizzAilen sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Her i landet :)
Meldinger: 502
MP Rating: 0% (0)
LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.

Veldig bra skrevet ja. Du høres veldig reflektert og voksen ut.
Du er den beste mammaen for barnet ditt uansett alder du fikk det i!
Mange glemmer nok det når de ser unge mødre.
Og tenk hvor heldig det barnet er som får ha mamma lenge hos seg da.
Kjekt med en ung og sprek mor, det hadde jeg også. Mamma var 18 da hun fikk meg. Supert med ei ung mor og ikke minst sprek bestemor
Gammel 07-07-2005, 02:27   #103
kie
Seniormedlem

kie sin avatar

Medlem siden: May 2004
Meldinger: 2,228
kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.

Godt skrevet.
Jeg kjenner igjen mye som mor til mange også.

Det er noe med å falle utenfor "malen", tror jeg. Og det på en sånn måte at folk ser på en som litt dårligere. Eller noe.
Gammel 07-07-2005, 11:59   #104
Tidligere bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av fjellrypa
Dette var utrolig bra! For bra til bare å bli lest på nybakt mamma.

Dette må du sende inn til "mor og barn". Dette er viktig lesning både for andre mødre gamle som unge, barnehageansatte som helsesøstre!

Hilsen en supergammel mamma som var 39 da nr. 1 kom og 41 da nr. 2 kom.

Fjellrypa
Signerer denne jeg - var 36 med første og rekker å bli 38 før neste kommer. Dette burde flere få lese ja, det er en skikkelig tankevekker i forhold til de stygge fordommene mange har
Har en venninne som var bare 16 da hun fikk første barn. Hun sa det alt fra hun var 10 at hun skulle ha mange barn. Nå har hun 5 og stortrives med gjengen sin! Bedre mor skal man forresten lete lenge etter.
Det skrives også at det kan være vanskelig å være "gammel mor", men det kan jo ikke sammenliknes med dette. Man får automatisk mye! mer respekt som godt voksen.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-07-2005, 19:50   #105
Veteranmedlem

~Maila~ sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Ikke her...
Meldinger: 4,251
~Maila~ har en strålende fremtid.~Maila~ har en strålende fremtid.~Maila~ har en strålende fremtid.~Maila~ har en strålende fremtid.~Maila~ har en strålende fremtid.~Maila~ har en strålende fremtid.~Maila~ har en strålende fremtid.~Maila~ har en strålende fremtid.~Maila~ har en strålende fremtid.~Maila~ har en strålende fremtid.~Maila~ har en strålende fremtid.

Føyer meg inn i rekken av folk som sier at dette er vel et av de beste, om ikke det beste innlegget jeg har lest på NM.

Men synes at du burde legge det inn på snartgravid, snartmamma og evt sende det til Gravid-bladet. En del av temaene du tar opp, går jo på tiden man er gravid, så flere i den kategorien burde kanskje få lese det. Ikke minst kan det være viktig for andre unge mødre å se at de ikke er alene om å føle det slik.

Jeg var ikke ung (28) når jeg fikk mitt første barn. Gudmoren til eldstetøtta var 17 når hun ble mor - 1 år før meg. Jeg har på mange måter tenkt at hun hadde et bedre utgangspunkt enn meg, for jeg hadde lagt meg til så mange "voksen uvaner"... Jeg var vant til å styre livet mitt selv, og være uavhengig, "fri" og selvstendig. (Flyttet hjemmefra når jeg var 17.) Plutselig var det noen som trengte meg, hele døgnet, det var ikke bare-bare å ta en tur eller en helgetur med motorsykkelen når jeg selv følte for det - så det var litt av en omstilling for meg.

Mamma fikk første barn når hun var 18, giftet seg samme året, og fikk nr 2 nr hun var 19... (Jeg kom når hun var 26.) Men det var mer vanlig da, i 1967. Likevel følte mamma en del av disse tingene, fordi hun fremdeles delte rom med 2 av brødrene sine når babyen kom...

Jeg synes de som står for valgene sine og velger å få barn tidlig, er tøffe - og det skal de ha all respekt for. Er som en av de andre sa her: Det er jo litt av et lotteri, om hvem som blir gravide når de er unge og hvem som ikke blir det.
Det er ikke alderen som avgjør om man er en god mor, så aldri føl at dere ikke er gode mødre fordi dere er unge!
Gammel 14-07-2005, 22:19   #106
Seniormedlem

maya 80 sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: sørlandet
Meldinger: 2,182
Blogginnlegg: 1
maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.

synes det var kjempe godt skrevet.. ble mor selv som 17 åring..og veit hvor vanskelig det kan være,,,,
maya 80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2005, 09:12   #107
Seniormedlem

Lullen sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Akershus
Meldinger: 1,782
Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.

Utrolig bra skrevet
En tankevekker av dimensjoner.
Som de andre sier, har ikke lest noe bedre her inne på lang, lang tid...
- -Oliver jan`04
.. -Leon 30.mars `07
Lullen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2005, 09:28   #108
Tidligere bruker
Gjest

Sv: Re: Sv: En ung mors bekjennelser.

bra skrevet. jeg var 18 når jeg ble gravid.. men har aldri hatt problemer med det,at noen har sagt noe,.takk gud for det
Gammel 15-07-2005, 09:40   #109
Æresmedlem

Lilith sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,504
Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.

Så leit at du har opplevd det på denne måten! Jeg ble mamma 18 år gammel, og har heldigvis aldri hatt det på den måten.
Gammel 15-07-2005, 10:21   #110
Wit
Veteranmedlem

Wit sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: På landet....
Meldinger: 3,102
Blogginnlegg: 6
Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjempebra innlegg

Du fikk meg til å tenkte meg om en ekstra gang ihvertfall, selv om jeg aldri har tenkt sånne tanker om "unge" mødre. Kjenner flere som er forholdsvis unge mødre, og de er akkurat like dyktige som meg.

Jeg ligger i motsatt ende av "det normale". Var 35 når jeg fikk Ida. Mange kikker en ekstra gang på meg når jeg forteller hvor gammel hun er. De forventer vel at jeg MINST har et barn på 7-10 år...

Nok, en gang. Kjempeflott

Prosjekt kjøkken
Wit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:39.