Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-06-2005, 19:37   #21
Supermedlem

Dani sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: like ved oslo
Meldinger: 1,052
MP Rating: 0% (0)
Dani har mye å være stolt av.Dani har mye å være stolt av.Dani har mye å være stolt av.Dani har mye å være stolt av.Dani har mye å være stolt av.Dani har mye å være stolt av.Dani har mye å være stolt av.Dani har mye å være stolt av.Dani har mye å være stolt av.Dani har mye å være stolt av.Dani har mye å være stolt av.
Sv: En ung mors bekjennelser.

som alle har sagt før meg: bra skrevet
var 19 år da plompen ble født, og føler enda at jeg må presisere myyye mer enn hva jeg egentlig behøver.
har alltid med mer ekstra-klær i bhg, kler på litt ekstra, merker ALT tøyet, frukt hver dag og ikke minst youhurt, kjøper mye nytt tøy så ingen skal tro plompen lider på noe vis, og prøver i det stor og hele å bevise at jeg kan oppdra og ta vare på et barn. føler jeg blir sett på som overhysterisk noen ganger, så det er jo ingen mellomting her..
Gammel 22-06-2005, 19:40   #22
Medlem

Tomine sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Nord Norge
Meldinger: 376
Tomine har mye å være stolt av.Tomine har mye å være stolt av.Tomine har mye å være stolt av.Tomine har mye å være stolt av.Tomine har mye å være stolt av.Tomine har mye å være stolt av.Tomine har mye å være stolt av.Tomine har mye å være stolt av.Tomine har mye å være stolt av.Tomine har mye å være stolt av.Tomine har mye å være stolt av.

Flott innlegg.

Her åpner du manges øyne-inkludert mine. Nå var de ikke helt lukket, da velsignelsen av egne barn har åpnet dem noe - men jeg må nok innrømme at jeg var student i tidlige tyveår som ikke fattet hvorfor gamle skolevenner ødela ungdomstia.

Tusen takk!

Tomine
Størstebror - 2002
Mellomstebror - 2005
Minstemann - 2006
Tomine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 19:41   #23
Medlem

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 275
sommerfugl er som en uslipt juvél.sommerfugl er som en uslipt juvél.sommerfugl er som en uslipt juvél.sommerfugl er som en uslipt juvél.sommerfugl er som en uslipt juvél.sommerfugl er som en uslipt juvél.sommerfugl er som en uslipt juvél.sommerfugl er som en uslipt juvél.sommerfugl er som en uslipt juvél.sommerfugl er som en uslipt juvél.sommerfugl er som en uslipt juvél.

veldig bra skrevet og veldig sant det du sier!
sommerfugl er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 19:41   #24
Æresmedlem

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Haugesund
Meldinger: 10,387
Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for flott og forklarende innleg Marry.

September`02 og November`05
Vimsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 19:41   #25
Veteranmedlem

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 3,739
LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.

Skjønner godt hva du mener, og det er veldig leit at det er slik!

Merker forskjell fra omverdenen bare på den korte tiden det er siden jeg fikk mitt første barn til nå. Da var jeg 21, nå er jeg 24. Nå hører folk på barselgruppen mer på meg og ingen sier noe når jeg spør om barnevakt. Nå var ikke jeg spes. ung, men jeg følte da litt av det du snakket om.

Stor klem til deg (som forøvrig virker som en flott mor!) fra LinKa!
LinKa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 19:43   #26
Medlem

Medlem siden: Mar 2004
Sted: akershus
Meldinger: 359
sigma er som en lysfontene.sigma er som en lysfontene.sigma er som en lysfontene.sigma er som en lysfontene.sigma er som en lysfontene.sigma er som en lysfontene.sigma er som en lysfontene.sigma er som en lysfontene.sigma er som en lysfontene.sigma er som en lysfontene.sigma er som en lysfontene.

Veldig flott innlegg!

sigma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 19:50   #27
Seniormedlem

shamu sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 2,966
shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg var 20 da jeg ble gravid med storesøster, bodde hjemme og fikk nok en del av de samme blikkene du har fått.
Syns du fikk sagt veldig mye bra, på en veldig bra måte!
Er sikker på at du er en kjempegod mor jeg!! Og dine barn er heldige som har en ung mor!!

Skrytetråden min
shamu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 20:06   #28
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

ÅÅÅ så deilig å lese. jeg kjenner meg godt igjen. aknskje ikke så ekstremt siden jeg var 21 og ikke 17, men kjenner meg igjen fordet..

kjipt at det er sånn.

flott skrevet..
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 20:06   #29
Seniormedlem

Blueberry sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,359
Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.

Kjempebra skrevet. Du tok alle tankene og opplevelsene mine om dette, var selv ung mor. Ble gravid når jeg var 16 og fikk barnet når jeg nettopp var fyllt 17 år.

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om å være "perfekt", og forskjellene på ung mor og "eldre" mødre. Det er så mange fordommer ute og går, og det er så ødeleggende. Selv sluttet jeg aldri på skolen, selvom jeg fikk babyen midt i året i 1 år på videregående. Fortsatte hele videregående og rett etter gikk jeg 3 år på høyskole. Når jeg ser tilbake nå skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte allting, men jeg ser nå at jeg hadde et stort ønske om å vise omverdenen at de tok feil. Skal si mange fikk bite i seg mye av det de har sagt

til deg, helt suverent innlegg!
Gammel 22-06-2005, 20:13   #30
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Bra skrevet :klappe: Nå har jeg 3 venninner som fikk barn i alder 16-18 år og de har opplevd det samme som deg - å bli undervurdert som mødre. Nå skal det sies at disse har klart seg utmerket. 2 har utdannelse og den 3 lever lykkelig i ekteskap med samme mann og har fått et til barn. Alle har klart seg utmerket. Det er desverre alltid noen som kommer med sure oppgulp - så lenge man har støtte av familie så teller det en hel haug.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:20.