Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-06-2005, 12:33   #61
Medlem

Lille Blå sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 403
MP Rating: 0% (0)
Lille Blå har mye å være stolt av.Lille Blå har mye å være stolt av.Lille Blå har mye å være stolt av.Lille Blå har mye å være stolt av.Lille Blå har mye å være stolt av.Lille Blå har mye å være stolt av.Lille Blå har mye å være stolt av.Lille Blå har mye å være stolt av.Lille Blå har mye å være stolt av.Lille Blå har mye å være stolt av.Lille Blå har mye å være stolt av.
Sv: En ung mors bekjennelser.

Så flott skrevet! Skjønner at det kan være problem når man er ung mor!

Du spør hva vi tenker på når det nevnes "ung mor"? Før jeg begynte på NM tenkte jeg at en "ung mor" var ei jente som hadde havnet i "uløkka" og som ville prøve å ta vare på barnet sitt tross alt.

MEN, så ble jeg kjent med Lilith! Så når noen snakker om unge mødre, problemer osv. nå, tenker jeg på den fantastiske unge moren Lilith! Ingen, hverken ung eller gammel, kunne vært en bedre mor Lille Prinsessa, enn nettopp henne! Så hurra for alle mødre, unge som gamle, vi er faktisk alle den beste moren barnet vårt kunne hatt!

Klemmer fra en "gammel" mor, som faktisk også er blitt sett rart på siden jeg var 30++ første gang jeg fikk barn
Gammel 23-06-2005, 13:01   #62
Medlem

babymais sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kvinnherad
Meldinger: 248
babymais er bare skikkelig grei.babymais er bare skikkelig grei.babymais er bare skikkelig grei.babymais er bare skikkelig grei.babymais er bare skikkelig grei.babymais er bare skikkelig grei.babymais er bare skikkelig grei.babymais er bare skikkelig grei.babymais er bare skikkelig grei.babymais er bare skikkelig grei.babymais er bare skikkelig grei.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lille Blå
Så flott skrevet! Skjønner at det kan være problem når man er ung mor!

Du spør hva vi tenker på når det nevnes "ung mor"? Før jeg begynte på NM tenkte jeg at en "ung mor" var ei jente som hadde havnet i "uløkka" og som ville prøve å ta vare på barnet sitt tross alt.

MEN, så ble jeg kjent med Lilith! Så når noen snakker om unge mødre, problemer osv. nå, tenker jeg på den fantastiske unge moren Lilith! Ingen, hverken ung eller gammel, kunne vært en bedre mor Lille Prinsessa, enn nettopp henne! Så hurra for alle mødre, unge som gamle, vi er faktisk alle den beste moren barnet vårt kunne hatt!

Klemmer fra en "gammel" mor, som faktisk også er blitt sett rart på siden jeg var 30++ første gang jeg fikk barn
babymais er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-06-2005, 14:04   #63
VIP-Medlem

lille krølle sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,792
MP Rating: 100% (2)
lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Re: Sv: En ung mors bekjennelser.

Veldig bra skrevet
Gammel 24-06-2005, 00:24   #64
Supermedlem

Lilliank sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Mysen
Meldinger: 1,455
Lilliank har en strålende fremtid.Lilliank har en strålende fremtid.Lilliank har en strålende fremtid.Lilliank har en strålende fremtid.Lilliank har en strålende fremtid.Lilliank har en strålende fremtid.Lilliank har en strålende fremtid.Lilliank har en strålende fremtid.Lilliank har en strålende fremtid.Lilliank har en strålende fremtid.Lilliank har en strålende fremtid.

Kjempebra skrevet
Gammel 24-06-2005, 01:36   #65
Seniormedlem

NovemberEmma sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,388
NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.

Bra innlegg

Hva er ung mor? Er litt usikker på hvor grensen går.
Jeg var 20 da jeg fødte Emma og har ikke fått noe
negativ oppmerksomhet. Men det hadde kanskje vært
annerledes om jeg var et par år yngre?
Det må være fryktelig tungt å måtte vise alle
at man klarer alt perfekt bare for å motbevise fordommer.

Jeg har fått utrolig mye positiv oppmerksomhet som ung mor.
Det er flere eldre som sier at de ønsker de var yngre da de fikk
barn. Jeg forbinder ung mor med masse energi
som gir mer tolmodighet og positivitet fordi man ikke blir så lett
fysisk sliten.

Det er stor forskjell på 17 og 20 da. Jeg bor ikke hos mine foreldre,
jeg lever et etablert liv med egen leilighet og hytte. Jeg
tror mange automatisk tenker at man er fattig student om man er
ung mor. Jeg tror også at folk forbinder ung mor med alenemor.
Retter man blikket ut i "den store verden" så finner man nok like mange
fordommer mot mødre som er 30?/-. Det er litt spesielt i Norge, her
er man gjerne etablert først når man er nærmere 30.
Så alle dere unge mødre ikke ta negative reaksjoner så alvorlig.
Kroppen er på sitt beste rundt 20 hehe!

Å være en god mor er ikke aldersbestemt.
Kjærligheten ligger i oss alle, det er den viktigste ingrediensen i
oppskriften på det å bli en god mor.

Klem Camilla
Gammel 24-06-2005, 07:50   #66
Seniormedlem

Marry sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,520
MP Rating: 100% (2)
Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.

Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger her i tråden, på PM og som "prikke kommentarer". Jeg blir både glad og stolt når det jeg skriver kan gjøre noe med andre. Å lese at jeg kanskje har åpnet noens øyne litt og at noen tenker over sine fordommer en gang til er bare så deilig å lese!! Jeg skal virkelig vurdere å sende det som leserbrev, for ingenting ville vært bedre enn at flere tok et oppgjør med sine fordommer.

Tusen takk til alle sammen
Gammel 24-06-2005, 11:39   #67
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Tankevekkende og flott skrevet!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2005, 19:38   #68
Medlem

Cali sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Tromsø
Meldinger: 388
Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.

Veldig bra skrevet, var akkurat som deg 17 år da min førstefødte datter kom til verden.
Kjenner meg ufattelig igjenn i det du skriver.
Minstesøster 03
Cali er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2005, 19:44   #69
Medlem

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Bøler, Oslo
Meldinger: 145
Gretemor er som en uslipt juvél.Gretemor er som en uslipt juvél.Gretemor er som en uslipt juvél.Gretemor er som en uslipt juvél.Gretemor er som en uslipt juvél.Gretemor er som en uslipt juvél.Gretemor er som en uslipt juvél.Gretemor er som en uslipt juvél.Gretemor er som en uslipt juvél.Gretemor er som en uslipt juvél.Gretemor er som en uslipt juvél.

Fint innlegg
Gretemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2005, 20:01   #70
Supermedlem

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,416
LittLemen er fantastisk mot andre.LittLemen er fantastisk mot andre.LittLemen er fantastisk mot andre.LittLemen er fantastisk mot andre.LittLemen er fantastisk mot andre.LittLemen er fantastisk mot andre.LittLemen er fantastisk mot andre.LittLemen er fantastisk mot andre.LittLemen er fantastisk mot andre.LittLemen er fantastisk mot andre.LittLemen er fantastisk mot andre.

Veldig godt innlegg. Jeg var selv 17 da jeg fikk min eldste datter, og kjenner meg godt igjen i det du skriver.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:41.