Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-06-2005, 08:54   #71
VIP-Medlem

Jessie sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Toppen av kransekaka
Meldinger: 5,484
MP Rating: 0% (0)
Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: En ung mors bekjennelser.

Sitat:
Opprinnelig postet av Markusmor
til deg! For et flott innlegg! Ble helt rørt jeg.
Lykke lykke til videre

"Snille piker kommer til himmelen, slemme piker kommer dit de vil."
Jessie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2005, 11:32   #72
Seniormedlem

Snuppsi sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Borte BØ!!
Meldinger: 1,550
Snuppsi har mye å være stolt av.Snuppsi har mye å være stolt av.Snuppsi har mye å være stolt av.Snuppsi har mye å være stolt av.Snuppsi har mye å være stolt av.Snuppsi har mye å være stolt av.Snuppsi har mye å være stolt av.Snuppsi har mye å være stolt av.Snuppsi har mye å være stolt av.Snuppsi har mye å være stolt av.Snuppsi har mye å være stolt av.

Veldig bra skrevet jeg kjenner meg også veldig godt igjen desverre. Fikk min datter da jeg var 18år og ble møtt med mange fordommer og folk som bestemt mente at det var for tidlig og at det aldri kom til å gå bra. Siterer et utsagn:

Barn får barn!!

Det fikk jeg høre flere ganger,enda jeg vil da ikke påstå at en er at barn når en er 18år. Min mor fikk meg da hun var 16 og det gjorde jo også sitt i at folk snakket mye.Fått noen skveive blikk både på barselgruppe og i barnehagen på foreldremøter. Men det skal også sies at svært mange har et mer åpent sinn og syntes det er flott med unge mødre..
Vi har klart oss kjempe bra både jeg og min mor og nå er jeg stolt 2barns mor

Mamma til -99 og -05, 29.03-08.
Snuppsi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2005, 11:46   #73
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg må signere Fjellrypa her.

Veldig interessant Marry!

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2005, 11:55   #74
Medlem

Navlelo sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Follo
Meldinger: 133
Navlelo er som en lysfontene.Navlelo er som en lysfontene.Navlelo er som en lysfontene.Navlelo er som en lysfontene.Navlelo er som en lysfontene.Navlelo er som en lysfontene.Navlelo er som en lysfontene.Navlelo er som en lysfontene.Navlelo er som en lysfontene.Navlelo er som en lysfontene.Navlelo er som en lysfontene.

Veldig bra skrevet!!

Jeg kjenner meg igjen i myye av det du skriver der. Jeg ble også gravid som 17 åring. Fikk god støtte av nærmeste familie, men mange rare reaksjoner fra omverden.
Jeg var blant annet på helsestasjonen for å bestille 1. legetime tidlig i det svangerskapet, og fikk beskjed fra helsesøster at: "..du får heller ringe og bestille time når du har passert 3 mnd.. da det er stor fare for spontanabort de første 3 mnd..."
Hallo!!??
Fikk ikke den beskjeden da jeg som 30+ kom for å få første legetime tidlig i det neste svangerskapet...
Gammel 26-06-2005, 11:57   #75
VIP-Medlem

Tammis sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,452
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.

Bra skrevet. Du høres ut som ei flink og trygg mamma. Og det er det ikke alle mammaer på 30 +/- som er engang.

Sist endret av Tamara C; 26-06-2005 kl 12:00.
Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2005, 15:10   #76
Medlem

Medlem siden: Dec 2004
Sted: krokstadelva
Meldinger: 237
marianne84 er som en lysfontene.marianne84 er som en lysfontene.marianne84 er som en lysfontene.marianne84 er som en lysfontene.marianne84 er som en lysfontene.marianne84 er som en lysfontene.marianne84 er som en lysfontene.marianne84 er som en lysfontene.marianne84 er som en lysfontene.marianne84 er som en lysfontene.marianne84 er som en lysfontene.

kjenner meg egentlig ikke igjen her. var 18 da jeg ble gravid og 19 da vesla kom til verden...har hatt full støtte fra familie og venner hele veien og har det fortsatt...jeg og barnefaren bor sammen fortsatt og har det kjempe bra sammen..er kunn ei dame som har vært spydig osv mot meg og hun er helsesøster på helsestasjonen vår. ellers har jeg bare fått gode komentarer osv..og vi kan be om barnevakt på timen om vi vil uten at noen kikker stygt eller sier "hva sa vi"...

men det var det beste innlegget jeg noen gang har lest selvom det ikke traff meg..men sikkert mange som kjenner seg igjen dessverre...

veide 2590gr,46cm og 33cm rundt hode
marianne84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2005, 16:34   #77
Veteranmedlem

Smurfen sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Nord Trøndelag
Meldinger: 3,995
Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.
Sv: Re: Sv: En ung mors bekjennelser.

Veldig bra skrevet. Har ikke erfaring med å være så ung mor (men jeg føler meg jo likevel ung med mine 27 år), men ei venninne fikk sin første da hun var 19 og kan skrive under på mye av det du sier.

Lilleprinsen 03.04.2008 - (36+5) 2990 gr og 49 cm
Fix på SM
Smurfen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2005, 17:59   #78
Supermedlem

Ruffina sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Indre Østlandet
Meldinger: 841
Ruffina har mye å være stolt av.Ruffina har mye å være stolt av.Ruffina har mye å være stolt av.Ruffina har mye å være stolt av.Ruffina har mye å være stolt av.Ruffina har mye å være stolt av.Ruffina har mye å være stolt av.Ruffina har mye å være stolt av.Ruffina har mye å være stolt av.Ruffina har mye å være stolt av.Ruffina har mye å være stolt av.

Et velformulert og reflektert innlegg - som vanlig slik det er fra deg, Marry!!

Det ga meg noe å tenke på - takk for ditt innlegg!

(Gulla på SM)
Ruffina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2005, 19:23   #79
Supermedlem

Mamseboms sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 522
Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.
En ung mors bekjennelser.

Kjempeflott innlegg Som mange andre kjenner jeg meg igjen her. Det merkes faktisk enda, i sammenhenger som foreldremøter og annet på skolen.

Mamseboms er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-06-2005, 11:54   #80
VIP-Medlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 5,942
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjempe bra skrevet Marry!

Kjenner meg i gjen i mye av det du skriver. Ikke fordi at jeg var så veldig ung, jag var 23, men fordi jeg var alenemor. Jeg var alene fra jeg tok avgjørelsen om å beholde babyn. Det var mange av de mange reaksjonen som de du beskriver.
Februarmamsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:41.