Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-11-2006, 09:01   #101
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 6,372
MP Rating: 0% (0)
Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.
Sv: Tips og triks i Photoshop!

Sitat:
Opprinnelig postet av _Kine

Får jeg spørre dere hvordan jeg henter opp alle "hjelpetingene" som var på høyre side?!
Klarte å ekse den ene bort, men når jeg x`er meg ut og går inn igjen,
er den fortsatt borte
PS CS2 altså
Når du er i photoshop, trykk windows, og så markerer du det du vil ha opp! (F.eks layers)

2006

2008
Cilo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-12-2006, 23:15   #102
Medlem

Vilja sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Trøndelag
Meldinger: 103
Vilja er som en uslipt juvél.Vilja er som en uslipt juvél.Vilja er som en uslipt juvél.Vilja er som en uslipt juvél.Vilja er som en uslipt juvél.Vilja er som en uslipt juvél.Vilja er som en uslipt juvél.Vilja er som en uslipt juvél.Vilja er som en uslipt juvél.Vilja er som en uslipt juvél.Vilja er som en uslipt juvél.

Skjønner ikke det her med å fargelegge øynene
Får til å gjøre bilde om til svart/hvit, men får ikke til resten... Går det an å få den opprinnelige øyefargen overført til svart/hvit bilde?
Vilja er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-12-2006, 11:54   #103
Medlem

Happymom sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: i et hus ved sjøen
Meldinger: 379
Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.

Hei igjen Cilo (og dere andre Photoshop guruer )

Lurer på hvor dere skriver ut bilder i kvadratisk form? Har alle egen fotoskriver, eller kan man bestille dem i slike format på nettet?

Synes det er mye finere med kvadratiske bilder
Gammel 05-12-2006, 12:12   #104
Supermedlem

Solveham sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 617
Solveham har mye å være stolt av.Solveham har mye å være stolt av.Solveham har mye å være stolt av.Solveham har mye å være stolt av.Solveham har mye å være stolt av.Solveham har mye å være stolt av.Solveham har mye å være stolt av.Solveham har mye å være stolt av.Solveham har mye å være stolt av.Solveham har mye å være stolt av.Solveham har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Happymom
Hei igjen Cilo (og dere andre Photoshop guruer )

Lurer på hvor dere skriver ut bilder i kvadratisk form? Har alle egen fotoskriver, eller kan man bestille dem i slike format på nettet?

Synes det er mye finere med kvadratiske bilder
Hos www.elitefoto.no kan du bestille kvadratiske bilder.
Solveham er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-12-2006, 12:27   #105
Supermedlem

Fairytale sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 863
Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Solveham
Hos www.elitefoto.no kan du bestille kvadratiske bilder.
Det ka du hos www.eurofoto.no også! Har tilbud der til onsdag 6. des.
Kan lage dem i 15 x 15 der også og legge til tekst! Vårt ble såå fint, så jo ut som om jeg hadde brukt photoshop!
Gammel 05-12-2006, 22:13   #106
Seniormedlem

Alfa sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,254
Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.

Hvordan fungerer denne magic wand tool'n egentlig??
Gammel 05-12-2006, 22:57   #107
Medlem

mindre mage sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 410
mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Alfa
Hvordan fungerer denne magic wand tool'n egentlig??
Tror den er best å bruke når det er tydelig skille på fargene. Da markerer den lik farge. Du kan oppi linja over "arbeidsrommet" stillle inn hvor mye den skal tolerere i nyanser, tror jeg. Angrer plutseig på at jeg prøvde meg på en forklaring, for Cilo gjør det så mye bedre Hun dukker sikkert snart opp

Mamma til 3 søte små: 1999, 2002 og 2006
mindre mage er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-12-2006, 09:07   #108
Supermedlem

Pope sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 1,194
Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.

Cilo: tusen takk for fantastisk bra beskrivelser. Lastet ned Photoshop elements 4.0 i en prøveperiode for 30 dager og forklaringene dine fungerer som bare det.

Men ... jeg skal lage julekort og plutselig er innlegget ditt om det blitt bortevekk. *poff* Kunne du ha skrevet litt om str. og oppløsning som du brukte på selve kortet og på de bitte små bildene?

Gammel 06-12-2006, 12:33   #109
Seniormedlem

Alfa sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,254
Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av mindre mage
Tror den er best å bruke når det er tydelig skille på fargene. Da markerer den lik farge. Du kan oppi linja over "arbeidsrommet" stillle inn hvor mye den skal tolerere i nyanser, tror jeg. Angrer plutseig på at jeg prøvde meg på en forklaring, for Cilo gjør det så mye bedre Hun dukker sikkert snart opp
Jeg har gjort dette; valg dette ikonet på venstre side og valgt tolerance. Trykket så på bakgrunnen...men....Hva så?????? Blond:
Gammel 06-12-2006, 13:44   #110
Medlem

Pilje sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Romerike
Meldinger: 439
MP Rating: 100% (1)
Pilje er fantastisk mot andre.Pilje er fantastisk mot andre.Pilje er fantastisk mot andre.Pilje er fantastisk mot andre.Pilje er fantastisk mot andre.Pilje er fantastisk mot andre.Pilje er fantastisk mot andre.Pilje er fantastisk mot andre.Pilje er fantastisk mot andre.Pilje er fantastisk mot andre.Pilje er fantastisk mot andre.

Super tråd! Uten denne tråden hadde jeg aldri klart dette...

Har noen spørsmål til dere som kan dette...

Jeg driver nå og lager et julekort, men det er første gangen jeg bruker Photoshop, så det dukker opp noen problemer underveis.
  • Jeg har alle mine layers i grått (greyscale, eller hva det heter). Det har passet meg veldig bra helt til jeg skulle legge inn tekst i farge. HVordan kan jeg forandre dette på kun ett layer?
  • HVordan kan man lage rammer, både rundt små bilder og rundt hele kortet?
  • Jeg har hvit bakgrunn på kortet mitt. Hvordan kan jeg få den i andre farger?
Kommer sikkert flere spørsmål etterhvert...

Sist endret av Pilje; 06-12-2006 kl 13:52.
Pilje er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:20.