Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-03-2007, 08:06   #151
Medlem

mooica sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 437
MP Rating: 0% (0)
mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.
Sv: Tips og triks i Photoshop!

Kjempefine bilder,Cilo.
Jeg prøvde dette på et par bilder jeg har av prinsen, men jeg fikk de ikke like fine jeg...
Hvilke verdier har du på derre Diffuse Glow? På graininess, glow amount og clear amount?

mooica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-03-2007, 18:52   #152
Supermedlem

Fairytale sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 863
Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.

Nå står det fullstendig stilt for meg.....
Hvordan gjør jeg om bildet til kvadratisk?

Og hvordan får jeg bort det håret på en enkle måte?

Sist endret av Fairytale; 09-03-2007 kl 19:15.
Fairytale er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-03-2007, 21:13   #153
Supermedlem

Maiaa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 632
Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av *Sira*
Nå står det fullstendig stilt for meg.....
Hvordan gjør jeg om bildet til kvadratisk?

Og hvordan får jeg bort det håret på en enkle måte?
Hold shift inne mens du markerer, så blir det kvadratisk.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å få bort håret...

Matheo, 29.juli 2006

Maiaa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-03-2007, 21:17   #154
Supermedlem

Fairytale sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 863
Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.Fairytale har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Maiaa
Hold shift inne mens du markerer, så blir det kvadratisk.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å få bort håret...
Lillemor har akkurat spist på et hår da jeg tar bildet,
og det henger på haken hennes
Gammel 09-03-2007, 21:39   #155
VIP-Medlem

Jannicke81 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Follo (Langhus)
Meldinger: 5,189
Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.

Lite tips til dere som drar inn ett bilde til det "bildet" dere jobber med som blir for stort eller for lite. Dere trenger ikke ordne dette før dere drar bildet over.
Bare stå i det laget dere har bildet dere vil få mindre/større.
Så velger dere: Edit - transform - scale
Hold inne shift knappen og dra bilder større/mindre til du har riktig størrelse. (det går fint å dra utenfor bildets ramme.. og du kan flytte på bildet om du holder pilen inni bildet).

Skal man frigjøre bakgrunn og ikke vil ha en hard kant velger man:
Select - feather - (her må man prøve seg litt frem på verdier.. alt etter hvordan effekt man vil ha).
Gammel 22-03-2007, 18:30   #156
Supermedlem

Maiaa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 632
Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av *Sira*
Lillemor har akkurat spist på et hår da jeg tar bildet,
og det henger på haken hennes
Ooops! Har ikke vært her inne på en stund!

For å fjerne ting må du nok bare "male over" i samme farge som bakgrunnen.

Matheo, 29.juli 2006

Maiaa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-04-2007, 20:17   #157
Medlem

lillemor80 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 262
lillemor80 er et navn alle kjenner.lillemor80 er et navn alle kjenner.lillemor80 er et navn alle kjenner.lillemor80 er et navn alle kjenner.lillemor80 er et navn alle kjenner.lillemor80 er et navn alle kjenner.lillemor80 er et navn alle kjenner.lillemor80 er et navn alle kjenner.lillemor80 er et navn alle kjenner.lillemor80 er et navn alle kjenner.lillemor80 er et navn alle kjenner.

Nå tror jeg at jeg gir opp
Skal prøve og lage sånn med dust bakgrunns bilde og sette inn små bilder men får bare til å lage bakgrunns bilde
Forlova oss 24.12.06
lillemor80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2007, 19:58   #158
Supermedlem

lykkeliten84 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 828
lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Athiqa
Cilooo..se :lykkelig ( Første utkast, dog )
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
hvordan fikk du ti å legge inn så mange bilder? jeg vil også kunne det
Gammel 26-06-2007, 22:44   #159
Seniormedlem

Lille&Seb sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Hønefoss
Meldinger: 2,084
Lille&Seb har en strålende fremtid.Lille&Seb har en strålende fremtid.Lille&Seb har en strålende fremtid.Lille&Seb har en strålende fremtid.Lille&Seb har en strålende fremtid.Lille&Seb har en strålende fremtid.Lille&Seb har en strålende fremtid.Lille&Seb har en strålende fremtid.Lille&Seb har en strålende fremtid.Lille&Seb har en strålende fremtid.Lille&Seb har en strålende fremtid.

Eller du kan bare lime bildene over på det store bildet og legge en stroke rundt hvert lille bilde. Da slipper du å lagre et og et bilde for så å ta frem igjen

morlille83 på SM, stolt mamma til 2 gutter april -05 og juni -07
Lille&Seb er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-06-2007, 11:17   #160
Supermedlem

lykkeliten84 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 828
lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.

aner ikke hvordan jeg lager ramme heller
fikk ps i går serru hehe.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:20.