Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-11-2006, 22:53   #31
VLN
Supermedlem

VLN sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,197
MP Rating: 0% (0)
VLN har en strålende fremtid.VLN har en strålende fremtid.VLN har en strålende fremtid.VLN har en strålende fremtid.VLN har en strålende fremtid.VLN har en strålende fremtid.VLN har en strålende fremtid.VLN har en strålende fremtid.VLN har en strålende fremtid.VLN har en strålende fremtid.VLN har en strålende fremtid.
Sv: Tips og triks i Photoshop!

*abonnerer*
Gammel 22-11-2006, 22:55   #32
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 6,372
Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av lillemor80
Vrææææææææææææl,får ikke til en forbanna dritt på photoshop

Har lagt inn abdobe photoshop elements 4.0

Cilo,hva har du?
Jeg har photoshop cs. Elements blir ikke helt det samme (Det er vel en liten del av photoshop?), så det er ikke sikkert du kan bruke forklaringene mine?

2006

2008
Cilo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2006, 23:04   #33
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av *Sira*
Cilo, orker du kanskje å teskje- forklare hvordan jeg kan lage sånne julekort som du lager?
Sånn med et stort bilde og 2-3 små inni liksom.
Hvilket julekort tenkte du på?

Kan lage forklaring ja, men må gjøre ferdig noen photoshop-greier først! Legg ut bilde av det kortet du mener da!

Så fin de er, barna deres! Gleder meg virkelig til å se julebildene, det må bli litt av et styr å få tatt dem tenker jeg!

2006

2008
Cilo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2006, 09:56   #34
Supermedlem

smurfine sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 622
smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.

abonnerer jeg og (fant tipset i juliklubben)

Lillebror desember 2008
smurfine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2006, 11:57   #35
Seniormedlem

Alfa sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,254
Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.

Jeg prøvde meg på en mal på julekort jeg også. Brukte bare noen bilder jeg hadde liggende på maskinen. (og har nå bare 4 dager igjen av prøveversjon av PS CS2, så kjekt ett program ) Skal bytte de ut med bilder der ungene har hvite klær og nisseluer.

Men synes bildene ble så kornete. Hva gjør jeg feil tro

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

DA har jeg prøvd å endre til 300 pixels/inch

Sist endret av Alfa; 23-11-2006 kl 20:33.
Alfa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2006, 11:57   #36
Medlem

Happymom sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: i et hus ved sjøen
Meldinger: 379
Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.

Tusen takk for en flott tråd!

Kanskje du som er ekspert kan forklare meg med tesje hvordan jeg kan få fjernet bakrunnen som ofte er forstyrrende på bilder jeg har tatt, og feks få den hvit eller svart?

Har prikket deg for jeg digger å ta bilder, men har problemer med redigering siden jeg ikke kan noe om photoshop! Tuuusen takk for at du hjelper oss som er litt grønne
Gammel 23-11-2006, 13:56   #37
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Alfa
Men synes bildene ble så kornete. Hva gjør jeg feil tro
Hvilken oppløsning har du? Den burde nok være på 300 pixels/inch! (Så bildet blir egentlig større enn 15x15, men du bestiller det jo i den str alikevel. )

2006

2008
Gammel 23-11-2006, 14:17   #38
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Happymom
Kanskje du som er ekspert kan forklare meg med tesje hvordan jeg kan få fjernet bakrunnen som ofte er forstyrrende på bilder jeg har tatt, og feks få den hvit eller svart?
Da har jeg lagt ut forklaring! (Legger nye forklaringer i de to øverste meldingene!)

2006

2008
Gammel 23-11-2006, 14:18   #39
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Zemoc
Knallbra tråd! Kan du legge inn t-skje forklaring på hvordan man kan få ensfarget bakgrunn på et bilde med en opprinnelig rotete bakgrunn også?
Det er nå gjort!

2006

2008
Gammel 23-11-2006, 16:15   #40
Supermedlem

mitote sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 509
mitote er fantastisk mot andre.mitote er fantastisk mot andre.mitote er fantastisk mot andre.mitote er fantastisk mot andre.mitote er fantastisk mot andre.mitote er fantastisk mot andre.mitote er fantastisk mot andre.mitote er fantastisk mot andre.mitote er fantastisk mot andre.mitote er fantastisk mot andre.mitote er fantastisk mot andre.

Jeg er ingen racer i photoshop altså, men dette er hva jeg bruker å gjøre med bildene mine:

Levels: (justerer lyset)

1. Åpne bildet du vil jobbe med
2. Åpne "Levels"

3. Justér til lyset blir riktig. Pass på at de lyseste områdene ikke blir utbrent, altså at det blir så lyst at teksturen forsvinner.

Color Balance: (justerer fargene)

1. Åpne bildet du vil jobbe med
2. Åpne "Color Balance", fra samme meny som "Levels"
3. Lek med fargene til du er fornøyd

~Parent with your heart, and you can't go wrong~
mitote er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:22.