herlig tråd!
har lastet ned trialversion av den cs2, men nå finner jeg den ikke igjen på pc'en... gikk litt fort i svingene her da minsten skulle legges...
noen som vet hva jeg skal gjøre for å finne den igjen...føler meg som en idiot nå...
herlig tråd!
har lastet ned trialversion av den cs2, men nå finner jeg den ikke igjen på pc'en... gikk litt fort i svingene her da minsten skulle legges...
noen som vet hva jeg skal gjøre for å finne den igjen...føler meg som en idiot nå...
Gå på start - søk- Alle filer og mapper, så søker du etter den!
herlig tråd!
Du finner den ikke om du trykker på startknappen nede i venstre hjørnet og velger "alle programmer". Helt på bunn av alle programmene der? Eller har du kun lastet ned filen og ikke installert det?
Du finner den ikke om du trykker på startknappen nede i venstre hjørnet og velger "alle programmer". Helt på bunn av alle programmene der? Eller har du kun lastet ned filen og ikke installert det?
...
der var den jo!!
ammetåke, finneringentingjernteppe... håpløst!!
Brukte sikkert 15 minutt på å få bildet under 50kb.
Noen tips om hvordan jeg kan gjøre det raskere?
Jeg mixet sammen med paint og photoshop for å få ned pixlene
Sniker litt i klubben deres, jeg!
Her er et lite tips til dere som ikke har Photoshop. PhotoFiltre er gratis, og kan lastes ned her http://www.download.com/PhotoFiltre/...ml?tag=lst-0-1
Det er veldig likt Photoshop, men kanskje ikke så avansert? Jeg kan ikke med ps så godt, så jeg kan ikke gi noen god sammenligning. Kanskje du kan ta en titt, Cilo? Eller andre racere på ps? For en amatør som meg er de to programmene veldig like!
Brukte sikkert 15 minutt på å få bildet under 50kb.
Noen tips om hvordan jeg kan gjøre det raskere?
Jeg mixet sammen med paint og photoshop for å få ned pixlene
MEN jeg klarte å lage julekortet
''
Flott julekort...
For å få ned størrelsen på bildet velg save for web under fil. Først setter du ned pixel, feks 500 X 500 og trykker apply. Deretter drar du i en spak oppe til høyre for å minske kvaliteten. Under bildet ser du hvor mange Kb filen vil bli når du lagrer....
Håper det var forståelig...
Åpne bildet du skal ha som bakgrunn. Gå så på file - new - og lag et nytt layer. Pass på at størrelsen på det nye layeret samsvarer med det bildet du skal bruke! Om bildet skal fylle hele bakgrunnen f.eks, så må de være like store. (For å finne størrelsen på bildet du har åpnet, trykker du Image - Image size. Pass på at også resolution stemmer overens)
Bruk Rectangular Marquee Tool f.eks, til å markere det av bildet du skal ha med som bakgrunn. Trykk edit - copy, og marker så den layeren du skal legge det på. Gå så til Layers (Bildet under), trykk på Create new layer (nr 1), sett opacityen (hvor gjennomsiktlig du vil ha det) på så mye du vil ha den på (nr 2), trykk så Edit - Paste.