Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-11-2006, 22:37   #51
Medlem

bimi sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 157
MP Rating: 0% (0)
bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.
Sv: Tips og triks i Photoshop!

herlig tråd!
har lastet ned trialversion av den cs2, men nå finner jeg den ikke igjen på pc'en... gikk litt fort i svingene her da minsten skulle legges...
noen som vet hva jeg skal gjøre for å finne den igjen...føler meg som en idiot nå...
bimi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-11-2006, 22:40   #52
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 6,372
Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av bimi
herlig tråd!
har lastet ned trialversion av den cs2, men nå finner jeg den ikke igjen på pc'en... gikk litt fort i svingene her da minsten skulle legges...
noen som vet hva jeg skal gjøre for å finne den igjen...føler meg som en idiot nå...

Gå på start - søk- Alle filer og mapper, så søker du etter den!

2006

2008
Cilo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-11-2006, 22:41   #53
Seniormedlem

Alfa sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,254
Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av bimi
herlig tråd!

Du finner den ikke om du trykker på startknappen nede i venstre hjørnet og velger "alle programmer". Helt på bunn av alle programmene der? Eller har du kun lastet ned filen og ikke installert det?
Gammel 24-11-2006, 23:40   #54
Medlem

bimi sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 157
bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.bimi er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Alfa
Du finner den ikke om du trykker på startknappen nede i venstre hjørnet og velger "alle programmer". Helt på bunn av alle programmene der? Eller har du kun lastet ned filen og ikke installert det?
...
der var den jo!!
ammetåke, finneringentingjernteppe... håpløst!!

bimi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-11-2006, 01:00   #55
Supermedlem

smurfine sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 622
smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.

Takk for veiledning Cilo

Brukte sikkert 15 minutt på å få bildet under 50kb.
Noen tips om hvordan jeg kan gjøre det raskere?
Jeg mixet sammen med paint og photoshop for å få ned pixlene

MEN jeg klarte å lage julekortet
Vedlagte bilder
Filtype: jpg HPIM2010 julekort m lys bakgrunn mindre versjon copy.jpg (43.4 KB, 267 visninger)

Lillebror desember 2008
smurfine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-11-2006, 04:21   #56
Supermedlem

muffin sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Tx, USA
Meldinger: 1,083
muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.

Sniker litt i klubben deres, jeg!
Her er et lite tips til dere som ikke har Photoshop. PhotoFiltre er gratis, og kan lastes ned her http://www.download.com/PhotoFiltre/...ml?tag=lst-0-1
Det er veldig likt Photoshop, men kanskje ikke så avansert? Jeg kan ikke med ps så godt, så jeg kan ikke gi noen god sammenligning. Kanskje du kan ta en titt, Cilo? Eller andre racere på ps? For en amatør som meg er de to programmene veldig like!
Gammel 26-11-2006, 10:39   #57
Medlem

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 152
Brumm70 er fantastisk mot andre.Brumm70 er fantastisk mot andre.Brumm70 er fantastisk mot andre.Brumm70 er fantastisk mot andre.Brumm70 er fantastisk mot andre.Brumm70 er fantastisk mot andre.Brumm70 er fantastisk mot andre.Brumm70 er fantastisk mot andre.Brumm70 er fantastisk mot andre.Brumm70 er fantastisk mot andre.Brumm70 er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av smurfine
Takk for veiledning Cilo

Brukte sikkert 15 minutt på å få bildet under 50kb.
Noen tips om hvordan jeg kan gjøre det raskere?
Jeg mixet sammen med paint og photoshop for å få ned pixlene

''

Flott julekort...

For å få ned størrelsen på bildet velg save for web under fil. Først setter du ned pixel, feks 500 X 500 og trykker apply. Deretter drar du i en spak oppe til høyre for å minske kvaliteten. Under bildet ser du hvor mange Kb filen vil bli når du lagrer....
Håper det var forståelig...
Gammel 26-11-2006, 13:45   #58
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 6,372
Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av smurfine
Så flott det ble!!

2006

2008
Cilo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-11-2006, 17:50   #59
Supermedlem

smurfine sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 622
smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Cilo
Så flott det ble!!
Takk
Brukte sabla lang tid på det og. Sånn blir det når man skal lære noe samtidig

Har blitt helt hekta på photoshop den siste tiden, er ikke mindre hektet nå

Lillebror desember 2008
smurfine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-11-2006, 22:06   #60
Æresmedlem

Athiqa sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 13,787
Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.

Får ikke dette til jeg
Sitat:
Åpne bildet du skal ha som bakgrunn. Gå så på file - new - og lag et nytt layer. Pass på at størrelsen på det nye layeret samsvarer med det bildet du skal bruke! Om bildet skal fylle hele bakgrunnen f.eks, så må de være like store. (For å finne størrelsen på bildet du har åpnet, trykker du Image - Image size. Pass på at også resolution stemmer overens)

Bruk Rectangular Marquee Tool f.eks, til å markere det av bildet du skal ha med som bakgrunn. Trykk edit - copy, og marker så den layeren du skal legge det på. Gå så til Layers (Bildet under), trykk på Create new layer (nr 1), sett opacityen (hvor gjennomsiktlig du vil ha det) på så mye du vil ha den på (nr 2), trykk så Edit - Paste.

Athiqa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:22.