Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-11-2006, 00:31   #71
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 6,372
MP Rating: 0% (0)
Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.
Sv: Tips og triks i Photoshop!

Sitat:
Opprinnelig postet av Athiqa
Men for p*****, hvordan beregner man str på bildene når man i utgangspuntket har laget en bakgrunn som er 15x15 cm, og man skal lime inn bilder oppå dette? På min skjerm vises dette bakgrunnsbildet mye større enn dette, og det som 25% bilde.

Nei, det er nok for sent for meg det her..
Hvordan beregner dere str?
Du må sørge for at pixels/inch er det samme både på bildet og bakgrunnen! Da ser du hvor store bildene er i forhold til hverandre.

Hvis du setter pixels/inch på 72 (som er det "vanlige"), så får du det mindre, men da blir oppløsningen dårligere om du skal fremkalle bildet senere.

2006

2008
Cilo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2006, 00:45   #72
Seniormedlem

Alfa sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,254
Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Athiqa
Aner ikke.. sitter bare her og banner... får det ikke til etter din oppskrift iallefall.. NÅR åpner du hvilke layer?

Jeg har et bilde jeg skal gjøre dust, og så plassere flere bilder i rammer oppå dette.
Prøv dette;
1. Åpne bildet du skal ha som bakgrunn
2. Gå på Images - Images size; Sørg for at vidde og bredde er 15x15 cm og at resolution (oppløsning) står på f.eks 300 pixels/inch og trykk OK
3. Åpne et nytt layer
4. Stå i det nye layerert. Gå på Images - Images size; Sørg for at vidde og bredde er 15x15 cm og at resolution (oppløsning) står på f.eks 300 pixels/inch og trykk OK
5. Stå så på bildet igjen. Bruk Rectangular Marquee Tool f.eks, til å markere det av bildet du skal ha med som bakgrunn. Vil du ha med hele bildet, markerer du det hele slik at det er ei blinkete prikkete linje rundt hele bildet
6. Trykk edit - copy, og trykk så på den layeren du åpnet (sørg for at denne har hvit bakgrunn).
7.Gå så til Layers (Bildet under), trykk på Create new layer (nr 1), sett opacityen (hvor gjennomsiktlig du vil ha det) på så mye du vil ha den på (nr 2). f.eks 48% som her.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
8. Trykk så på edit - paste

Da skal bildet være "tåkete". Får du det til da?
Gammel 28-11-2006, 01:53   #73
Medlem

mindre mage sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 410
mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Cilo
Forklaring er lagt inn lenger opp!

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. CILO!!!!Klikk på bildet for å se det i full størrelse. (får ikke prikket deg! Du skulle bare visst hvor mange timer jeg har sitti og lurt på det!!!)

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Mamma til 3 søte små: 1999, 2002 og 2006
mindre mage er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2006, 01:57   #74
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av mindre mage
Klikk på bildet for å se det i full størrelse. CILO!!!!Klikk på bildet for å se det i full størrelse. (får ikke prikket deg! Du skulle bare visst hvor mange timer jeg har sitti og lurt på det!!!)
Kjekt å kunne hjelpe! Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

2006

2008
Cilo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2006, 02:13   #75
Medlem

mindre mage sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 410
mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.

Sitat:
Kjekt å kunne hjelpe! Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Morsom smiley! Hvor har du funnet den?

Mamma til 3 søte små: 1999, 2002 og 2006
mindre mage er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2006, 02:22   #76
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av mindre mage
Morsom smiley! Hvor har du funnet den?
www.babyprat.com

2006

2008
Gammel 28-11-2006, 13:34   #77
Supermedlem

anitave sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Langs kysten
Meldinger: 857
anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.

Pokker ta, hvorfor får jeg det ikke til??

Jeg gjør NØYAKTIG det som du har skrevet, (mener jeg selv) men så fort jeg skal farge øynene blå, så skjer det ingenting.

Hva pokker gjør jeg feil...

Sitat:
Åpne bildet du vil jobbe med i Photoshop. Gå på Image, Adjustments og Desaturate. Da vil bildet bli svart/hvitt.

På høyresiden (om du ikke har flyttet den) i Photoshop har du en liten boks hvor det bl.a står History. Under History kan du se bildet du har åpnet i en liten versjon. Om du trykker i ruten ved siden av bildet, kommer det opp et ikon der som heter history brush, det skal være på, samtidig som det lille bildet er markert.

I menyen på venstresiden finner du noe som heter History Brush Tool (Hurtigtast Y). Den er rett under den vanlige Brush Tool'en du vanligvis bruker.
Trykk på den, og du kan nå begynne å farge på bildet! Om du vil at f.eks øynene skal ha farge, så zoomer du inn på dem (om det er nødvendig, øyne er ofte små, da lønner det seg å bruke Zoom Tool (Evt ctrl + el -) for å få resultatet bra!) og farger i vei!
anitave er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2006, 13:53   #78
Seniormedlem

Alfa sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,254
Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av anitave
Pokker ta, hvorfor får jeg det ikke til??

Jeg gjør NØYAKTIG det som du har skrevet, (mener jeg selv) men så fort jeg skal farge øynene blå, så skjer det ingenting.

Hva pokker gjør jeg feil...
Er du sikker på at ikke øynene blir blå da? Jeg trodde heller ikke det da jeg prøvde meg på ett bilde av Sondre, men når jeg zoomet inn bildet ganske mye så jeg at de faktisk har blitt blå. Det var bare det at de så svarte ut når bildet var mindre.
Gammel 28-11-2006, 16:07   #79
Supermedlem

muffin sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Tx, USA
Meldinger: 1,083
muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.

Sitat:
Hvordan lage et slikt julekort:
Et slikt julekort fikk jeg til med Photofiltre etter Cilo's Photoshop instruksjoner Sitter på jobb akkurat nå så jeg får ikke lagt ut bilde.
En ting jeg ikke helt får til er bakgrunnen på de små bildene, synes lasso verktøyet er så vanskelig å få fint.

Sist endret av muffin; 01-12-2006 kl 15:07.
muffin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2006, 17:46   #80
Supermedlem

anitave sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Langs kysten
Meldinger: 857
anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Alfa
Er du sikker på at ikke øynene blir blå da? Jeg trodde heller ikke det da jeg prøvde meg på ett bilde av Sondre, men når jeg zoomet inn bildet ganske mye så jeg at de faktisk har blitt blå. Det var bare det at de så svarte ut når bildet var mindre.
Jeg gjorde det når den var zoomet inn, slik at det ikke skulle bli stygt.
Men kom ingen farger.
anitave er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:17.