Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-12-2006, 22:38   #131
Seniormedlem

Alfa sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,254
MP Rating: 0% (0)
Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.Alfa har en strålende fremtid.
Sv: Tips og triks i Photoshop!

Sitat:
Opprinnelig postet av bimi

tenkte jeg skulle vise frem resultatet etter all hjelpen jeg har fått her i Juni-klubben!!
Tusen takk!!

ganske stolt!!
http://www.nybaktmamma.com/plassen/a...1&d=1165763020

Det ble jo helt rååålekkert
Gammel 12-12-2006, 23:08   #132
Medlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 279
Mons sin mamma er fantastisk mot andre.Mons sin mamma er fantastisk mot andre.Mons sin mamma er fantastisk mot andre.Mons sin mamma er fantastisk mot andre.Mons sin mamma er fantastisk mot andre.Mons sin mamma er fantastisk mot andre.Mons sin mamma er fantastisk mot andre.Mons sin mamma er fantastisk mot andre.Mons sin mamma er fantastisk mot andre.Mons sin mamma er fantastisk mot andre.Mons sin mamma er fantastisk mot andre.

....lese og lære
Gammel 07-01-2007, 18:51   #133
Seniormedlem

Itoshigo sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Sølvbyen
Meldinger: 1,683
MP Rating: 100% (3)
Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.

"Kjekk og ha tråd "

Velsignet med 3 herlige barn!!
Storebror,aug-05
Lillesøster,okt-07
Minstesøster,jan-09
Itoshigo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-01-2007, 11:57   #134
Medlem

Happymom sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: i et hus ved sjøen
Meldinger: 379
Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.

......

Sist endret av Happymom; 04-03-2007 kl 15:01.
Happymom er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-01-2007, 12:02   #135
Medlem

Happymom sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: i et hus ved sjøen
Meldinger: 379
Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.Happymom har mye å være stolt av.

.....

Sist endret av Happymom; 04-03-2007 kl 15:01.
Happymom er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2007, 21:37   #136
A&J
Seniormedlem

A&J sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 2,369
MP Rating: 100% (1)
A&J har et ubeskrivelig bra rykte.A&J har et ubeskrivelig bra rykte.A&J har et ubeskrivelig bra rykte.A&J har et ubeskrivelig bra rykte.A&J har et ubeskrivelig bra rykte.A&J har et ubeskrivelig bra rykte.A&J har et ubeskrivelig bra rykte.A&J har et ubeskrivelig bra rykte.A&J har et ubeskrivelig bra rykte.A&J har et ubeskrivelig bra rykte.A&J har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av bimi

jeg har lekt meg litt med photshop'en nå... men jeg lurer på hvordan gjøre bildene mindre for å få de inn i et større bilde. Jeg tenkte å ha et bilde som bakgrunn og ha tre andre småbilder inn i dette, et fra fødsel, et fra dåp, og et med julelue... de tre bildene skal ha en liten sort ramme rundt.. men jeg får ikke dette til... nå finner jeg ikke "bruksanvisningen" for dette lengre..
kan noen hjelpe meg?
litt dumt tidspunkt å spørre om hjelp på, for jeg blir borte i hele morgen... men om noen klarer å fore meg med t-skje på en PM, så hadde jeg blitt sååå lettet!!

Please??
Dette lurer jeg på også...
Gammel 14-02-2007, 10:00   #137
Supermedlem

Maiaa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 632
Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.

Jeg er ikke så veldig proff på Photoshop, men er selvlært. Derfor er kanskje noen av disse tipsene ikke helt ”riktige”, men de funker. Har prøvd å svare på noen av spørsmålene jeg så ikke var besvart, håper det er forståelig!

Jeg tenkte å ha et bilde som bakgrunn og ha tre andre småbilder inn i dette, et fra fødsel, et fra dåp, og et med julelue... de tre bildene skal ha en liten sort ramme rundt.. men jeg får ikke dette til... nå finner jeg ikke "bruksanvisningen" for dette lengre..

Bildene du skal ha i signaturen må forminskes til riktig størrelse før du setter dem inn i signaturen. Da åpner du bildet du vil ha, velger ”Image Size” og forminsker. Deretter merker du av det du vil sette inn i signaturen (evt ctrl +a for å merke alt) og kopiere (ctrl +c) inn i signaturen (ctrl +v.)

Jeg har alle mine layers i grått (greyscale, eller hva det heter). Det har passet meg veldig bra helt til jeg skulle legge inn tekst i farge. Hvordan kan jeg forandre dette på kun ett layer?

Jeg vet ikke om dette går an, men for å unngå det problemet gjør jeg om elementene som settes inn i gråtoner før jeg setter dem inn i signaturen.

Jeg har hvit bakgrunn på kortet mitt. Hvordan kan jeg få den i andre farger?

Først ville jeg valgt å lage et nytt lag, og så brukt malingsspannet til å farge det. Husk å plasser laget bakerst! (Nest bakerst blir det, for Bakgrunnslaget blir helt bakerst.)

Har brukt magic wand tool og er egentlig ganske fornøyd (laget svart bakgrunn), men det er noen få felt jeg ikke får farget ved dette. Trykker jeg magic wand tool en gang til blir alt svart.

Det jeg ønsker meg er å kunne farge over disse små områdene lett. Feks noe alla eraser tool, bare at man kan velge de fargene man vil ha. Går dette?

Du kan jo farge over de hvite områdene med en pensel? (Er mange ulike pensler og tykkelser) Ellers kan det være en ide å sjekke toleransen? Øke den litt slik at den farger mer uten å farge det hele? Personlig liker jeg å bruke magnetic lasso tool for å markere. Det jeg ikke får med/ får med for mye, justerer jeg med vanlig lasso. (For å legge til felt, hold shift inne mens du markerer, for å fjerne deler holder man alt inne mens man markerer)

Matheo, 29.juli 2006

Maiaa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-02-2007, 00:13   #138
Medlem

mindre mage sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 410
mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.
Arrow Sv: Tips og triks i Photoshop!

Mulig jeg er helt på viddene, nå, men.....

Når jeg har laga noe i photoshop og "slått sammen" lag og lagret som PDF - fil så skulle jeg vel kunne gå inn og endre på ting seinere? Går det an å skille laga igjen? Hmmmm....
Håper noen kan svare meg fort....

Mamma til 3 søte små: 1999, 2002 og 2006
mindre mage er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-02-2007, 00:44   #139
Supermedlem

Procontra sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 536
Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.

Hvis du har lagret som Pdf, kan du ikke endre den i etterkant. Sorry.
Procontra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-02-2007, 00:57   #140
Medlem

mindre mage sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 410
mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.mindre mage er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tobie
Hvis du har lagret som Pdf, kan du ikke endre den i etterkant. Sorry.

Takk for svar, men hva skulle jeg ha lagret det som, da?

Mamma til 3 søte små: 1999, 2002 og 2006
mindre mage er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:21.