Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-10-2007, 00:25   #161
Medlem

Skorpion76 sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 170
MP Rating: 0% (0)
Skorpion76 er som en lysfontene.Skorpion76 er som en lysfontene.Skorpion76 er som en lysfontene.Skorpion76 er som en lysfontene.Skorpion76 er som en lysfontene.Skorpion76 er som en lysfontene.Skorpion76 er som en lysfontene.Skorpion76 er som en lysfontene.Skorpion76 er som en lysfontene.Skorpion76 er som en lysfontene.Skorpion76 er som en lysfontene.
Sv: Tips og triks i Photoshop!

Drar frem denne tråden igjen jeg, da jeg sitter her og har lyst til å lage julekort.. er det noen som har en oppskrift de vil dele med meg på hvordan lage disse kortene med flere bilder ? trenger te-skje oplæring

Tobias født 29/12-06
Skorpion76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2007, 10:08   #162
Seniormedlem

stratos73 sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Ålesund
Meldinger: 1,779
MP Rating: 100% (7)
stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.

Tips til gratis program som kan brukes?
Gammel 23-10-2007, 20:59   #163
Veteranmedlem

Lille Blink sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,410
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.

Denne må jeg abbonere på

Kan svært lite om photoshop, men har lyst til å sette meg inn i det
Til dere som trenger tips til julekort så fikk jeg ei venninne til å hjelpe meg med dette, og så litt hjelp fra mannen, han er flinkere enn meg... Syntes det ble veldig bra selv så jeg legger det ut til dere

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2007, 14:39   #164
Veteranmedlem

Lille Blink sin avatar

Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.

Sambo er ikke hjemme og jeg prøver å legge inn skrift på bildet jeg har laget... Jeg får det ikke til, hvordan gjør jeg det? Noen som kan forklare meg det

Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2007, 19:27   #165
Supermedlem

Maiaa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 632
Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.

Trykk på "T"-symbolet og begynn å skrive. Kommer det ikke noe bør du sjekke farge og størrelse på skriften. (Det er nok der, men synes ikke!)

Matheo, 29.juli 2006

Maiaa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2007, 21:33   #166
Veteranmedlem

Lille Blink sin avatar

Jeg fant utav det, men takk for svar... Jeg er bare så himla utolmodig av meg

Gammel 31-10-2007, 11:12   #167
Supermedlem

lykkeliten84 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 828
lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.

Hvis man lager et bilde svart/hvit, også vil jeg ha originalfarge på øynene?
Noen som kan gi meg en solid forklaring?
Gammel 31-10-2007, 11:52   #168
Supermedlem

lykkeliten84 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 828
lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.

Tusen takk

Sist endret av lykkeliten84; 31-10-2007 kl 11:58.
lykkeliten84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-10-2007, 13:47   #169
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 6,372
Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av lykkeliten84
Hvis man lager et bilde svart/hvit, også vil jeg ha originalfarge på øynene?
Noen som kan gi meg en solid forklaring?
Den aller første mld i denne tråden omhandler dette!

Jeg ser du har fått forklaring, men denne er muligens enklere!

Teskjeforklaring! HISTORY BRUSH

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Åpne bildet du vil jobbe med i Photoshop. Gå på Image, Adjustments og Desaturate. Da vil bildet bli svart/hvitt.

På høyresiden (om du ikke har flyttet den) i Photoshop har du en liten boks hvor det bl.a står History. Under History kan du se bildet du har åpnet i en liten versjon. Om du trykker i ruten ved siden av bildet, kommer det opp et ikon der som heter history brush, det skal være på, samtidig som det lille bildet er markert.

I menyen på venstresiden finner du noe som heter History Brush Tool (Hurtigtast Y). Den er rett under den vanlige Brush Tool'en du vanligvis bruker.
Trykk på den, og du kan nå begynne å farge på bildet! Om du vil at f.eks øynene skal ha farge, så zoomer du inn på dem (om det er nødvendig, øyne er ofte små, da lønner det seg å bruke Zoom Tool (Evt ctrl + el -) for å få resultatet bra!) og farger i vei!

2006

2008
Cilo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-10-2007, 16:23   #170
Medlem

Sefidi sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 122
Blogginnlegg: 1
Sefidi har mye å være stolt av.Sefidi har mye å være stolt av.Sefidi har mye å være stolt av.Sefidi har mye å være stolt av.Sefidi har mye å være stolt av.Sefidi har mye å være stolt av.Sefidi har mye å være stolt av.Sefidi har mye å være stolt av.Sefidi har mye å være stolt av.Sefidi har mye å være stolt av.Sefidi har mye å være stolt av.

Her er det flere muligheter! En annen måte å gjøre dette på er å markere det du vil ha i farger, sh+ctrl+i, velg Image/Adjutsments/Black & white. Da blir alt det andre i bildet s/h.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:15.