Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack (14) Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-09-2006, 10:51   #261
Supermedlem

Frk.Fryd sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 1,100
MP Rating: 0% (0)
Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.
Sv: OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!

Sitat:
Opprinnelig postet av Alibaba
Har en akkurat ferdig kake stående i kjøleskapet nå!
Hvor lenge holder de seg? Den er vel ikke noe særlig å fryse, kanskje, siden det er krem oppå og sånn?
tror heller ikke den er noe særlig å fryse, men vet ikke latså...

om du bruker menkomel i stdet for vanlig tine kremfløte, så kan kaka stå ca ei uke. Med vanlig kremfløte bør den vel ikke stå så amnge dagene.. *har forøvrig aldri vært et problem her i heimen, kaka er farlig god *

ellers har jeg funnet den perfekte toppingen for vår del; er ikke glad i fløtekrem så jeg har laget hvit sjokolademousse til det øverste laget. Nå sist laget jeg hvit sjokoaldekrem og det var nydelig!! Fant oppskriften på freies hvite kokesjokolade bare.

Frk.Fryd er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-09-2006, 11:02   #262
Supermedlem

Frk.Fryd sin avatar

Meldinger: 1,100
Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.

HVIT SJOKOLADEKREM
100 g hvit Dronning sjokolade
1 stk egg - romtmp.
100 g smør/margarin - romtmp.
80 g melis

Brekk opp sjokoladen og smelt den i vannbad. Pisk egg og melis luftig. Pisk deretter inn romtemperert smør før den smeltede og avkjølte sjokoladen blandes i.

Frk.Fryd er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-09-2006, 15:59   #263
Seniormedlem

Arken sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 2,609
Arken har en strålende fremtid.Arken har en strålende fremtid.Arken har en strålende fremtid.Arken har en strålende fremtid.Arken har en strålende fremtid.Arken har en strålende fremtid.Arken har en strålende fremtid.Arken har en strålende fremtid.Arken har en strålende fremtid.Arken har en strålende fremtid.Arken har en strålende fremtid.

Da har jeg vært og handlet inn ingredienser. Selvsagt klarte jeg å få med meg ei pakke med sjokoladetrukne Oreos også, men de kan jeg kanskje ha i sjokolademoussen? Og selvsagt fant jeg ikke Toro Mousse, men satser på Freia sin. Vondt blir det vel uansett ikke

Smaksvurdering vil følge

Arken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-09-2006, 12:39   #264
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Fant Oreo kjeks på Coop Prix på Flåten Amfi senter på Os- for dere som bor på OS og vil lage kaken.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-09-2006, 15:02   #265
VIP-Medlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 9,601
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

Og jeg fant dem endelig her i byen også. På Mega og på RIMI. Nå ligger det en pakke i skapet og venter på at jeg skal få ut fingern og bake.

Smakte Peppes Pizza sin Oreo-kake her om dagen og det var bare himmelsk god.

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2006, 10:36   #266
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg fant Oreokjeks på RIMI på Måseskjæret, for dem som er på jakt i Bergen
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2006, 10:52   #267
Supermedlem

Bergensmamma sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,270
MP Rating: 100% (1)
Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.

ICA på Kilden senter på Nordås har også Oreo kjeksene
Gammel 24-09-2006, 11:08   #268
VIP-Medlem

LilleLeo sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 7,155
LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ansi
Jeg fant Oreokjeks på RIMI på Måseskjæret, for dem som er på jakt i Bergen
Og nå har de dem på Ica Maxi på Åsane Senter også.
Jeg så sikkert kjempe lur ut når jeg kom med 6 pakker i kassen i går

Jeg holder på å lage kake nå
Gammel 24-09-2006, 13:18   #269
Seniormedlem

jorisk1 sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 1,511
jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.

Er det best å lage med kremfløte eller menkomel? Jeg tror aldri jeg har smakt krem av menkomel før...

jorisk1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2006, 13:23   #270
Seniormedlem

Gabi sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,205
Gabi har en strålende fremtid.Gabi har en strålende fremtid.Gabi har en strålende fremtid.Gabi har en strålende fremtid.Gabi har en strålende fremtid.Gabi har en strålende fremtid.Gabi har en strålende fremtid.Gabi har en strålende fremtid.Gabi har en strålende fremtid.Gabi har en strålende fremtid.Gabi har en strålende fremtid.

Jeg vil tro at det er best med Menkomel, for den holder seg lenger.
(nå var ikke holdbarhet noe problem her i huset, for *poff* så var den oppspist... ).

Stikkord
oreo, oreokake

LinkBacks (?)
LinkBack til denne diskusjonen:
Fra Til Type Dato
Livet er Heeerlig: Kakeoppskrift Denne diskusjonen Refback 11-11-2008 20:07
Bake-tråd! - SnartMamma - Møteplassen Denne diskusjonen Refback 07-11-2008 12:34
Oreo kake - Mammanett Denne diskusjonen Refback 26-10-2008 18:29
Et lite kakeras fra meg!! - Side 12 - Mammanett Denne diskusjonen Refback 24-10-2008 18:16
Et lite kakeras fra meg!! - Side 12 - Mammanett Denne diskusjonen Refback 24-10-2008 16:39
Velkommen til en hyggelig dagbok:) - Kvinneguiden Forum Denne diskusjonen Refback 23-10-2008 06:53
Velkommen til en hyggelig dagbok:) - Kvinneguiden Forum Denne diskusjonen Refback 22-10-2008 20:21
Livet er Heeerlig: august 2008 Denne diskusjonen Refback 21-10-2008 21:50
oriokake Denne diskusjonen Refback 17-10-2008 18:13
Oppskrift på oreo dream? - Kvinneguiden Forum Denne diskusjonen Refback 16-10-2008 18:02
Livets lyse side: Som en nydelig drøm - Oreo kake Denne diskusjonen Refback 15-10-2008 16:41
Silje's blogg: Oreo kake! Denne diskusjonen Refback 13-10-2008 16:58
Oreo kake?? - SnartMamma - Møteplassen Denne diskusjonen Refback 12-10-2008 12:54
- Denne diskusjonen Refback 11-10-2008 15:00

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:10.