Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack (14) Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-02-2006, 19:42   #151
Seniormedlem

@nne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,960
MP Rating: 0% (0)
@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!

Sitat:
Opprinnelig postet av Nabbe
Weee jeg har hørt at i Bergen har de Oreo cookies på Kjøttbasaren!
Hvor i bergen er kjøttbasaren??

Pål-Sondre april-98
Cathrine oktober -01
Anna Charlotte januar-04
@nne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2006, 17:01   #152
Seniormedlem

marie_83 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: i et stort hus
Meldinger: 2,734
marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Babyboo
Da har jeg prøve-smakt! NYTELSE er det eneste jeg har å si om den saken! Niclas var også helt i fyr og flamme her!
Den var kjempe enkel å lage, brukte bare litt tid på å knuse kjeksen. Men jeg hadde en to-åring som medhjelper, så da gikke det bra. Han var storfornøyd med jobben!

Jeg jobber i Oslo, så jeg gikk rett innom Deli de Luca etter jobb igår, og fikk kjøpt kjeks der. Tror ikke det er noe steder de har den kjeksen her i Ski, før har jeg dratt til sverige får å få tak i den.
Så tusen takk for super oppskrift, den blir nok flittig brukt i bursdager og andre høytider!
de har den nok på sofienmyr på smart club der også tror jeg
Gammel 23-02-2006, 14:45   #153
Supermedlem

Gina sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Meldinger: 862
Gina er et navn alle kjenner.Gina er et navn alle kjenner.Gina er et navn alle kjenner.Gina er et navn alle kjenner.Gina er et navn alle kjenner.Gina er et navn alle kjenner.Gina er et navn alle kjenner.Gina er et navn alle kjenner.Gina er et navn alle kjenner.Gina er et navn alle kjenner.Gina er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Meg_selv
Det står jo 3,5 dl pisket krem, ikke kram av 3,5 dl fløte. Kanskje det er hemmelighete.
Ops! Dette har jeg jammen ikke lagt merke til. Nå har jeg jo en unnskyldning til å lage kaken igjen. Gleder meg. Tror også gubben blir fornøyd da.

Gina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-02-2006, 19:36   #154
Veteranmedlem

Tjorven75 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,616
Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.

Tidligere i denne tråden så har det kommet et tips om å kjøpe oreo-kjeks i innvandrerbutikker. Skal bare komme med en liten advarsel. Det finnes sikkert noen innvandrerbutikker som har oreo, men hver oppmerksom på billigere kopier.

Jeg kjøpte et merke som het Rondo. Fyren i butikken var veldig insisterende på at de var akkurat lik vanlige oreo-kjeks. Prisen var det ingenting å si på: 10 kr for 500g kjeks. Dessverre var de ikke akkurat lik oreo, nei.

Kaka blir grei nok allikevel, men .......... det kan ikke helt kalles oreo-kake lenger.
Gammel 24-02-2006, 07:54   #155
Supermedlem

Babyboo sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Ski
Meldinger: 716
Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av marie_83
de har den nok på sofienmyr på smart club der også tror jeg
Ja, tipper de har det der også.
Og når jeg var innom MAXI på Ski Storsenter forrige uke, så jeg at de har fått det inn der også faktisk! Så kanskje det ikke er lenge før vi ser den i de fleste dagligvarebutikkene.

Min MOBILBLOGG
Babyboo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-02-2006, 18:12   #156
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 2,339
Meg_selv har en strålende fremtid.Meg_selv har en strålende fremtid.Meg_selv har en strålende fremtid.Meg_selv har en strålende fremtid.Meg_selv har en strålende fremtid.Meg_selv har en strålende fremtid.Meg_selv har en strålende fremtid.Meg_selv har en strålende fremtid.Meg_selv har en strålende fremtid.Meg_selv har en strålende fremtid.Meg_selv har en strålende fremtid.

Jeg var på Ultra i Sandvika i dag og nå hadde de både "vanlige" og med sjokoladetrekk utenpå. Men jeg har fortsatt masse igjen etter at jeg kjøpte to digre bokser på SmartClub før jul.
Gammel 25-02-2006, 18:18   #157
Veteranmedlem

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,475
Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av @nne
Hvor i bergen er kjøttbasaren??
Denne så jeg nå, sorry...

Kjøttbasaren ligger nede ved Bryggen. Når du har gått over Fisketorget, og kommet til lyskrysset der, og ser Egon på andre siden, der Egon ligger, er Kjøttbasaren!

Jeg er fryktelig dårlig på å forklare. Men det er ett pent, gammelt hus. På vei opp til Fløyen liksom.

http://www.kjottbasaren.no/
Gammel 26-02-2006, 12:45   #158
Veteranmedlem

Be@te sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 3,936
Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.

Denne skla jeg lage snart!!

Har lest gjennom hele tråden og ble bare mer og mere kakesulten!

delfiemor skaffet kjeks, jeg venter utålmodig på postbudet

Og har etter å ha lest gjennom hele tråden funnet ut at jeg skal bruke Philadelfia, ikke for mye krem på toppen, og sette ringen til kakeformen rett på kakefatet. Bare for å oppsummere

Så spørs det bare om jeg finner Toro sjokolademousse her da
Gammel 26-02-2006, 16:59   #159
Supermedlem

Frk.Fryd sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 1,101
Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.Frk.Fryd er fantastisk mot andre.

ville bare si at jeg laget med hvit sjokoaldemousse på toppen i stedet for krem, og det var kjempegodt!!!

Frk.Fryd er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2006, 17:00   #160
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 4,704
Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ikke lest hele tråden, men for de som lurer på hvor Oreos selges, så har de på Ultra. Både med sjokoladetrekk og uten.

Stikkord
oreo, oreokake

LinkBacks (?)
LinkBack til denne diskusjonen:
Fra Til Type Dato
Livet er Heeerlig: Kakeoppskrift Denne diskusjonen Refback 11-11-2008 21:07
Bake-tråd! - SnartMamma - Møteplassen Denne diskusjonen Refback 07-11-2008 13:34
Oreo kake - Mammanett Denne diskusjonen Refback 26-10-2008 19:29
Et lite kakeras fra meg!! - Side 12 - Mammanett Denne diskusjonen Refback 24-10-2008 19:16
Et lite kakeras fra meg!! - Side 12 - Mammanett Denne diskusjonen Refback 24-10-2008 17:39
Velkommen til en hyggelig dagbok:) - Kvinneguiden Forum Denne diskusjonen Refback 23-10-2008 07:53
Velkommen til en hyggelig dagbok:) - Kvinneguiden Forum Denne diskusjonen Refback 22-10-2008 21:21
Livet er Heeerlig: august 2008 Denne diskusjonen Refback 21-10-2008 22:50
oriokake Denne diskusjonen Refback 17-10-2008 19:13
Oppskrift på oreo dream? - Kvinneguiden Forum Denne diskusjonen Refback 16-10-2008 19:02
Livets lyse side: Som en nydelig drøm - Oreo kake Denne diskusjonen Refback 15-10-2008 17:41
Silje's blogg: Oreo kake! Denne diskusjonen Refback 13-10-2008 17:58
Oreo kake?? - SnartMamma - Møteplassen Denne diskusjonen Refback 12-10-2008 13:54
- Denne diskusjonen Refback 11-10-2008 16:00

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:06.