Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-08-2006, 20:55   #111
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 17,163
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vi som broderer julekalender

Da var jeg i gang
Jeg har en plan om å legge ut et bilde her hver lørdag slik at jeg ser utviklingen fra uke til uke (så minn meg på det hvis jeg glemmer det )

Men så noen spørsmål... dere som er drevne... har dere noen lure tips og sånt? Et eller annet når man holder på med selve broderingen? Noe som er lurt å gjøre, ikke lurt?
Og hvordan legger dere opp selve arbeidet? Tar dere og gjør en farge helt ferdig f.eks? Eller broderer dere en og en rute på mønsteret, selv om den inneholder kanskje 10*10 sting, og ofte i flere farger? På en annen måte? *nysgjerrig som dere skjønner*

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2006, 21:32   #112
Veteranmedlem

smbr sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen! :-D
Meldinger: 3,042
MP Rating: 0% (0)
smbr har et ubeskrivelig bra rykte.smbr har et ubeskrivelig bra rykte.smbr har et ubeskrivelig bra rykte.smbr har et ubeskrivelig bra rykte.smbr har et ubeskrivelig bra rykte.smbr har et ubeskrivelig bra rykte.smbr har et ubeskrivelig bra rykte.smbr har et ubeskrivelig bra rykte.smbr har et ubeskrivelig bra rykte.smbr har et ubeskrivelig bra rykte.smbr har et ubeskrivelig bra rykte.

Denne begynte jeg på i fjor:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Men heftig svangerskapskvalme satte en stopper for prosjektet.
Håper å bli ferdig i år, men da må det bli litt roligere på hjemmebane først...

Har sydd 5 kalendere før denne, og egentlig er jeg ganske lei. Men ønsker at barna mine også skal få hjemmesydde julekalendre. Dvs. at jeg må i gang med en til etter denne også...

Jaja, kanskje jeg får ånden over meg igjen en vakker dag....
Gammel 26-08-2006, 22:31   #113
Seniormedlem

mamma i nord sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vesterålen
Meldinger: 2,470
mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av LindaSD
Da var jeg i gang
Jeg har en plan om å legge ut et bilde her hver lørdag slik at jeg ser utviklingen fra uke til uke (så minn meg på det hvis jeg glemmer det )

Men så noen spørsmål... dere som er drevne... har dere noen lure tips og sånt? Et eller annet når man holder på med selve broderingen? Noe som er lurt å gjøre, ikke lurt?
Og hvordan legger dere opp selve arbeidet? Tar dere og gjør en farge helt ferdig f.eks? Eller broderer dere en og en rute på mønsteret, selv om den inneholder kanskje 10*10 sting, og ofte i flere farger? På en annen måte? *nysgjerrig som dere skjønner*

Syr en og en farge, synes det er greiest.

Skulle vel egentlig startet jeg også, er bare eldste dattera som har brodert kalender, og planen er å laga til de to minste også, må bare finne ut hvilke det skal bli, og litt overskudd til å komme igang

Tullemor-05 Duttemann-03 Dadda-89
Lille bonus gutten vår f/d uke 17+3
mamma i nord er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2006, 23:13   #114
Seniormedlem

Meldinger: 1,847
Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av annika
Jeg fant den på permin sine sider jeg....

http://www.permin.dk/default.aspx?ID=638

Den kan da ikke være utsolgt om den fremdeles ligger på nettsiden deres vel???
Det er dessverre ikke alle som har noe automatikk i at sidene blir oppdatert når noe er utsolgt. Jeg ville prøvd å sende én mail til og henvise til denne linken, sofia.

LindaSD, jeg pleier å ta et område om gangen (f.eks. 1/4 av motivet), hvor jeg begynner med de store fargefeltene og fyller ut de mindre etter hvert. Ved enklere motiver kan jeg ta en farge om gangen til jeg går lei og trenger litt forandring.
Gammel 26-08-2006, 23:24   #115
Supermedlem

Emilia sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 1,160
Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.

Denne holder jeg på med.... begynte for to år siden, første jula hang den oppe med kun nissen, bjellene med pyntegrønt og tallene, ifjor fikk den himmelen med tilbehør på høyre side + sleden. Målet i år er å bli ferdig til jul..... Men vi får jo se da
Lillesøster skal få sin egen, og det vra mange fine å velge mellom i denne tråden her gitt!

"Å gjøre rent i huset mens barna fremdeles er i oppveksten,
er som å måke innkjørselen før det har sluttet å snø"
Emilia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2006, 11:14   #116
Seniormedlem

Meldinger: 1,847
Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.

Så langt har jeg kommet denne uken. Har ikke fått
brodert så mye pga hodepine, men skal ta igjen litt
i dag tenkte jeg. Skjegget er noe herk.

Forrige lørdag.

Sist endret av Sparky; 05-09-2006 kl 13:09.
Sparky er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2006, 12:15   #117
Medlem

Veronika 81 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Helgeland
Meldinger: 93
Veronika 81 er et navn alle kjenner.Veronika 81 er et navn alle kjenner.Veronika 81 er et navn alle kjenner.Veronika 81 er et navn alle kjenner.Veronika 81 er et navn alle kjenner.Veronika 81 er et navn alle kjenner.Veronika 81 er et navn alle kjenner.Veronika 81 er et navn alle kjenner.Veronika 81 er et navn alle kjenner.Veronika 81 er et navn alle kjenner.Veronika 81 er et navn alle kjenner.

Kan også kjøpes her http://www.margaretha.no
De fine julestrømpene....

Veronika 81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2006, 12:22   #118
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Sted: Trondheim
Meldinger: 17,163
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Sparky: du har jo fått gjort en god del
Synes det er morsomt å se bilder, og at det går framover

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2006, 16:07   #119
Seniormedlem

calliope sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,109
calliope har en strålende fremtid.calliope har en strålende fremtid.calliope har en strålende fremtid.calliope har en strålende fremtid.calliope har en strålende fremtid.calliope har en strålende fremtid.calliope har en strålende fremtid.calliope har en strålende fremtid.calliope har en strålende fremtid.calliope har en strålende fremtid.calliope har en strålende fremtid.

Og her ser det ut til at de har kalenderen og veldig dårlig bilde .
http://www.sysleriet.dk/shop/item.as...d=151&catid=48
Gammel 27-08-2006, 17:11   #120
Medlem

Pusine sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 130
Pusine er fantastisk mot andre.Pusine er fantastisk mot andre.Pusine er fantastisk mot andre.Pusine er fantastisk mot andre.Pusine er fantastisk mot andre.Pusine er fantastisk mot andre.Pusine er fantastisk mot andre.Pusine er fantastisk mot andre.Pusine er fantastisk mot andre.Pusine er fantastisk mot andre.Pusine er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Jålebeinet
Denne er i gang med til storebror. Er vel ferdig med ca 2/3, og er i rute til advent. Snuppisen har ikkje begrep om kva advent er enno, så hennar kalender vil bli produsert neste år.

Utrulig mange fine kalendarar som vert brodert rundt i dei tusen heimar. Inspirasjonen flyt fritt
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:08.