Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-08-2006, 10:10   #131
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 17,163
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vi som broderer julekalender

Ingen flere av nystartene som har begynt å brodere?
Er alle enda på bestilling eller nesten ferdig?

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2006, 13:47   #132
VIP-Medlem

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 8,738
MP Rating: 0% (0)
Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av lisus
Jeg beundrer dere som har mot til å hive dere i gang med slike prosjekter som beskrives her!!! For oss som er litt mindre iherdige og tålmodige har jeg følgende tips: tov adventskalender i merinoull!!!! Jeg har laget en hver til de to tantebarna mine, denne til eldstemann:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Og denne til yngstejenta:

Begge måler ca. 35*80 cm.
Du trenger ikke være veldig øvet for å få til dette, men det kan være greit å ha prøvd det før. Kort om teknikken: flat toving, lager forfilter i ulike farger som jeg klipper ut motivet i, legges på en bakgrunn. På den nederste har jeg brukt silke til snøkrystallene - silkechiffong og -pongé tover lett fast i ulla. Istedet for ringer som oppheng for pakkene har jeg brukt små knapper i farger som passer til ulla, slik at de gjør minst mulig av seg. Og angående opphengssystem: enig med dere som synes det er litt voldsomt med alle disse duppedittene over et bilde, jeg synes det forstyrrer det virkelige arbeidet. Kalenderne jeg har laget er foret, og så har jeg bare sydd en løpegang i foret øverst og putta inn ei smal trelist som du får på byggvareforretninger, og så har jeg rett og slett skudd inn små øyeskruer i lista - skrudde da bare gjennom foret, om dere skjønner.
Ca. tidsforbruk:
Kveld 1 (kveld = etter at ungene har lagt seg.... ) : designe motiv, tegne og klippe ut motivet
Kveld 2: tove forfilter, klippe ut motivet i forfiltene, utlegging av bakgrunnsulla
Kveld 3: legge på motivet, siste finpuss fargesjatteringer, toving
Kveld 4: montering og påsying av knapper (går fort hvis du har symaskin, litt mer arbeid uten symaskin)
FERDIG!!!!
De var skikkelig fine!! Men jeg forstod ikke et kvidder av forklaringen. Forfilter?

Kan du forklare steg for steg for en dummy?

Eventuelt: Lager du på bestilling?

Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2006, 13:50   #133
VIP-Medlem

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 8,738
Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bunny
Jeg skal lage min egen kalender
Har funnet et bilde på internett som jeg har lagt inn i et program på maskinen som lager korsstinget for meg.
(Det heter Pattern Maker, hvis noen er interessert)

Her er bildet hvertfall:

....

Hark now here the angels sing
a king was born today.
And man will live for ever more
because of Christmas Day.

....
Er det julenissen og Jesusbarnet?

Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2006, 13:52   #134
Supermedlem

sol78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 976
sol78 har et ubeskrivelig bra rykte.sol78 har et ubeskrivelig bra rykte.sol78 har et ubeskrivelig bra rykte.sol78 har et ubeskrivelig bra rykte.sol78 har et ubeskrivelig bra rykte.sol78 har et ubeskrivelig bra rykte.sol78 har et ubeskrivelig bra rykte.sol78 har et ubeskrivelig bra rykte.sol78 har et ubeskrivelig bra rykte.sol78 har et ubeskrivelig bra rykte.sol78 har et ubeskrivelig bra rykte.

For en inspirerende tråd!! Så der tok jeg endelig opp kalenderen som jeg begynte på for 3 år siden (til min nevø, som bare blir større og større før han får den. Her er mitt nisse-tog, nesten helt ferdig, men mangler finish'en. Så til jul skal den henge på veggen til min nevø!

Et spm.: bør alle kalendere ha filtduk bak? finnes det andre måter at den blir stivere på? Eller blir det fint å henge den opp slik en er?

ps. Tallene øverst er ikke mindre, det er bare bildet som er blitt tatt i en litt dum vinkel.

Tips: ha hele sulamitten i en hard plastperm, holder seg bedre og er lettere å ha med om du reiser e.l.

Nå har jeg lyst til å lage en kalender til Lillemann, men da ønsker jeg å ha den ferdig til julen 2007 . Kom over dette toget (se nederst), som jeg husker en venninne hadde da hun var liten. Så egentlig etter denne da jeg fant den jeg har brodert. Liker begge like godt nå da .
sol78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2006, 15:19   #135
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av sol78
Et spm.: bør alle kalendere ha filtduk bak? finnes det andre måter at den blir stivere på? Eller blir det fint å henge den opp slik en er?
Ja det lurer jeg også på.... selv om jeg sikkert ikke trenger å lure før enda et par mnd

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2006, 17:42   #136
Seniormedlem

Meldinger: 1,847
Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Polyanna
Tror nok bare det er en hvilken som helst baby.

Ja, hva som skal brukes for å stive opp kalenderen har jeg også lurt på. Er ikke filtduk greit nok da?
Gammel 30-08-2006, 17:54   #137
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av *Anita*
Kjøpte en julekalender for2 år siden,men jeg kan ikke brodere....
Joooda, det tror jeg alle kan Bare sett deg ned og ta en farge om gangen. Men om dy synes kalenderen blir for stor, så kan du jo øve deg på noen mindre broderier først.

(Scrappingen min)
Gammel 30-08-2006, 18:27   #138
Veteranmedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Classified
Meldinger: 4,821
safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Polyanna
Det tenkte jeg også! Det beste fra to religioner, liksom.
Gammel 31-08-2006, 05:57   #139
Seniormedlem

maja83 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,704
maja83 er fantastisk mot andre.maja83 er fantastisk mot andre.maja83 er fantastisk mot andre.maja83 er fantastisk mot andre.maja83 er fantastisk mot andre.maja83 er fantastisk mot andre.maja83 er fantastisk mot andre.maja83 er fantastisk mot andre.maja83 er fantastisk mot andre.maja83 er fantastisk mot andre.maja83 er fantastisk mot andre.

Oppdatering:

Forrige uke:

Nå:

Har fått gjort en del, så jeg har et lite håp om at jeg kanskje rekker å bli ferdig til jul.. Men er jo fortsatt en god del igjen da.
Gammel 31-08-2006, 06:29   #140
Veteranmedlem

Elisa-77 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 3,761
Elisa-77 har mye å være stolt av.Elisa-77 har mye å være stolt av.Elisa-77 har mye å være stolt av.Elisa-77 har mye å være stolt av.Elisa-77 har mye å være stolt av.Elisa-77 har mye å være stolt av.Elisa-77 har mye å være stolt av.Elisa-77 har mye å være stolt av.Elisa-77 har mye å være stolt av.Elisa-77 har mye å være stolt av.Elisa-77 har mye å være stolt av.

Har glemt helt av å sy på min
Skynde meg å finne den frem igjen...

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:21.