|
|
|
15-11-2007, 14:58
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 2,421
|
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Boblemor
Men du Baby: Jeg har titta på bloggen din MANGE ganger!!! Det er jo sååå mange fine kaker der!!!! Rart jeg skulle se deg her på nybaktmamma Jeg er sikkert innom bloggen din 4 ganger hver dag!!
http://www.vgb.no/16967/
|
Så koselig at du er innom av og til da
Har vært lite aktivitet hos meg en stund, men skal legge inn litt etterhvert nå..hehe. Du lager forresten kjempefine kaker!!!
|
15-11-2007, 20:00
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 12
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av nynne
Boblemor: vil gjerne ha oppskrift på de kneipbrøda, - så sinnsykt gode ut!!!!
|
Her er grunnoppskriften, hvis du vil ha det grovt bare bytter du litt av hvetemelet med kli, havregryn osv.
5dl lunkent vann og 1 pk gjør blandes
Ha i 1 ss sukker og 2 ts salt
Tilsett ca 1kilo hvetemel, men bare 2/3 til å begynne med. Noen ganger trenger du ikke fullt alt.
Deigen skal eltes (gjerne i maskinen) i MINST 10 minutter før den settes til heving.
Når deigen har hevet til dobbel størrelse, heller du den forsiktig ut på melet benk og klemmer den litt flat. IKKE elte deigen nå! Brett hver kant forsiktig inn mot midten. På denne måten lager du luft i deigen, som gjør at brødet blir høyt og mykt Legg brødene med skjøtene ned i en brødform, og hev til dobbel størrelse igjen. Pensle med egg og stek i 30 minutter på 175gr
|
|
|
19-11-2007, 20:31
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,529
|
|
|
Dåpskake, ikke bursdagskake...
|
|
25-11-2007, 17:07
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Den blaude kyststribe
Meldinger: 3,364
|
|
|
|
|
|
25-11-2007, 18:17
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Den blaude kyststribe
Meldinger: 3,364
|
|
|
|
|
|
27-11-2007, 00:23
|
|
Seniormedlem
Meldinger: 1,605
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av PlutseligBaby
|
Morsomt, jeg tenkte på henne når jeg så alle kakene her inne, hun er nemlig søskenbarnet mitt
|
|
|
27-11-2007, 01:30
|
|
Seniormedlem
|
|
|
Er det noen som vet om det finnes et starsett eller noe sånt? Så utrolig mange fine kaker her, og jeg ble kjempeinspirert til å lage selv, men vet liksom ikke hvor jeg skal begynne... Hvis det ikke finnes noen form for sett, så hadde jeg blitt kjempeglad om dere fortalte meg hva jeg trenger Julen nærmer seg så da er jo det alltids muligheter til å få bakt litt kaker, dessuten så skal vi ha en barnevelsignelse i romjulen, så da hadde jo det vært perfekt om jeg kunne laget en sånn fin kake!
|
|
|
28-11-2007, 09:54
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2002
Meldinger: 3,851
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av supermammasiv
Er det noen som vet om det finnes et starsett eller noe sånt? Så utrolig mange fine kaker her, og jeg ble kjempeinspirert til å lage selv, men vet liksom ikke hvor jeg skal begynne... Hvis det ikke finnes noen form for sett, så hadde jeg blitt kjempeglad om dere fortalte meg hva jeg trenger Julen nærmer seg så da er jo det alltids muligheter til å få bakt litt kaker, dessuten så skal vi ha en barnevelsignelse i romjulen, så da hadde jo det vært perfekt om jeg kunne laget en sånn fin kake!
|
www.cacas.no
Finner du mye utstyr, der er eget startsett, som inneholder litt sprøytetipper, farger ol.
|
28-11-2007, 12:47
|
|
Seniormedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Netty
www.cacas.no
Finner du mye utstyr, der er eget startsett, som inneholder litt sprøytetipper, farger ol.
|
Tusen takk for svar Jeg har vært inne på sidene deres å sett, men finner ikke noe startsett
|
|
|
28-11-2007, 20:33
|
|
Seniormedlem
|
|
|
Nå har jeg bestilt meg Wilton 53 piece cake decorating set
Var først inne på cacas sine sider å tittet, så kom jeg på at dollaren er så lav nå. Så da sjekket jeg ebay, og der klarte jeg å finne et bedre sett enn det på cacas sine sider, men til samme prisen. (inkludert frakt..)
Gleder meg til å bake jeg Sniker meg nok inn igjen hit for å se på deres kaker for inspirasjon når jeg har fått pakken i posten
Tusen takk for gode råd!
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:15.
|