Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-11-2007, 14:58   #431
Seniormedlem
 
Baby sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 2,421
MP Rating: 0% (0)
Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Boblemor
Men du Baby: Jeg har titta på bloggen din MANGE ganger!!! Det er jo sååå mange fine kaker der!!!! Rart jeg skulle se deg her på nybaktmamma Jeg er sikkert innom bloggen din 4 ganger hver dag!!
http://www.vgb.no/16967/
Så koselig at du er innom av og til da
Har vært lite aktivitet hos meg en stund, men skal legge inn litt etterhvert nå..hehe. Du lager forresten kjempefine kaker!!!
__________________
og Emma Sofie
Baby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2007, 20:00   #432
Juniormedlem
 
Boblemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 12
MP Rating: 0% (0)
Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av nynne
Boblemor: vil gjerne ha oppskrift på de kneipbrøda, - så sinnsykt gode ut!!!!
Her er grunnoppskriften, hvis du vil ha det grovt bare bytter du litt av hvetemelet med kli, havregryn osv.

5dl lunkent vann og 1 pk gjør blandes
Ha i 1 ss sukker og 2 ts salt
Tilsett ca 1kilo hvetemel, men bare 2/3 til å begynne med. Noen ganger trenger du ikke fullt alt.

Deigen skal eltes (gjerne i maskinen) i MINST 10 minutter før den settes til heving.

Når deigen har hevet til dobbel størrelse, heller du den forsiktig ut på melet benk og klemmer den litt flat. IKKE elte deigen nå! Brett hver kant forsiktig inn mot midten. På denne måten lager du luft i deigen, som gjør at brødet blir høyt og mykt Legg brødene med skjøtene ned i en brødform, og hev til dobbel størrelse igjen. Pensle med egg og stek i 30 minutter på 175gr
Boblemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-11-2007, 20:31   #433
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,529
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Dåpskake, ikke bursdagskake...
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-11-2007, 17:07   #434
Veteranmedlem
 
Bimbeline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Den blaude kyststribe
Meldinger: 3,364
MP Rating: 0% (0)
Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Tror vi har noen brukbare kaker å vise frem, ikke bare bursdagskaker da...

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Kommer noen til etter hvert. Er så gøy å lage kaker!!!
__________________
Stolt ikkesånybaktmamma til frk. Fryd f. 04 Sitter fremovervendt, må gå selv, får både godteri og brus og går i barnehagen selv om mamma er hjemme. Member of: AF's jaktlag og Nei til utlogging (når det ikke er ekte pinlig)
Bimbeline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-11-2007, 18:17   #435
Veteranmedlem
 
Bimbeline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Den blaude kyststribe
Meldinger: 3,364
MP Rating: 0% (0)
Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Har visst laget mange kaker de siste årene...

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
Stolt ikkesånybaktmamma til frk. Fryd f. 04 Sitter fremovervendt, må gå selv, får både godteri og brus og går i barnehagen selv om mamma er hjemme. Member of: AF's jaktlag og Nei til utlogging (når det ikke er ekte pinlig)
Bimbeline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-11-2007, 00:23   #436
Seniormedlem
 
supermammasiv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,605
MP Rating: 0% (0)
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av PlutseligBaby
Veninna mi er flink å lage kaker

Her er link til bloggen hennes: http://toveskaker.blogspot.com/
Morsomt, jeg tenkte på henne når jeg så alle kakene her inne, hun er nemlig søskenbarnet mitt
__________________
Nora okt 07
Mali mai 09

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-11-2007, 01:30   #437
Seniormedlem
 
supermammasiv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,605
MP Rating: 0% (0)
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Er det noen som vet om det finnes et starsett eller noe sånt? Så utrolig mange fine kaker her, og jeg ble kjempeinspirert til å lage selv, men vet liksom ikke hvor jeg skal begynne... Hvis det ikke finnes noen form for sett, så hadde jeg blitt kjempeglad om dere fortalte meg hva jeg trenger Julen nærmer seg så da er jo det alltids muligheter til å få bakt litt kaker, dessuten så skal vi ha en barnevelsignelse i romjulen, så da hadde jo det vært perfekt om jeg kunne laget en sånn fin kake!
__________________
Nora okt 07
Mali mai 09

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2007, 09:54   #438
Veteranmedlem
 
Netty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2002
Meldinger: 3,851
MP Rating: 100% (1)
Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av supermammasiv
Er det noen som vet om det finnes et starsett eller noe sånt? Så utrolig mange fine kaker her, og jeg ble kjempeinspirert til å lage selv, men vet liksom ikke hvor jeg skal begynne... Hvis det ikke finnes noen form for sett, så hadde jeg blitt kjempeglad om dere fortalte meg hva jeg trenger Julen nærmer seg så da er jo det alltids muligheter til å få bakt litt kaker, dessuten så skal vi ha en barnevelsignelse i romjulen, så da hadde jo det vært perfekt om jeg kunne laget en sånn fin kake!
www.cacas.no
Finner du mye utstyr, der er eget startsett, som inneholder litt sprøytetipper, farger ol.
__________________
Mamma til 3 prinsesser -02 og -04 og september -08
Netty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2007, 12:47   #439
Seniormedlem
 
supermammasiv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,605
MP Rating: 0% (0)
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Netty
www.cacas.no
Finner du mye utstyr, der er eget startsett, som inneholder litt sprøytetipper, farger ol.
Tusen takk for svar Jeg har vært inne på sidene deres å sett, men finner ikke noe startsett
__________________
Nora okt 07
Mali mai 09

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2007, 20:33   #440
Seniormedlem
 
supermammasiv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,605
MP Rating: 0% (0)
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Nå har jeg bestilt meg Wilton 53 piece cake decorating set
Var først inne på cacas sine sider å tittet, så kom jeg på at dollaren er så lav nå. Så da sjekket jeg ebay, og der klarte jeg å finne et bedre sett enn det på cacas sine sider, men til samme prisen. (inkludert frakt..)

Gleder meg til å bake jeg Sniker meg nok inn igjen hit for å se på deres kaker for inspirasjon når jeg har fått pakken i posten

Tusen takk for gode råd!
__________________
Nora okt 07
Mali mai 09

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:15.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com