Sitat:
Opprinnelig postet av Jompe
Du - den der prinsesseborgen. Iskjeks til tårn, sier du. Det ser ut til at du har to oppå hverandre? Lyst til å forklare???
|
takk for koselig kommentar om kaken
Jeg var ikke helt fornøyd med de iskjekstårnene selv, men de er satt sammen av tre iskjeks. To sånne flatbunnede iskjeks som man får på bl.a mc Donalds. De står med toppen mot hverandre. Limt sammen med smørkrem, men anbefaler å lime med royal icing i steden. Tror det holder bedre. Deretter satte jeg en vanlig iskjeks opp ned på de en av de to flate kjeksene. Dekket med smørkrem.
JEg hadde grillpinner av tre gjennom alle tre kjeksene for å holde det bedre sammen, og for å feste dem i kaka. Litt av pinnen stod opp slik at jeg fikk festet vimplene i dem.
Jeg hadde et annet alternativ til tårn, som jeg vil prøve neste gang, og det er å ha to mc Donalds iskjeks (flatbunnede) og sette dem med bunnen mot hverandre. Og deretter ha en vanlig iskjeks oppå. Da kan man ha tårnene på siden av kaken, kanskje bare kutte av et lite hjørne av kaken akkurat der tårnet skal stå. Tror det blir finere og lettere å pynte... men har ikke prøvd det.. bare en ide..