Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-10-2007, 19:35   #411
Supermedlem
 
Plutseliten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 1,350
MP Rating: 0% (0)
Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Mammainspe
Den var FLOTT og original! Ikke rent lite fyll i den heller, ser det ut til
Hehe. Ja det var litt fyll i den Det var en nøttebunn, og så en sukkerbunn delt i to, så tre lag. Jeg synes det er så gøy når kakene er litt høye
__________________
Plutseliten, (02), (04) og Edda (06)
Plutseliten er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-10-2007, 20:57   #412
Veteranmedlem
 
Netty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2002
Meldinger: 3,851
MP Rating: 100% (1)
Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Vi feiret 3 års dag på søndag.

Da laget jeg sjokoladekake og marsipankake.


Sjokoladekaken

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.



Marsipankake

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.



Marsipankake med 3D sjokoladebamse

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Vedlagte bilder
Filtype: jpg marsipankake amelia.JPG (27.8 KB, 783 visninger)
Filtype: jpg marsipankake amelia 2.JPG (24.6 KB, 767 visninger)
Filtype: jpg Slottkake Amelia.JPG (29.9 KB, 719 visninger)
__________________
Mamma til 3 prinsesser -02 og -04 og september -08
Netty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-10-2007, 21:21   #413
Seniormedlem
 
Cammi82 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Sted: midt i landet
Meldinger: 2,030
MP Rating: 0% (0)
Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Plutseliten
Hehe. Ja det var litt fyll i den Det var en nøttebunn, og så en sukkerbunn delt i to, så tre lag. Jeg synes det er så gøy når kakene er litt høye
Hva for en nøttebunn er det? Jeg tror jeg aldri har smakt en nøttebunn i en marsipankake før jeg..
__________________
august 2001
oktober 2003
06.mars 2006 ( 3240g,49cm,34 h)
Cammi82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2007, 14:13   #414
VIP-Medlem
 
Emmami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 5,002
MP Rating: 0% (0)
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Netty, så nydelige kaker!

Den sjokoladebamsen har du laget i den lille 3d bamseformen, ikke sant? Hvordan gjorde du det? Var det lett å få den ut?
__________________
+ = f. 1997 og f. 27/9-05
Emmami er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2007, 14:59   #415
Seniormedlem
 
Baby sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 2,421
MP Rating: 0% (0)
Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Her er en gitarkake til en gutt som elsker å spille
dette er sjokoladekake med MMF trekk:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
og Emma Sofie
Baby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2007, 08:38   #416
Veteranmedlem
 
Kvakk Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Sandefjord
Meldinger: 3,705
MP Rating: 0% (0)
Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Nydelige kaker!

For en god idé å lage sjokoladebamse i den formen, netty! Det er mulig jeg stjeler den ideen til 2-årsdagent til lillesøster.
__________________
Kvakk Kvakk, (juli´01) og (november'05)
Kvakk Kvakk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2007, 18:34   #417
Veteranmedlem
 
Netty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2002
Meldinger: 3,851
MP Rating: 100% (1)
Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.Netty har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Emmami
Netty, så nydelige kaker!

Den sjokoladebamsen har du laget i den lille 3d bamseformen, ikke sant? Hvordan gjorde du det? Var det lett å få den ut?

Takk for det.
Jeg har satt den sammen slik som den skal være, så har jeg smeltet sjokolade.
Helt sjokolade opp i og vridd bamsen slik at hele er blitt dekt med sjokolade.
Tømt ut det som er til overs og satt den i kjølskapet noen minutt til den er stivnet. Har satt den rette veg da, slik at det renner ut evt det som er overskudd, ned på ett fat f.eks.
Så har jeg gjort det samme en gang til. Helt litt sjokolade i og vridd på den til sjokolade er dekt igjen i hele formen, tømt ut det som er til overs og satt den i kjølskapet noen minutter. Og gjør det evt en gang til.
Når den er helt stivnet etter en liten stund i kjølskapet har jeg tatt av formen.
Den er lett å få ut.


Sitat:
Opprinnelig postet av Kvakk Kvakk
Nydelige kaker!

For en god idé å lage sjokoladebamse i den formen, netty! Det er mulig jeg stjeler den ideen til 2-årsdagent til lillesøster.
Det synes jeg du skal gjøre. Hihi...
__________________
Mamma til 3 prinsesser -02 og -04 og september -08
Netty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2007, 17:34   #418
Æresmedlem
 
Nennemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
MP Rating: 0% (0)
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Storesøster var på Halloweenfest og hadde med seg heksekake.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Til lillebrors treårsdag måtte jeg finne på en Snipp og snapp-kake.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Vedlagte bilder
Filtype: jpg Snipp og snappkake for NM.jpg (48.9 KB, 631 visninger)
Filtype: jpg Halloweenkake for NM.jpg (49.2 KB, 631 visninger)
__________________
Nennemor
Storesøster (f. juli-99) Storebror (f.mars-02) Lillebror (f. oktober -04)

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv

Sist endret av Nennemor; 12-11-2007 kl 17:07.
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2007, 13:04   #419
Juniormedlem
 
Boblemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 12
MP Rating: 0% (0)
Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Flotte kaker dere lager!!

Men du Baby: Jeg har titta på bloggen din MANGE ganger!!! Det er jo sååå mange fine kaker der!!!! Rart jeg skulle se deg her på nybaktmamma Jeg er sikkert innom bloggen din 4 ganger hver dag!! http://www.vgb.no/16967/perma/198689


Skal komme med bilder av mine kaker også, må bare få lastet de ned

Sist endret av Boblemor; 13-11-2007 kl 17:48.
Boblemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2007, 13:18   #420
Juniormedlem
 
Boblemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 12
MP Rating: 0% (0)
Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.Boblemor er et navn alle kjenner.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Her kommer et bilderas fra meg :

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.


Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Denne har gutten minlaget helt alene
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

pepperkaker:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Boblemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:50.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com