Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-06-2007, 13:17   #271
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,529
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Laget denne i dag, for en venninne.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2007, 13:21   #272
PB
Veteranmedlem
 
PB sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,739
MP Rating: 0% (0)
PB har et ubeskrivelig bra rykte.PB har et ubeskrivelig bra rykte.PB har et ubeskrivelig bra rykte.PB har et ubeskrivelig bra rykte.PB har et ubeskrivelig bra rykte.PB har et ubeskrivelig bra rykte.PB har et ubeskrivelig bra rykte.PB har et ubeskrivelig bra rykte.PB har et ubeskrivelig bra rykte.PB har et ubeskrivelig bra rykte.PB har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Her var d masse fint
__________________
Prinsessemamma
PB er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-06-2007, 11:07   #273
Supermedlem
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 543
MP Rating: 0% (0)
Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Laget denne til en venninnes datter som ble 1 år

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
Katta
Katta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-06-2007, 23:59   #274
Supermedlem
 
Plutseliten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 1,350
MP Rating: 0% (0)
Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Wow Katta, den var fin. Er det mmf du har dekket kaken med?

Denne kaken lagde jeg til min niese i dag
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
Plutseliten, (02), (04) og Edda (06)
Plutseliten er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2007, 11:36   #275
Seniormedlem
 
Cammi82 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Sted: midt i landet
Meldinger: 2,030
MP Rating: 0% (0)
Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Hva er mmf?? Jeg bøyer meg i støvet!! For noen herlige lekre kaker!!!
__________________
august 2001
oktober 2003
06.mars 2006 ( 3240g,49cm,34 h)
Cammi82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2007, 14:55   #276
Veteranmedlem
 
Kvakk Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Sandefjord
Meldinger: 3,705
MP Rating: 0% (0)
Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Cammi82
Hva er mmf?? Jeg bøyer meg i støvet!! For noen herlige lekre kaker!!!
mmf = marshmallowsfondant antar jeg.
__________________
Kvakk Kvakk, (juli´01) og (november'05)
Kvakk Kvakk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2007, 18:57   #277
Seniormedlem
 
Cammi82 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Sted: midt i landet
Meldinger: 2,030
MP Rating: 0% (0)
Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Hmm..hvordan lager jeg det? Aldri hørt om det engang jeg. Blir det fnt?
__________________
august 2001
oktober 2003
06.mars 2006 ( 3240g,49cm,34 h)
Cammi82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2007, 22:48   #278
Supermedlem
 
Plutseliten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 1,350
MP Rating: 0% (0)
Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.Plutseliten har mye å være stolt av.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Cammi82
Hmm..hvordan lager jeg det? Aldri hørt om det engang jeg. Blir det fnt?
mmf er forkortelse for marshmallows fondant. Det blir nesten som marsipan og blir veldig fint på kaker (som jeg har sett, jeg har ikke prøvd å dekke en kake med det selv, men skal teste det i morra).

mmf lager du slik:

200 gram marshmallows og 2 ss vann - has i en stor bolle og varmes 1-1,5 min i mikroovn til de puffer opp.

2 ss matfett has i (sett det på benken en stund før så det ikke er så hardt)

ca 500 gr melis. Ha i litt etter litt. rør først med sleiv, det er veldig klissete. Etterhvert kan du ha det over på en plastduk eller lignende og kna inn resten av melisen.

mmf'en blir helt hvit så den er super å ha farge i. Jeg knadde inn fargen og jeg vil anbefale å bruke tynne plasthansker. Fargen sitter ganske godt
__________________
Plutseliten, (02), (04) og Edda (06)

Sist endret av Plutseliten; 27-06-2007 kl 13:41.
Plutseliten er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-06-2007, 12:51   #279
Supermedlem
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 543
MP Rating: 0% (0)
Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Plutseliten
Wow Katta, den var fin. Er det mmf du har dekket kaken med?
Tusen takk! Ja det er MMF, syns den er grei å jobbe med.

Flott slott Plutseliten!

Når det gjelder farging av MMF, hvis alt skal være i en farge syns jeg det er mye lettere å ha i farge før man har i melisen. For da er jo massen helt flytende og fargen røres lett ut! Bare husk å ha i litt ekstra farge, for noe av fargen "forsvinner" når man har i 500 g hvit melis...
__________________
Katta
Katta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-06-2007, 12:56   #280
Medlem
 
snuppemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Østfold
Meldinger: 417
MP Rating: 0% (0)
snuppemor har mye å være stolt av.snuppemor har mye å være stolt av.snuppemor har mye å være stolt av.snuppemor har mye å være stolt av.snuppemor har mye å være stolt av.snuppemor har mye å være stolt av.snuppemor har mye å være stolt av.snuppemor har mye å være stolt av.snuppemor har mye å være stolt av.snuppemor har mye å være stolt av.snuppemor har mye å være stolt av.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Her var det mange fine kaker git
__________________
Snuppemor, stolt mamma til:
Storebror: Aug.00 og Lille Jon Kevin: 13.10.06
vi raller rundt i en svart OTH


snuppemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:03.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com