Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-06-2006, 09:33   #151
Veteranmedlem
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 3,055
MP Rating: 0% (0)
@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Her er noen av kakene som har blii servert i bursdager her i heimen:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
Hilsen @nne

Pål-Sondre april-98
Cathrine oktober -01
Anna Charlotte januar-04
@nne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2006, 10:25   #152
Supermedlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 682
MP Rating: 0% (0)
Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

@nne: Hvordan lager du de figurene på kakene???
__________________
03 & 05
Ung-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2006, 11:08   #153
Veteranmedlem
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 3,055
MP Rating: 0% (0)
@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

de er laget på utkjvlet marsipan, og flyttet over på kaken etterpå! Må nok innrømme at jeg ikke tan ta kreditt på de figurene altså... Men skal visstnok ikke være så vanskelig, spray smørkrem på marisipanen!
__________________
Hilsen @nne

Pål-Sondre april-98
Cathrine oktober -01
Anna Charlotte januar-04
@nne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2006, 17:43   #154
Seniormedlem
 
Sweety sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,353
MP Rating: 0% (0)
Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

for noen nyyydelige kaker!!! Blir sulten jeg
__________________
Søtnos f.24.03.06 og Lilletrille f.03.08.08
Sweety er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2006, 18:15   #155
Veteranmedlem
 
Kvakk Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Sandefjord
Meldinger: 3,705
MP Rating: 0% (0)
Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Missi: Hvordan har du fått huden på Askepott så glatt og fin? Jeg skal lage den kaka neste uke, og det så stilig ut med den glatte huden

Masse lekre kaker her, forresten
__________________
Kvakk Kvakk, (juli´01) og (november'05)
Kvakk Kvakk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2006, 23:25   #156
Supermedlem
 
Kwistin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Ålgård
Meldinger: 1,354
MP Rating: 0% (0)
Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Missi
JHvis en dynker kakelagene med litt sukkerlake så blir den ekstra saftig ..
Jeg dynker altid med enten melk, sitron brus eller eple cider brus, tropo eller champagne brus (og helst light brus)
__________________
Titter innom i ny og ne
Kwistin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-06-2006, 02:03   #157
Veteranmedlem
 
Missi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 3,213
MP Rating: 0% (0)
Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Kvakk Kvakk
Missi: Hvordan har du fått huden på Askepott så glatt og fin? Jeg skal lage den kaka neste uke, og det så stilig ut med den glatte huden

Masse lekre kaker her, forresten
Jeg lagde "huden" i marsipan (brukte en bitteliten mengde rosa)

Legger ved bilder så kan du se hvordan jeg gjorde det ...

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Her har jeg fyllt kaka ,formet ut en passe nese i marsipan og lagt den til + hatt på et tynt lag med krem oppå...

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

for å tilpasse marsipanen til kaken..la jeg plastfolie over kakebunnen og tegnet opp "mønsteret" (gjør dette FØR du har på kremen )..la deretter plastfolien over den utkjevlede marsipanen og skar den ut (med noen mm. margin pga. kremen) og la forsiktig marsipanen over . sprøyter på kremen på "kjole" og "hår"

Værre er det ikke

Legger ved resten av bildene også...

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Ansiktet...

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Fiks ferdig ....eneste problemet jeg hadde var at med så sterke farger i krem så kan de mørke omerådene smitte litt over på de lyse ,noe man unngår med smørkrem osv. men kaka var i allefall kjempegod

med kakebakingen

....Må få se hvordan den ble da

Sist endret av Missi; 21-06-2006 kl 02:07.
Missi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-06-2006, 02:05   #158
Veteranmedlem
 
Missi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 3,213
MP Rating: 0% (0)
Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Kwistin
Jeg dynker altid med enten melk, sitron brus eller eple cider brus, tropo eller champagne brus (og helst light brus)
Vet mamma har brukt melk til å dynke med ,men jeg har aldri prøvd de andre tingene du nevner ...gir sikkert god smak hmmm må prøves en gang

Takk for tips
Missi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-06-2006, 08:18   #159
Medlem
 
Suki sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Råde i Østfold
Meldinger: 485
MP Rating: 0% (0)
Suki er som en lysfontene.Suki er som en lysfontene.Suki er som en lysfontene.Suki er som en lysfontene.Suki er som en lysfontene.Suki er som en lysfontene.Suki er som en lysfontene.Suki er som en lysfontene.Suki er som en lysfontene.Suki er som en lysfontene.Suki er som en lysfontene.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Mange fine kaker her
__________________
Suki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-06-2006, 10:59   #160
Veteranmedlem
 
Kvakk Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Sandefjord
Meldinger: 3,705
MP Rating: 0% (0)
Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Tusen takk, Missi
__________________
Kvakk Kvakk, (juli´01) og (november'05)
Kvakk Kvakk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:22.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com