Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-02-2006, 14:43   #11
VIP-Medlem
 
skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 7,081
MP Rating: 0% (0)
skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Jeg haar en treåring som er voldsomt opptatt av fugler, og han ble overstrømmende begeistret over lundefuglkaka han fikk til bursdagen sin:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)
skilpadda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-02-2006, 14:54   #12
Supermedlem
 
AprilJenny sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 517
MP Rating: 0% (0)
AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

så flinke allesammen er !!! Jøsses..

Men - Hvordan får dere til så sterke farger på marsipanen??? Og alle fargene på "glasuren" er det icing? (hvordan staves det?)
__________________
AprilJenny er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-02-2006, 14:56   #13
VIP-Medlem
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 7,155
MP Rating: 0% (0)
LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Kjempe flotte kaker asså!
__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror 08
LilleLeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2006, 00:08   #14
Supermedlem
 
Kwistin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Ålgård
Meldinger: 1,354
MP Rating: 0% (0)
Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av AprilJenny
så flinke allesammen er !!! Jøsses..

Men - Hvordan får dere til så sterke farger på marsipanen??? Og alle fargene på "glasuren" er det icing? (hvordan staves det?)
Kjøper farger fra Cacas http://webshop.cacas.no/xx109FHGFGCE...GEGMGDGPGEGFDN
__________________
Titter innom i ny og ne
Kwistin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2006, 08:29   #15
Supermedlem
 
AprilJenny sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 517
MP Rating: 0% (0)
AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Åå...Men er det noe godt da lissom??

Altså, smaker icingen noe godt? Regner med det er det som er brukt i sprøyteposer?

Tusen takk for linken! Spennende side for en bakegal
__________________

Sist endret av AprilJenny; 06-02-2006 kl 08:38.
AprilJenny er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2006, 08:55   #16
Supermedlem
 
AprilJenny sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 517
MP Rating: 0% (0)
AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Vil bare tipse om at på Jernia (av alle steder) har de masse baketing. Icing tuber og sånne geletuber, muffinsformer og mange kakeformer..Tror det koster omtrent det samme som på nettet
__________________
AprilJenny er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2006, 09:21   #17
VIP-Medlem
 
skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 7,081
MP Rating: 0% (0)
skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av AprilJenny
Altså, smaker icingen noe godt? Regner med det er det som er brukt i sprøyteposer?
Jeg tror de som bruker Cacas-farger lager glasur ("icing") som ligner smørkrem, og farger denne. Det smaker ikke noe av fargen, så det smaker vel som vanlig smørkrem, skulle jeg tro?

Jeg pyntet lundefuglkaka med sjokoladesmørkrem (det som er på fuglen farget jeg med svart konditorfarge), og det hvite og fargete er bare rett og slett melisglasur. Jeg kjøpte fargene sist jeg var i USA, husker ikke hva slags merke det er.
__________________
Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)
skilpadda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2006, 09:36   #18
Supermedlem
 
AprilJenny sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 517
MP Rating: 0% (0)
AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av skilpadda
Jeg tror de som bruker Cacas-farger lager glasur ("icing") som ligner smørkrem, og farger denne. Det smaker ikke noe av fargen, så det smaker vel som vanlig smørkrem, skulle jeg tro?
Ah, så smart... Den lundefuglkaka var skikkelig fin asså Nå er jeg skikkelig inspirert til å lage ettårskake...det er jo noen mnd til men..hehe..
__________________
AprilJenny er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2006, 09:55   #19
Æresmedlem
 
Nennemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,553
MP Rating: 0% (0)
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Skilpadda! Hvor har du funnet svart konditorfarge? Den svarte cacasfargen er nemlig ikke bra, så jeg har vært på utkikk etter et alternativ.
__________________
Nennemor
Storesøster (f. juli-99) Storebror (f.mars-02) Lillebror (f. oktober -04)

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2006, 10:00   #20
VIP-Medlem
 
Eirill sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 6,719
MP Rating: 0% (0)
Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake



Takk til alle bidragsytere!

Jeg er stum av beundring.

Vi skal prøve oss på Emjas sjørøverskute:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
MØ SJÆL!
Eirill er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



« Bake brød | - »
Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:05.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com