Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-02-2006, 12:23   #61
Seniormedlem
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,897
MP Rating: 0% (0)
Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Pippi-mor
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Denne formen har jeg også. Hvordan får du til å lage så nøyaktig bilde på? Og hva koster den greien som du bruker til å pynte med? Hvordan har du laget denne kremen?
__________________
- my get up and go has done got up and went
Hannamoren er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-02-2006, 15:10   #62
VIP-Medlem
 
Pippi-mor sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Meldinger: 5,157
MP Rating: 0% (0)
Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Hannamoren
Denne formen har jeg også. Hvordan får du til å lage så nøyaktig bilde på? Og hva koster den greien som du bruker til å pynte med? Hvordan har du laget denne kremen?
Greie til å pynte med? Hvilken greie? Sprøyta? Det er isåfall en billig sak fra Ikea.

Trikset er at kremen må være tykkest mulig. Jeg må ofte avkjøle den i kjøleskapet underveis. Det er cakas-smørkremen jeg har brukt, hvis du har den oppskriften? Jeg "tegner" opp ganske kraftige streker på motivet først.
__________________
Vesla - 02
Lillegutt - 04
Pippi-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-02-2006, 15:22   #63
Seniormedlem
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,897
MP Rating: 0% (0)
Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Er det bare en vanlik kremsprøyte? Trodde det var noe avansert noe, siden det ser ut som små blomster... Har ikke opskriften på cacas kremen.
__________________
- my get up and go has done got up and went
Hannamoren er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-02-2006, 16:43   #64
VIP-Medlem
 
Pippi-mor sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Meldinger: 5,157
MP Rating: 0% (0)
Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Smørkrem fra Cacas

Smørkrem
100 g mykt smør/margarin
300 g siktet melis
1 ½ ss siktet kakao
1 ½ ts siktet vaniljesukker
3 ss sterk kaffe

Blandes med mikser.

Hvit smørkrem
50 g mykt margarin
50 g mykt Flott matfett
300 g siktet melis
1 ½ ts siktet vaniljesukker
2-3 ss melk
__________________
Vesla - 02
Lillegutt - 04
Pippi-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 13:11   #65
Veteranmedlem
 
TinkyWinky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 4,009
MP Rating: 0% (0)
TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Guuud så mange stilige kaker!! Bidrar med mine jeg og da..

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
TinkyWinky er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 13:21   #66
Seniormedlem
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,897
MP Rating: 0% (0)
Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Hvor lang tid tar det å dekorere en slik kake?
__________________
- my get up and go has done got up and went
Hannamoren er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 16:26   #67
Æresmedlem
 
Nennemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,557
MP Rating: 0% (0)
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Hannamoren
Hvor lang tid tar det å dekorere en slik kake?
Kaker som de du har sett bilder av her bruker jeg ca. halvannen time på når alle forberedelser er gjort. Blanding av fargene og slikt.
__________________
Nennemor
Storesøster (f. juli-99) Storebror (f.mars-02) Lillebror (f. oktober -04)

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 16:32   #68
Supermedlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 682
MP Rating: 0% (0)
Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.Ung-mor har mye å være stolt av.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Jeg har en bamse kakeform som jeg kjøpte på Jernia, men jeg får ikke kaken hel ut av formen...

Hva gjør dere for å få kakene ut hel?
Ung-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 16:50   #69
Æresmedlem
 
Nennemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,557
MP Rating: 0% (0)
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Ung-mor
Jeg har en bamse kakeform som jeg kjøpte på Jernia, men jeg får ikke kaken hel ut av formen...

Hva gjør dere for å få kakene ut hel?
Spray med formfett, dryss med semulegryn evnt. mel slik at formen er dekket og la kaka bli kald i forma før du prøver å legge den på fatet. Ikke ha for mye formfett.
__________________
Nennemor
Storesøster (f. juli-99) Storebror (f.mars-02) Lillebror (f. oktober -04)

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 17:14   #70
Veteranmedlem
 
TinkyWinky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 4,009
MP Rating: 0% (0)
TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Sitat:
Opprinnelig postet av Ung-mor
Jeg har en bamse kakeform som jeg kjøpte på Jernia, men jeg får ikke kaken hel ut av formen...

Hva gjør dere for å få kakene ut hel?
Jeg sprayer med formfett, sprayer ganske mye jeg da.., og så har jeg oppi en dæsj med hvetemel. Så dunker jeg forma i alle retninger så melet legger seg som et belegg over hele forma. Vipper så forma opp/ned for å dunke ut resten av melet. Da slipper kaka garantert!

Nennemor: semulegryn, setter ikke det seg fast i kaka?
__________________
TinkyWinky er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:12.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com