Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-02-2006, 08:29   #51
Supermedlem

pandamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Meldinger: 1,245
MP Rating: 0% (0)
pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.
Sv: Vis meg din fineste barnebursdagskake

Har ett spørsmål til dere som bruker 3D form: Jeg må lage kakene uten egg pga min datters allergi, så kakene henger litt dårligere sammen enn vanlige kaker. Tror dere det blir vanskelig å lage 3D kake da? Har veldig lyst på en søt bamse eller kaninform.....

Jeg har endel erfaring med eggallergi og baking. anbefaler deg å kjøpe Møllerens 1-2-3 langpanne, stor sjokoladekake. Dette er pakninger med kakemiks, og akkurat denne er uten egg. Tilsett kun vann og olje. Veldig god, og egner seg nok like godt som andre langpanneoppskrifter.

Bakte en 3-D bamsekake til minstemann, og det var ikke noe hokus pokus. Viktig med riktig mengde røre i formen, og at den blir gjennomstekt. Lurt å prøvebake og prøvepynte en gang først. Jeg kjøpte kun dene ene " duppedingsen " som er nødvendig for å få til pels. Moro

Mvh abcde
pandamor er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2006, 13:27   #52
Veteranmedlem

Emmami sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,969
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.

Den pelsduppedingsen tror jeg at jeg skal investere i og, det blir jo kjempefint!

Pleier å gå helt fint å bake uten egg, var bare litt usikker på 3D formene. Da skal jeg kjøpe meg en liten bamse når jeg får råd. Kjempegøy å lage fine kaker! Og ideell hobby for meg, lager et par slike kaker i året, det er akkurat så mye tålmodighet jeg har til "hobbyting"! orker ikke sånne ting som krever øvelse og bladibla! Begynte egentlig med kakepynting fordi det var så mange ting eldstesnuppa ikke tålte før, så kakene hennes ble aldri særlig gode, noe de andre ungene alltid kommenterte. Så derfor bestemte jeg meg for at om hun ikke har de beste kakene, skal hun i hvertfall ha de fineste!
Gammel 26-02-2006, 18:52   #53
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Her er en fin link til bake glade: www.connie.no Den har også mange linker til andre sider, blant annet link til elins designkaker som var i norsk ukeblad (eller var det hjemmet?) denne uken.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2006, 19:06   #54
Supermedlem

Ice84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: trondheim
Meldinger: 878
Ice84 er fantastisk mot andre.Ice84 er fantastisk mot andre.Ice84 er fantastisk mot andre.Ice84 er fantastisk mot andre.Ice84 er fantastisk mot andre.Ice84 er fantastisk mot andre.Ice84 er fantastisk mot andre.Ice84 er fantastisk mot andre.Ice84 er fantastisk mot andre.Ice84 er fantastisk mot andre.Ice84 er fantastisk mot andre.

Å hjelpes
Her var det mange nyyyydelige kaker. Har nesten ikke ord. Ser at det er mange jeg kunne tenkt meg å laget til en kommende ettårsdag iallefall. Må si dere er en inspirasjonskilde damer
Ice84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2006, 22:13   #55
Seniormedlem

Beverly sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,246
Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.

Dæven døtte!!! Så flinke dere er damer!
Beverly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2006, 22:23   #56
Medlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 334
lille rebell er et navn alle kjenner.lille rebell er et navn alle kjenner.lille rebell er et navn alle kjenner.lille rebell er et navn alle kjenner.lille rebell er et navn alle kjenner.lille rebell er et navn alle kjenner.lille rebell er et navn alle kjenner.lille rebell er et navn alle kjenner.lille rebell er et navn alle kjenner.lille rebell er et navn alle kjenner.lille rebell er et navn alle kjenner.

så utrolig flinke dere er
lille rebell er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2006, 22:28   #57
VIP-Medlem

Cecilie85 sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 9,296
Cecilie85 har slått av rykte

så mange flotte kaker, jeg er helt imponert

Cecilie85 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-02-2006, 15:32   #58
Seniormedlem

Munin33 sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,636
MP Rating: 100% (4)
Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.

Målløs jeg.
Gammel 28-02-2006, 09:44   #59
Medlem

jbaby sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 473
jbaby er som en lysfontene.jbaby er som en lysfontene.jbaby er som en lysfontene.jbaby er som en lysfontene.jbaby er som en lysfontene.jbaby er som en lysfontene.jbaby er som en lysfontene.jbaby er som en lysfontene.jbaby er som en lysfontene.jbaby er som en lysfontene.jbaby er som en lysfontene.

åhhh.dere er flinke altså
Gammel 28-02-2006, 11:11   #60
VIP-Medlem

Pippi-mor sin avatar

Medlem siden: May 2002
Meldinger: 5,157
Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.

Jeg er helt stum av beundring! For noen flotte kaker! Har ikke så lang erfaring jeg da, men denne lagde jeg til 3 års dagen til datteren min ifjor:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Og denne lagde jeg til nevøen min sin 2 års dag:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:22.