De er veldig fine
Syns navneendringen min tok så lang tid, for jeg fikk beskjed på ligningskontoret da jeg skrev på skjemaet, at det skulle ta 2-3 uker...er nå over 4 uker siden jeg var der og har ikke hørt noe enda. Begynner jo å haste litt i forhold til pass og innreisedokumenter ol, så jeg ringte folkeregisteret i dag for å høre - fikk da beskjed om at det ikke var registrert navneending på meg og at behandlingstiden var 2-3 MND!
Ble litt stresset og forklarte at det begynte å haste litt og hva de hadde sagt på ligningskontoret - hun skulle purre på de og gi en lyd senere.
Senere på dagen fikk jeg en tlf fra ligningskontoret og hun jeg snakket med hadde skjemaet liggende på pulten sin, og siden det stod at det var søknad om navneendring pga giftemål 14.04 - da hadde hun tenkt at det skulle ligge frem til den datoen! Hun jeg snakket med på ligningskontoret fikk jo beskjed om at det måtte skje FØR pga reise og pass, så det hadde hun jo tydeligvis ikke informert videre om...i tillegg fikk jeg beskjed om at samboer måtte skrive under også, siden det var navneendring pga giftemål - men det sa de heller ikke noe om da jeg snakket med de på ligningskontoret
mye rot med andre ord
men hun skulle ordne det med en gang og skulle endre det etter en annen § siden det ikke er et beskyttet etternavn - så det ordner seg