Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-11-2007, 13:20   #101
Veteranmedlem
 
Emmami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,139
MP Rating: 0% (0)
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bor det en liten hobbyfotograf inni deg?

MatiR: Palmitos Park og Bahia Feliz?

Jane: disse lekre dråpebildene, tar du dem i vasken, eller hur? Hvordan gjør du det? Legger du på farge etterpå eller bruker du farget bakgrunn? Liten oppskrift?
__________________
+ = f. 1997 og f. 27/9-05
Emmami er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-2007, 14:07   #102
Seniormedlem
 
MatiR sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,945
MP Rating: 0% (0)
MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bor det en liten hobbyfotograf inni deg?

Sitat:
Opprinnelig postet av Emmami
MatiR: Palmitos Park og Bahia Feliz?

Jane: disse lekre dråpebildene, tar du dem i vasken, eller hur? Hvordan gjør du det? Legger du på farge etterpå eller bruker du farget bakgrunn? Liten oppskrift?
Ja, en god del av bildene
MatiR er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-11-2007, 16:26   #103
Veteranmedlem
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 3,854
MP Rating: 0% (0)
jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.
Sv: Bor det en liten hobbyfotograf inni deg?

Sitat:
Opprinnelig postet av Emmami
Jane: disse lekre dråpebildene, tar du dem i vasken, eller hur? Hvordan gjør du det? Legger du på farge etterpå eller bruker du farget bakgrunn? Liten oppskrift?
Dråpebildene fikser jeg på kjøkkenet.

Rigger meg til med en bolle, eller rett og slett et glass med vann, som jeg setter på kjøkkenbordet. Jeg har forskjellige fargede papp plater som jeg bruker som bakgrunn. Ja, det hender jeg bruker forskjellige tepper som bakgrunn også, for da vises mønsteret fra teppene i selve dråpene, eller vanntrollene. Det er jo litt stilig.

Til å lage dråper bruker jeg en vannflaske, men det går an å bruke andre ting også.

Kameraet setter jeg på stativ, og jeg bruker som regel disse innstillingene:

Kameraet står på M.
Blender F8
Lukkertid 1/200s
brennvidde 60mm
Ja, også bruker jeg blitz da. Det er viktig. Det er blitsen som "fryser" dråpene.

Jeg drar for gardinene, og slukker det meste av lys. Dråpene blir visst mest skarpe når det er mørkt i rommet.

Ja, også er det bare å sette i gang! Det er veldig moro når man får det til.
jane er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-11-2007, 16:58   #104
Veteranmedlem
 
Emmami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,139
MP Rating: 0% (0)
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bor det en liten hobbyfotograf inni deg?

Da skal jeg sannelig leke meg litt. Tenkte å lage en liten gave til en venninne som er glad i bilder!
__________________
+ = f. 1997 og f. 27/9-05
Emmami er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-2008, 19:03   #105
VIP-Medlem
 
Emma:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Horten
Meldinger: 7,999
MP Rating: 0% (0)
Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bor det en liten hobbyfotograf inni deg?

Må bare vise dere et nydelig bilde jeg tok den første frostdagen i vinter....

__________________


Emma:) er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-01-2008, 20:34   #106
Supermedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 604
MP Rating: 0% (0)
byggegal har mye å være stolt av.byggegal har mye å være stolt av.byggegal har mye å være stolt av.byggegal har mye å være stolt av.byggegal har mye å være stolt av.byggegal har mye å være stolt av.byggegal har mye å være stolt av.byggegal har mye å være stolt av.byggegal har mye å være stolt av.byggegal har mye å være stolt av.byggegal har mye å være stolt av.
Sv: Bor det en liten hobbyfotograf inni deg?

Oppdaga denne tråden nå, så mye flott det var her inne!!!
Må vel bidra med et par bilder jeg å da...





byggegal er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-01-2008, 20:54   #107
Supermedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Norge
Meldinger: 545
MP Rating: 100% (2)
Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.
Sv: Bor det en liten hobbyfotograf inni deg?

Sitat:
Opprinnelig postet av jane Vis post
Fikk lyst til å vise frem noen nye dråpebilder som jeg tok i går. Veldig artig å ta slike bilder synes jeg.












Lekt meg litt i PS også:

Dæven så stilig jane! Hvordan får du til dette?
__________________
Storebror født 29.08.2003
Lillesøster født 20.11.2007
Vinga er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-01-2008, 12:53   #108
Supermedlem
 
Banan sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 1,030
MP Rating: 0% (0)
Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.
Sv: Bor det en liten hobbyfotograf inni deg?

Vinga, sjekk innlegg nr 103
__________________
Split -07
Banan er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-01-2008, 16:24   #109
Veteranmedlem
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 3,854
MP Rating: 0% (0)
jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.
Sv: Bor det en liten hobbyfotograf inni deg?

Sitat:
Opprinnelig postet av Vinga Vis post
Dæven så stilig jane! Hvordan får du til dette?
Tusen takk. Som Banan poengterer, så har jeg allerede kommet med en beskrivelse tidligere i tråden.
jane er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-01-2008, 17:00   #110
Seniormedlem
 
Beverly sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,251
MP Rating: 0% (0)
Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.
Sv: Bor det en liten hobbyfotograf inni deg?

Kjempeflotte bilder jenter
Beverly er logget av   Svar med sitat
Svar

Stikkord
bilder, foto


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:34.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com