Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-10-2007, 09:58   #71
Supermedlem

_InGrId_ sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Ringerike/Hønefoss
Meldinger: 713
MP Rating: 0% (0)
_InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid.
Sv: Bor det en liten hobbyfotograf inni deg?

Noen som har noen tips om hvordan få best mulig bilder av babyen? Å gå til fotograf er jo svindyrt, så da tenkte jeg å ta noen selv.
Tips til bakgrunn?
Gammel 31-10-2007, 16:02   #72
VIP-Medlem

Fjolla sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,553
MP Rating: 100% (4)
Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.

Disse bildene er tatt med Canon Ixus 75 - kompaktkamera altså! Ønsker meg digispeil til jul

Fjolla er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-10-2007, 17:32   #73
Seniormedlem

mamma i nord sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vesterålen
Meldinger: 2,453
mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av _InGrId_
Noen som har noen tips om hvordan få best mulig bilder av babyen? Å gå til fotograf er jo svindyrt, så da tenkte jeg å ta noen selv.
Tips til bakgrunn?
Jeg kjøpte noen meter med stoff fra ellos. Fungerer fint som bakgrunn det, men jeg har veldig lyst på sånt papir som er beregnet til å bruke til bakgrunn. Så regner med jeg kjøper det etter hvert.
Har forsåvidt lyst på sånne studio blitzer også

Tullemor-05 Duttemann-03 Dadda-89
mamma i nord er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-10-2007, 18:15   #74
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Meldinger: 5,345
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av jane
Å fotografere er min store hobby. Her er noen av mine favoritter.

Når du tar slike bilder; bruker du blits?

I så fall, hvordan klarer du å unngå den skyggen?
Hver gang jeg prøver så får jeg sånn dum skygge bak motivet.
Uten blits nytter ikke når motivet aldri står stille.
Har EOS 400D.
Gammel 31-10-2007, 18:39   #75
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,356
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Tok dette her om dagen, syns det ble litt kult

Gammel 31-10-2007, 18:46   #76
Supermedlem

Banan sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 1,030
Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.

Er skikkelig imponert over bildene dine, jane.
Gammel 31-10-2007, 21:00   #77
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 6,361
Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Banan
Er skikkelig imponert over bildene dine, jane.
Jeg også!

2006

2008
Cilo er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-10-2007, 21:06   #78
Veteranmedlem

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 3,854
jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lykketrollet_
Når du tar slike bilder; bruker du blits?

I så fall, hvordan klarer du å unngå den skyggen?
Hver gang jeg prøver så får jeg sånn dum skygge bak motivet.
Uten blits nytter ikke når motivet aldri står stille.
Har EOS 400D.
Jeg bruker aldri blits innendørs når jeg skal fotografere mennesker, og dyr. Synes den innebygde blitsen lager så hardt lys, og det er ikke så fint. Jeg bruker kun lys som kommer inn fra vinduene. (Men når jeg skal fotografere vanndråper og vanntroll må jeg bruke blits da.)

Men altså, hvis du vil bruke blits, så lønner det deg å dra motivet et godt stykke unna veggen, så unngår du skygger rett bak motivet i hvert fall.

Selv skal jeg ønske meg ekstern blits til jul.
jane er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-10-2007, 21:40   #79
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,535
MP Rating: 100% (10)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Utrolige flotte bilder jane
Skjønner jeg må ønske meg macrolinse til jul (og bursdag)
Gammel 31-10-2007, 23:57   #80
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Meldinger: 5,345
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Okei, da er cluet mitt bedre lys, egentlig.
Motivet mitt er snart 2 år, og sitter ikke stille
Når det da er litt dårlig lys, så sklir hele bildet utover i det hun setter på farten. Men ute går det greit, så da går det vel greit dersom jeg får bedre lys inne også.

Sitat:
Opprinnelig postet av jane

Selv skal jeg ønske meg ekstern blits til jul.
Det ønsker jeg meg også!
Også har jeg grååådig lyst på sånt utstyr som fotografer har i studio.
*kommer ikke på navnet i farten*
Svar

Stikkord
bilder, foto

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:56.